Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mr. Raggys Eksamen Gennemgang af svarene. EKSAMEN.
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
EKSAMEN Mr. Raggys eksamen.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Udlægning af en ny cache
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
At være magtesløs med den magtesløse
VELKOMMEN TIL PÅRØRENDE PSYKOEDUKATION Session 1 - Introduktion.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Midt.
At bygge bro mellem teori, erfaring og læring
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Anonym Digital Rådgivning
Supervision og faglig feedback
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Å.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En menighed, der søger enhed
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Hold fast, hold ud eller hold igen
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Flemming W. Licht1 Dialogen med de unge  Hvem er jeg? –Lærer –SSP-konsulent –A&N-konsulent –Master i sundhedspædagogik –Forebyggelsesafdelingen v/Vestsjællands.
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling
Den Motiverende Samtale Maj 2007
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Ved Jannie Asklund Mobil:
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
10 roser til dig.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Større Skriftlig opgave
Workshop Motivation og fokus på målet
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Børn og voksnes rettigheder.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Præsentationens transcript:

Smas’hit En succes

Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart i høj grad har profiteret af sms- beskederne i forhold til en forandringsproces. Dels har beskederne i samspil med andre faktorer motiveret deltagerne til at nedsætte deres hashforbrug eller til at fastholde et i forvejen nedsat forbrug. Dels har beskederne medført overvejelse, refleksion og eftertanke hos brugerne. Det er særligt den gentagne påvirkning med flere på hinanden følgende beskeder, der synes at spille en rolle for effekten. Hashfacts og Restart imødekommer dermed erfaringer fra litteraturen, der viser, at bevidstgørelse og overvejelse er en forudsætning for forandringsprocesser, og at perspektiv- skifte oftest sker ved, at man gradvist nærmer sig en erkendelse om, at ændring af adfærd er nødvendig (Barth, Børtveit og Prescott 2001: kap. 3-4). Adfærdsdelen har ikke kunnet belyse, hvorvidt nogen i forlængelse af de andre smsservices (Coach, Room, Hashlex) har profiteret af de forskellige services i forhold til en forandringsproces.

Brevkassen på netstof.dk  Opfundet af de unge  30 – 40% personlige problemer med stoffer.  Dialog på op til 8 breve.

Hvem bruger hvem?  Brugerbegrebet er reelt  Brugeren har magten  Han/hun kan vælge ikke at svare  Nettet er meget demokratisk

Hvilket stof  Hash er det stof de primært skriver om

Omfanget af spørgsmålet  Meget korte spørgsmål under ¼ side  Brevene har ingen fortid…..  Der er ingen reflektion om hvorfor man er endt i hashen

Ønsker til rådgivningen  om ærlighed og seriøsitet - hvor en af dem i citat nr. 18, beder som et seriøst og ærligt svar, som han skriver ”håber i tilfælde af at du skulle være i tvivl herom, IKKE blot slynger et JA! Ud, for at sikre signalværdien er på plads”.

Ønsker til rådgivningen  om anonymitet - der bliver stillet i citat nr. 2 ”det her er vel mellem os to ik?”. Et citat, som siger noget om den usikkerhed, som brevskriveren må føle, og hvilken overvindelse det har været for ham at kontakte os

Ønsker til rådgivningen  reel hjælp/rådgivning og ikke kun oplysning - ”håber du kan hjælpe mig og ikke bare kommer med facts jeg allerede kender”.

Smash.name

 Hashlex  Hashfacts  Restart  Hashcoach  Hashboard  Smashroom 

Hashlex  Du kan sende et ord til vores leksikon og du får et svar tilbage.  Send en sms med Hashlex efterfulgt af mellemrum og det ord du gerne vil vide noget om til

To pakker – pakke 1  Hashfacts. – du får 40 beskeder med fakta om hash  Dem, der ryger meget hash, oplever ofte, at de har svært ved at føre en samtale, når de ikke er påvirkede. De kender bedst sig selv, når de har røget.  En måneds tid efter man helt stopper med hashen oplever man, at man bliver meget mere frisk og vågen, og at både sproget og hukommelsen kommer igen.  Når man stopper med at ryge hash, har man det ofte sværest i den første tid. Nogen oplever, at de problemer, hashen har dulmet, dukker op igen.

Pakke 2  Restart – du får 60 beskeder – som vil hjælpe dig til at sænke dit forbrug eller helt stoppe med at ryge hash.  Beskederne er under revurdering fordi de i modsætning til Hashfacts fik noget kritik.

Coach  Her kan du få din egen personlige rådgivning.

Evalueringen siger det virker  De unge siger de har brugt sms’erne til selvreflektion, har sendt dem videre, har snakket om det.  Det er kun målgruppen der har tilmeldt sig.

End of story

Spørgsmål  Hvornår er behandling - behandling og hvem har retten til at definere behandling.  Hvis nettet er svaret – hvad er spørgsmålet så?

Kontaktoplysninger Flemming W. Licht Byledet 18, 2820 Gentofte Rusmiddel ekspert Ruscoach - certificeret (juni 2008) Master i Sundhedspædagogik Mobil