institutionsleder Jette Melin

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Advertisements

Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Hvilken forskel gør spørgsmål?
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Refleksion i kommunikationen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
25.September 2006 Hvad er formålet med dette arrangement v/ elene fleischer.
Den som opgiver at blive bedre, ophører med at være god.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Psykoedukation til unge i OPUS
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Vi gennemførte en række interview ifm
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Pigerne er blevet udfordret!! Susanne, med det nyeste forår’s tøj fra butikken. Tina har sat pigernes hår. Charlotte har lagt make up.
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Darum skole 4. november 2013.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Visioner for uddannelse og opkvalificering af social- og sundhedspersonale Karen Stæhr 29. August 2013.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
Støvring den 11. september 2007
Mestring af ADHD som voksen.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Procesværktøjer.
Læring i et vejledningsperspektiv
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Tilgivelse.
At tale om sexualitet.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Hvordan spørger man anerkendende?
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
V. Ole Thomsen, Koncerndirektør, Region Midtjylland
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
Hvad får man ud af en mentorordning? Aalborg Universitet, 17. november 2010.
Hvordan motiverer man en ”umotiveret” ung? Aut. Cand. psyk. Silas Charlotte Houlberg Tlf.:
MindSpring – empowerment af flygtninge Årets Projektdag 15. juni 2016 Mette Blauenfeldt – Dansk Flygtningehjælp.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
At motivere til forandring
SPEAM, stress, august 2017 Jytte Dahlstrøm, speciallæge i psykiatri
Karen Sandfær Lysholm Norbøll
CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
Præsentationens transcript:

institutionsleder Jette Melin Terapeut og institutionsleder Jette Melin & Klinisk psykolog John Falkenberg

Ressourcer - almindelige, når vi klarer dagligdagen, er raske osv…. Afhænger af alder, position i familie /arbejdsrelation, f.eks. at lære at køre på cykel, lære igen, lære at gøre monotont arbejde, rydde op etc. Det vi ikke arbejder med... Tema, udviklingsområde eller dilemma…..

Det ene ord tager det andet og Vore stærke sider Det ene ord tager det andet og forstærker oplevelsen…. Dilemmaer

Man udvikler sig, skaber succes og fremmer ressourcer ved at bruge positive ord… Hvor er det dejligt, at du gør…. Det har stor betydning for teamet, at du gør… Hvad tænker du er forklaringen på, at du har udviklet dig inden for…. Hvor har du lært de hensigtsmæssige metoder, der hjælper dig med at samarbejde med….. ORD HELBREDER

Relationer MOR FAR Familie Arbejde / ikke arbejde Venner 12 år 14 år Kamme- rater Skole

Handlinger kan vi styre. Hvilke metoder bruger vi? Hvad gør vi, når noget går godt – når det går fremad? Hvad gør vi (handlinger)? Følelser er altid med og rykker / flytter sig afhængigt af, hvor vi er og hvad vi gør. Handlinger kan vi styre.

Nuet Nutid Person System

UDVIKLING sker ved at konkretisere mål, vision og ønsker Fremtid Nuet

Fremtid Reparation Af det som foregik….

Opvækst (privat / familie) Historien Fremtid

Nye muligheder – anden ny situation Historien Nu Fremtid Reparation NARRATIV – vi omskriver det skete ved at forestille os positivt om fremtiden…

Dette er ikke vigtigt – alle kan lave lort i den! U D V I K L I N G Hvad sker der her? METODER, DER VIRKER Det kan altid blive værre! Hvad gør vi når det ændres fra skidt til bedre? TID

Dette SKAL påpeges – Vi er det sociale ”politi”… En familie, der har brug for hjælp… Over normale forventninger Minimumsforventninger Dette SKAL påpeges – Vi er det sociale ”politi”…

Det er vigtigt, hvilke metoder der anvendes HER…..

ARBEJDS- PROCES Kontakt til de tilknyttede systemer skabes. Der foregår en opkvalificering. Samarbejdets foreløbige ramme skitseres.

ARBEJDS- PROCES Skalaer anvendes. NEJ Kontakt Målet Livscirklen Emner Fokus på forandring NEJ Er målet nået?

ARBEJDS- PROCES Evt. ny samtale / nyt forløb. Kontakt Målet Livscirklen Evt. ny samtale / nyt forløb. Emner Fokus på forandring Er målet nået? Problemløsning NETVÆRK AFSLUTNING

U D V I K L I N G TID Perfekt FØR NU MÅL Hvor har du været på skalaen? 9 U D V I K L I N G 8 Meget god Eller 7 God 6 Middel 5 4 3 Meget ringe 2 1 Dårlig TID Enten

MIG Observatør til egen situation Observatør Cirkulære spørgsmål Handlingen ”at gå fra et rum til et andet…” MIG