Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Når lærere samarbejder med forældre
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Forældre fremmer fællesskabet
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Skolereformen Overordnede mål:
LÆSEHJØRNET I BLOK A.
Kontaktforældre - et vigtigt led mellem skole og forældre Kontaktforældrene er et vigtigt led mellem skole og forældre. Kontaktforældrene repræsenterer.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
- Hvad kan I forvente som forældre?
Alle børn er alles ansvar
Intern kommunikation PR og presse
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Folkeskolereformen på vores skole
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Samarbejdet mellem skole og hjem specielt i forhold til tosprogede familier Fredag den 17. Oktober Oslo Samia Yusuf Ali.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Resultatet af miljøundersøgelsen Forældre. 27 familier svarede For hvert udsagn bedes du svare, i hvor høj grad udsagnet passer på en skala fra 1 til.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Åse Bille Jensen Uddannet Odense seminarium 1992 Åløkkeskolen 1993
Evaluering og undervisning - en kultur
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Valgmøde 7. april Velkomst 2.Skolebestyrelsens arbejde - Det formelle - og i praksis 3.Tidsfrister 4.Opstilling / valgliste 5.Eventuelt.
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
FORÆLDREINDDRAGELSE - I DAGBEHANDLING AF BØRN OG UNGE MED SPISEFORSTYRRELSE Ved sygeplejerske John Dietz, psykolog Anne Lydolff og forælder Eva Elle.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Morgendagens Børne- og Ungeliv FORÆLDRE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:13 Powered.
Fleksible fællesskaber
- Kom tættere på dit barns skolegang
Åbent hus Skolens navn Dato.
- Kom tættere på dit barns skolegang
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Præsentationens transcript:

Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Skole-hjem samarbejdet har stor betydning for elevens udbytte af undervisningen

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Hadsund skole lægger stor vægt på et godt samarbejde mellem skole og hjem

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Skolen hjælper mig til at forstå, hvordan vi forældre kan støtte barnets læring

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Jeg er tilfreds med samarbejdet mellem skole og hjem

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Vi er som forældre godt orienteret om vores børns skolegang

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Vi forældre har et klart billede af, hvordan vi kan støtte vores barn i skolen

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Vi forældre bruger den viden vi får fra skolen om vores barns indsats, adfærd og resultater til at støtte vores barn i at lære

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamarbejdet - Vi har som forældre en positiv holdning til Hadsund skole

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamtaler - Skole-hjemsamtalen giver en god indsigt i vores barns skolegang i forhold til det faglige

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamtaler - Skole-hjemsamtalen giver en god indsigt i vores barns skolegang i forhold til det sociale

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamtaler - Skole-hjemsamtalen giver klare aftaler i samarbejdet mellem skole og hjem

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skole-hjemsamtaler - Det personlige møde styrker samarbejdet mellem elever, forældre og skole

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende samtaleark/elevplaner - Det fremgår tydeligt af samtaleark/elevplan, hvad skolehjemsamtalen skal handle om

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende samtaleark/elevplaner - Med samtaleark/elevplan fremgår det, hvilke aftaler, der er truffet i samarbejdet mellem elever, forældre og skole

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende samtaleark/elevplaner - Samtaleark/elevplan giver større mulighed for at bidrage ved skole-hjemsamtalen

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende samtaleark/elevplaner - Med samtaleark/elevplan er forældrene godt informeret om deres barns fortsatte udvikling

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skolens kommunikation - Forældre inddrages i tilstrækkelig grad i skolens valg og prioriteringer

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skolens kommunikation - Forældre får tilstrækkelig med henvendelser fra skolen og deres barn

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skolens information - Vi forældre får tilstrækkelig information om vores barns indsats i skolen

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skolens information - Vi forældre får tilstrækkelig information om vores barns resultater i skolen

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skolens information - Vi forældre får tilstækkelig information om vores barns adfærd i skolen

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende skolens information - Vi forældre er godt orienterede om forandringer på skolen, der kan vedrøre vores barns skolegang

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende forældreinddragelse - Det har været givende for forældre at være inddraget i arbejdet med værdiordene

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende forældreinddragelse - Den gode klasse er et godt initiativ for sikring af elevernes trivsel

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende forældreinddragelse - Vi forældre er godt inddraget i vores barns skole gennem den gode klasse

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende forældreinddragelse - Dine meninger og holdninger (som forælder) bliver værdsat af hadsund skole

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende forældreinddragelse - Der er et tilstrækkeligt antal arrangementer i løbet af et skoleår

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende forældreinddragelse - Det er nogle interessante arrangementer skolen inviterer til hvert år

Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn vedrørende forældreinddragelse - Min samlede oplevelse af Hadsund skole lever op til mine forventninger