Introduktion til mini-SOP 3. hhx

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Progression i de større skriftlige opgaver:
Større Skriftlig Opgave
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Geografi BeskriveJorden. Geografi SamfundsfagFysikGeologiBiologiMatematikKemiHistorie.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Synopsis VIP3/2012.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Generel introduktion til EC
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Introduktion til opgaveskrivning
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Problemorienteret projektarbejde
Synopsis VIP13 HH3.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Det Internationale Område
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 27. januar 2015.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
KNÆK KODEN.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Skriveperiode (synopsis)
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Møde om forberedelsesmaterialet i matematik A
Department of Marketing and Management
Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017
Velkommen til.
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
På stx og hf efter reformen
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Flerfagligt Forløb 4/SRO
Sæt dit aftryk Undersøgelse
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Dansk-historieopgaven
dho- og sro-evaluering
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Introduktion til mini-SOP 3. hhx 21.10.2019

1. tidsplan DAGSORDEN: Hvad er mini-SOP? Tidsplan Fagkombinationer Problemformuleringsworkshop Krav til rapporten

  De 7 forløb

Faglige mål for SO

På vej mod SOP SO5, DHO: Lærerne formulerede problemstillingen. I analyserede, og formidlede skriftligt og mundtligt. SO6, Bæredygtighed: I formulerede og analyserede selv problemstillingen.

3G HHX: mini-SOP Forberedelse til SOP: I skriver selv problemformulering Lærerne præsenterer metoder og emner I finder/foreslår selv materialer og metoder Problemformuleringsworkshop Mundtlig feedback

3G HHX: mini-SOP Til forskel fra SOP: I vælger ikke selv fagkombination I skal ikke forsvare den mundtligt I skriver ud fra jeres egen problemformulering.

21/10 Introduktion 21-29/10 I fagtimer: introduktion til emner og metoder, lodtrækning 30/10 Problemformuleringsworkshop 4/11 SO7-dag på skolen: vejledning, godkendelse af Problemformulering. Undervisning i kilder/litteraturliste, selvstændigt arbejde 5/11 SO7-dag på skolen: vejledning, selvstændigt arbejde 15/11 Skrivedag hjemme 16/12 Feedback

Fag per klasse: Se Studieportalen!

Hvad skal du skrive om: Emner, metoder m.m.: Dit valg, men inden for lærernes/fagenes rammer.

Problemformuleringsworkshop Basismodellen: Fra emne til problemformulering. Mini-SOP-blanketten

Mød forberedt d. 30/10! Alle bør have en ide til emne og/eller problemstilling med: Et spørgsmål/et problem/ noget man undrer sig over. Må ikke være et ja/nej-spørgsmål. Må ikke være for nemt at besvare.

Hvad? Hvordan? Hvorfor?