Introduktion til mini-SOP 3. hhx 21.10.2019
1. tidsplan DAGSORDEN: Hvad er mini-SOP? Tidsplan Fagkombinationer Problemformuleringsworkshop Krav til rapporten
De 7 forløb
Faglige mål for SO
På vej mod SOP SO5, DHO: Lærerne formulerede problemstillingen. I analyserede, og formidlede skriftligt og mundtligt. SO6, Bæredygtighed: I formulerede og analyserede selv problemstillingen.
3G HHX: mini-SOP Forberedelse til SOP: I skriver selv problemformulering Lærerne præsenterer metoder og emner I finder/foreslår selv materialer og metoder Problemformuleringsworkshop Mundtlig feedback
3G HHX: mini-SOP Til forskel fra SOP: I vælger ikke selv fagkombination I skal ikke forsvare den mundtligt I skriver ud fra jeres egen problemformulering.
21/10 Introduktion 21-29/10 I fagtimer: introduktion til emner og metoder, lodtrækning 30/10 Problemformuleringsworkshop 4/11 SO7-dag på skolen: vejledning, godkendelse af Problemformulering. Undervisning i kilder/litteraturliste, selvstændigt arbejde 5/11 SO7-dag på skolen: vejledning, selvstændigt arbejde 15/11 Skrivedag hjemme 16/12 Feedback
Fag per klasse: Se Studieportalen!
Hvad skal du skrive om: Emner, metoder m.m.: Dit valg, men inden for lærernes/fagenes rammer.
Problemformuleringsworkshop Basismodellen: Fra emne til problemformulering. Mini-SOP-blanketten
Mød forberedt d. 30/10! Alle bør have en ide til emne og/eller problemstilling med: Et spørgsmål/et problem/ noget man undrer sig over. Må ikke være et ja/nej-spørgsmål. Må ikke være for nemt at besvare.
Hvad? Hvordan? Hvorfor?