Underviserne og LMS.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
5 IT-didaktiske principper
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Digitalisering og medialisering
Vadesteder, ventetider og sorte huller
Undervisningsplanlægning
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
TEMA Undervisningspraksis med og i digitale medier
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Digitalisering og medialisering
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Mediepædagogik og didaktik
18. april 2002Q-udvikling af e-læring Kvalitetsudvikling af e-læring i Videregående Voksenuddannelse v. Centerchef Michael Lund-Larsen Århus
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Kompetencematrix Digitale kompetencer
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Digitalisering og medialisering
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
”Fælles udvikling, behov og ønsker” Bibliotekernes visioner Peter Rubeck, CVU Nordjylland.
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik
Planlægning, proces og evaluering
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Læremiddel.dk Nationalt videncenter for læremidler Læremiddel.dk – Nationalt videncenter for læremidler.
Læring og digitalt billedarbejde
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Fjernundervisning MULIGHEDER OG UDFORDRINGER. Hvad står menuen på? Generelt om..  Hvorfor fjernundervisning  Udfordringer med fjerundervisning  Økonomien.
Temadag MV Nordic 17 maj 2017 Kompetencecenter for Læsning i Aarhus
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Academic Information Seeking
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Academic Information Seeking
Undervisning og support setup
Præsentationens transcript:

Underviserne og LMS

SPÆNDVIDDE: Tietgen Online: Pædagogisk it & it-didaktisk design Digitalt understøttet undervisning Ren online-undervisning Blended learning

Tilgang til understøttelse og intern kompetence-udvikling Tilgængelighed Nærvær Praksisrelevans Empowerment

Teknik eller Didaktik = Hønen eller ægget Det ene aspekt forudsætter det andet

Tietgen Online: Direkte overgang Pædagogisk it & NYT LMS Tietgen Online: Pædagogisk it & it-didaktisk design, udvikling, lærerunderstøttelse- og opkvalificering Gammelt LMS

Lærerværelset Tilgængeligt Proaktivt Udgangspunkt i eget system Kontrol Empowerment

Undervisning og sparring: Tager udgangspunkt i lærernes praksis Undervisning og sparring: F.eks: Forløb – Hvad kører nu med hvilke målsætninger? Hverdagsbillede – Hvordan ser de sig selv og deres arbejdsdag? Samarbejdsrelationer – Teams? Deler meget? Lidt? Kendte digitale platforme – Spænder fra print til fjernstudier Undervisning – Hvordan og hvornår?

Canvaskurser: Introforløb Næsten ren teknik pædagogisk formidlet, men begrundet i didaktikken Kompetence-udviklingsforløb Bygger videre på introforløb Didaktisk tilgang til teknik og indhold Hvilke materialer mv. ligger der i forvejen? Arbejder ALTID med reelle projekter

Canvas-onsdage Supporthåndtering Ekstra arbejdspladser på online-kontoret Tilgængelighed Nærvær Praksisrelevans Empowerment

Intern kursusafvikling Video med mobiltelefon Instruktionsvideoer Webinarer Øvrige henvendelser

Eleverne? FAQ Kurser Undervisning Support Test