Hvorfor lave en kommunikationsplan?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Strategi-dage for redaktion, kursusudvalg, webmaster og bestyrelsen Kolding torsdag og fredag den 13/ Fagforum for Børnefysioterapi som specialebærende.
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Roskilde Tekniske Skole
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Illustrationer til undervisningsbrug
Informationsformidling
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Kommunikation / it.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Afslut Frem >>
Maj 2014 Når kommunen går på facebook - Erfaringer fra Odder Kommune Program: Strategi, målsætning og forankring Sådan gør vi i Odder Kommune Hvem er vennerne?
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Danmarks Naturfredningsforening Velkommen til årsmøde.
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel Reaktiv - proaktiv.
7 Årgang Langmarkskolen
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Kodeks for offentlig topledelse
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Vejlederens kommunikation
AGWAPLAN Side 1 · · Projekt om balance mellem produktions- og miljøhensyn Vandplan – indhold, udarbejdelse og realisering.
Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
AGWAPLAN Seminarer.dk september 2007 Side 1 · · AGWAPLAN – et pilotprojekt for implementering af Vandrammedirektivet - Samarbejdsstrukturer Seminarer.dk.
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Ældre- og Handicapforvaltningen PRAKTIKVEJLEDERTRÆF Roller og ansvar 28/
AGWAPLAN Integration af miljø- og landbrugsmål Eksempel på en bottom up tilgang til løsning af udfordringerne i Vandrammedirektivet Irene Asta Wiborg,
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Bisidderrollen i praksis
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Din kreative online praksis! – del 2
Hvor er vandbranchen på vej hen?
Projektopgaven.
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Dialogmøde om træningspakker målrettet mennesker med demens
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Hvad er nyhedskriterier?
Navn på jeres idé Jeres navne:
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Integreret Plantebeskyttelse, IPM
Company programme - Veda
(Firmanavn) marketingplan
Kvalitet i folkeoplysningen
Deltag i forskernes studier på AU
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Fra anledning til udvikling
faktaark/practice abstracts og arrangementer
Organic RDD 5 Det nye økologiske forsknings-, udviklings- og demonstrationssprogram
Præsentationens transcript:

Hvorfor lave en kommunikationsplan? Viden fra projekterne skal nå ud til de rette modtagere på det rigtige tidspunkt via de rette kanaler Vær med til at sikre: Kort vej fra forskning til praksis Midler til forskning – understrege forskningens bidrag til samfundet Kendskab til projektet, også med henblik på samarbejde med andre forskere At samfundet/medier er oplyst om økologiens bidrag og udfordringer ift. f.eks. biodiversitet, miljø, klima, dyrevelfærd, sundhed for mennesker osv.

kommunikationsplanen indeholde? Hvad skal kommunikationsplanen indeholde? Skab overblik over: Hvorfor (formål) Hvordan (kommunikationskanaler) Hvornår (deadlines) Og til hvem (modtagere) - projektet skal kommunikere relevant viden og opnå relevant feedback fra forskningens brugere i løbet af projektperioden

Husk (grundigt) at overveje Formålet: Hvad er hovedbudskabet/erne til modtagerne ift. de enkelte aktiviteter/materialer? Hvad vil I gerne opnå med forskellige kommunikationsaktiviteter?   Målgrupperne - hvem har interesse i projektets idé og resultater? Beslutningstagere med fokus på udfordringer og løsninger Faglige miljøer med fokus på mål, metode og resultater Forskningens brugere (landmænd, rådgivere og virksomheder) forbrugere og samfundet som helhed med fokus på udfordringer og løsninger samt økologiens bidrag til miljø, dyrevelfærd, sundhed, klima etc.

Husk (grundigt) at overveje Brugen af kommunikationskanaler: Hvordan inddrager I repræsentanter for målgruppen i løbet af projektet? Hvordan går I i dialog med landmænd, rådgivere, virksomheder etc.? Hvilke kommunikationskanaler vil I bruge? Landbrugsmedier? Dagspressen? Sociale medier? Artikler, klummer, guidelines/faktaark/håndbøger, webinarer, temadage, markvandringer, video etc. Timing/deadlines: Hvad kan I formidle i starten? Hvad kan formidles undervejs? Hvad kan formidles, når projektet afsluttes?  

Husk (grundigt) at overveje Hvordan ICROFS’ kan hjælpe jer? - Få mere inspiration senere