ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Advertisements

Marketingplanlægning
Skriftlige opgave kom IT
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedskommunikation - del 1
8 Segmentering og målgruppevalg
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Marketingplan Dit navn.
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 13 Synopsis Repetition 2
ikek 6 Markedskommunikation
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Teorier og modeller pillon - KU 2018

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Gruppeopgave: Skitsér, med fokus på kulturelle aspekter, dit projekts værditilbud, kundesegmenter, kanaler og kunderelationer på et fremmede marked. Skitsér en PEST analyse Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave Lindberg, Segmentering, målgruppevalg og positionering Er det rigtigt, at bl.a. Coca Cola og Nestlé opfatter deres marked som et globalt massemarked? Kommentér bl.a. http://www.coca-cola.dk/ https://www.nestle.dk/aboutus 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave (De tre grundelementer) SMP modellen Segmentering>målgruppevalg>produktpositionering Produktpositionering defineres typisk af marketingmikset: Produkt, Price, Placement, Promotion (4 P) Servicemarketing tilføjer 3 P (7 P): People, physical evidence, process 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? B2B B2C B2G C2C … Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater fra modul 2 y: traditionel/moderne for begge X: Fællesskab/Individ for GallupKompas, Pragmatisme/Idealisme for Minerva (bemærk, at x-aksen kan siges at være spejlvendt) Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Find eksempler på de i figur 6.6 (s. 93) nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret strategi Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Find eksempler på de i figur 6.6 (s. 93) nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret strategi Hvilken af de i figur 6.7 (s. 95) nævnte positioneringsstrategier bruger jeres virksomhed? Kunne man bruge en anden af de nævnte strategier? Lav et positioneringskort for jeres virksomhed på det udenlandske marked. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Find eksempler på de i figur 6.6 (s. 93) nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret strategi Hvilken af de i figur 6.7 (s. 95) nævnte positioneringsstrategier bruger jeres virksomhed? Kunne man bruge en anden af de nævnte strategier? Lav et positioneringskort for jeres virksomhed på det udenlandske marked. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Kan man tænke sig andre positioneringsstrategier end de i figur 6.7 nævnte? F.eks. Oprindelsesland; lurmærket, dannebrog m.m. Hvornår bliver repositionering en nødvendighed? Vigende omsætning (reaktiv tilgang) Men kan også være en løbende dynamisk proces som tilpasser sig ændret produktpalette, ændrede målgrupper eller ændrede perception, forskydning i livsfaser m.m. Med andre ord skal virksomheder løbende tilpasse sig ændrede forhold, se tidligere eksempler fra Nestlé og CocaCola. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave Gruppeopgave; selvvalgt virksomhed Skitsér en positioneringskort. Har de ændrede livsfaser betydning for virksomheden? Hvilken rolle (om nogen) spiller den politiske og den situide forbruger for virksomheden? 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Kommentér det udfoldede marketing-mix Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Find tre aktuelle eksempler på henholdsvis transmissions-, interaktions- og viral kommunikation for en selvvalgt virksomhed. Kommentér McDonalds’ reportage på side 106 Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Er der forskelle på de to gennemgange af SMP modellen? Produktpositionering defineres typisk af marketingmikset: Produkt, Price, Placement, Promotion (4 P) MEN kan forsøges defineret ved værditilbud Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Beskriv de 4 C’ere Produkt Consumer Price Cost Place Convenience Promotion Communication Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Hvilke svaghed kan man finde i Canvas modellen? Kommentér TMK-modellen Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Kan der findes svagheder i Canvas modellen? Kommunikation lever en lidt anonym rolle. Kommentér TMK-modellen Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Skitsér en SWOT analyse for jeres virksomhed på det danske marked. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller

ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Det udfoldede marketing-mix Kommunikations-modeller SMP modellen (v 2) De 4 C’ere Canvas modellen (v x) TMK modellen PEST modellen SWOT modellen Gruppeopgave Gruppeopgave Gennemfør en SMP. Hvordan er jeres virksomheds målgruppe sammensat? Forventes det, at denne sammensætning vil ændres pga. forskydning i livsfaser? Hvilken betydning kunne det have for jeres promotionmiks? Argumentér for den digitale indfødtes styrker og svagheder på arbejdsmarkedet 24. februar 2019 ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller