Hvor kan jeg hente hjælp?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overgange ind og ud af efterskolen Unge i udsatte positioner skal have gode overgange. Både ind-på-ud af efterskolen. Men hvordan hjælper vi dem bedst.
Advertisements

Folkeskolereformen og valg af ungdomsuddannelse Årsmøde for Danske Erhvervsskoler, 24. maj 2016 Trine Ladekarl Nellemann Rektor, Next.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Klar til 10. Klasse! Præsentation. Plan for indskolingen Indmeldt Forældre/elev/skole-møde I DAG! Indslusningssamtaler Brev om endelige valg – 1. juni.
Dato: 3. februar 2011 Titel: Fokus på Samarbejdet med Jobcentret og UU Fokus på samarbejdet mellem Jobcentret og UU Ungegruppen i Jobcenter Hedensted UU.
Karrierelæring og karrierekompetencer ”Karrierekompetence er at vide, hvad man har lyst til i livet. Det handler om at kende de muligheder, der er, og.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Ollerup Efterskole Fagligt dygtige elever Mange vælger STX pga musikken Nogle har en musiker i maven Sociale udfordringer Personlige udfordringer Skolens.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Integreret og stabil vejledning: Vejledningen er en del af.
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Karrierelæring på egen krop
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Lis Brok-Jørgensen -én af konsulenterne
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
UU-OS værdier Åbenhed Mangfoldighed Ordentlighed Mod
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Unge på kanten af fællesskabet
Elevernes evaluering af grundforløbet
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
BygSoL Søren Beikes ´13.
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
GODE MINDER MOTION FÆLLESSKAB
Forældremøde Ung i Svendborg.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Styrkede gymnasiale uddannelser
PL møde med praksisfeltet
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Nysgerrighed og indsats
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Tendenser i forældresamarbejdet
og frivillige/ufrivillige
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Samtale om folkeskolen i
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Kort oplæg om karrierekompetence i gymnasiet
Ledelsesevaluering.
Anders Lundby – STIL Bjarne Frandsen, Efterskoleforeningen
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Danmarks Vejlederforening
Tanker og erfaringer om Studievalgsportfolio
Projekt supervision på sengeafdeling H1
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Velkommen.
Æresrelaterede konflikter: Viden og værktøjer
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Værktøj 8: Supervision og sparring
Forældremøde 2019/2020 Specialtilbud.
Præsentationens transcript:

Hvor kan jeg hente hjælp? Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme i blandt vejledere Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring og råd i det daglige -face2face møder f.eks. på ungdomsuddannelsesinstitutioner -opbygge din viden og så er der mig! Mail/ring/skriv på facebook Hvor kan jeg hente hjælp?

Vejledning i Samspil -forskningsprojekt Integreret vejledning organisere vejledningen som en integreret del af skolens samlede liv og ikke kun noget der foregår på et vejlederkontor eller ved optagelse.dk- processen. Vejlederen er facilitator Karrierelæring

Vejledningssynet -for skoleformen, for den enkelte skole og for dig Hvad er de overordnede værdier. Hvad er vejledningen en del af : -integreret i arbejdet med at danne og uddanne de unge Hvad skal vejledningen handle om, – hvad skal de unge lære i vejledningen. -bl.a. styrke de unge i at træffe reflekterede valg Rum og rammer -særlig rum 24/7 og fællesskabet Samarbejde -de unge, forældre, eksterne (ex UU) Etik -tillid, respekt, ligeværdighed, åbenhed Vejledningssynet -for skoleformen, for den enkelte skole og for dig

Uddannelse er vigtig. Udbyg din viden over årene Basiskursus og diplom-modul. Følg med på vores facebook - der sker en masse Få vejledningsnyhedsbrevet ind i din mailboks Uddannelse er vigtig. Udbyg din viden over årene

Gode råd God viden at kunne udenad: Vær inde i ungdomsuddannelsernes opbygning og optagelseskravene til ungdomsuddannelserne. Så meget at du nogenlunde kan svare fra hoften af! Det gi´r respekt hos både elever og forældre! –og letter din dagligdag. Prioritér/sæt fokus på -kun 2 ting af gangen i dit første år som vejleder. Eks. brobygning og optagelse.dk-processen

Spørgsmål Hvor mange timer får du til vejledningsopgaven? Hvem skal med på Basiskurset her i efteråret? … ….