Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVAD ER REFLEKSIONSKOMPETENCE? AMU EPOS, 13. AUGUST, 2015 PER FIBÆK LAURSEN.
Ungdomslederseminar Lørdag den 24. november Program for dagen: 12.00: Velkomst, formål og præsentation 12.10: Evaluering af 2012 (breddeudvalget) 14.00:
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN KONKURRENCEN.
Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse.
Klubben Organisation og træningsmiljø xx/xx 2014 kl.xx.xx-xx.xx.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
TVÆRFAGLIGT SAMARBEJDE LIAM VERBAL OG ORALMOTORISK DYSPRAKSI.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Online arbejdsmiljøuddannelse
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
Studieretningsprojektet
DUBU Superbrugerrollen
Studieretningsprojektet
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Skolernes kvalitetsrapport
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Forslag til ny turnering 2013
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Anerkendende pædagogik
Baseline.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Projekt - Street Handball
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
BADMINTON.
Velkommen Dagens program.
Aktiv idræt for alle Gentofte Kommunes indsatser de sidste 3-4 år
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Nysgerrighed og indsats
Kulturmetropolen Festival & Events 2.0.
Skoleudvikling i Praksis 1
Fastholdelseskaravanen
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Hvorfor tidlig indsats?
Innovation i humanistiske fag
MEEBOOK – en digital læringsplatform
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
med Five-a-side Håndbold og Håndboldfitness?
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Præsentationens transcript:

Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser Værdier: venskab - samarbejde - fairplay Hele klassen agerer sammen med fokus på motoriske færdigheder, samarbejde og den gode oplevelse Skole og klub samarbejder (åben skole) Bordtennis

Mål i Skole OL - bordtennis FORMÅL MED SKOLE OL - Bordtennis Skole OL skal give en god bordtennisoplevelse for hele klassen Skole OL skal give en afgørende branding af bordtennis i elevers bevidsthed Skole OL skal koble klub med omkringliggende skoler (den åbne skole) Skole OL skal indlejre værdierne Venskab - Samarbejde – Fairplay Uddannelse Med udgangspunkt i eksisterende læringsmål (EMU) og olympiske værdier kompetenceløfte lærere i bordtennis og Skole OL-aktiviteter. ½-dagsuddannelse 4-6-ugersforløb Klubsamarbejde skal forbedre den åbne skole med det omkringliggende fritidsliv. Her samarbejder skole og klub om Besøgsaktiviteter. Aktiviteter Er udviklet og tilpasset, så de kan favne og sammentømre hele klassen, øge motoriske færdigheder og gjort målbare. Lokale stævner Finale

Kvalifikationsstævne Faser og tidsforløb Aftalefase Kompetencefase Åben klubfase DBTU-klubaftale Konkurrencefase Fortsættelse af discipliner i turneringsform i lokalunionsregi Klub-skoleaftale Link til video Kvalifikationsstævne 1 – 2 dage Fairplay-løfte Resultater offentliggøres Finale 2 x 8 klasser ½-dagsuddannelse For lærere/pædagoger/ klubledere 4-6-ugers undervisningsforløb Besøgsaktiviteter Efterår  Vinter  Forår  april maj juni Efterår 

Undervisning af lærer: Undervisning af elever: Aktivitetselementer ½-dagsuddannelse 4-6-ugersforløb Besøgsaktivitet Kvalifikationsstævne Finalestævne Undervisning af lærer: Aktiviteterne øger elevers egen færdighed Læringsmål er ud fra EMU Kunne undervis elever med nedsat funktionsevne eller anden handicaps Disciplinregler og taktik Klubrepræsentant og lærere danner relation Undervisning af elever: Aktiviteterne er sjove og spændende Alle elever kan være med Fællesskab, afprøvning og leg er i fokus Tilgang til eleven skal være åben og på elevens præmis Aktiviteten inkluderer udfordring og mestring Eleven får sit eget scorekort 4 gange Formålet er udvikling: Af færdigheder Samarbejde i klassen Skriftligt program med fagligt indhold Oplevelse og samvær Oplevelse og samvær Flest over nettet Seedning Klassens Jonglering Mixdouble Klassens Længdeslag Klasse-Klassekamp Klasse-klassekamp Undervisningshæfte - Få liv i aulaen – hiv bordtennisbordet frem _ Fairplayløfte (teori) Obligatorisk 4-6-ugersplan Elevens scorekort

Skolen skal Skolen får Vælge om den vil være med til Skole OL Hvis flere elementer lyder interessante - Indgå en aftale med klubben. Tilmelde sig til et kvalifikationsstævne på www.skoleol.dk, når datoen er fundet og udbudt. Stille med de tilmeldte klasser (4. og 5. klasse) til kvalifikationsstævnet. Tilvalg: Ved ½-dagsuddannelsen. Stille lærere til rådighed til kurset. Informere om Skole OL til elever, lærere og forældre evt. medier og kommune. Undervise i et 4-6-ugersforløb i den obligatorisk undervisning. Være med til besøgsaktiviteter – den åbne skole. Være klar til at sende kvalificerede klasser og lærere til Aarhus til finalestævnet i juni Skolen får Et spændende lærings- og aktivitetsforløb med bordtennis Et skolesæt med bat og bolde ved 3 eller flere tilmeldte klasser. ½-dagsuddannelse af lærere og pædagoger gratis. Et skriftlig materiale om bordtennis for skolen. Et spændende dag i klubben med et stævne. Mulighed for at nå et gigantisk finalestævne i Aarhus.

Invitation til ½-dagsuddannelse for lærere Fx Torsdag den 12.12 kl. 12.00 – 15.00 - 2019 Formålet med ½-dagsuddannelsen er at styrke lærerne i at undervise ud fra en færdig 4-6-ugersplan på en sjov og åben måde, så eleverne oplever succeser og har det sjovt. Formålet er, at kursisterne får færdigheder, så de kan demonstrere øvelser, samt have kendskab til disciplinregler og taktik. Undervise i værdier, samarbejde, fairplay og Skole OL-konceptet. Kunne tilrettelægge og gennemføre et undervisningskoncept for klassen. Involvere elever med særlige udfordringer eller handicaps. Sted: BTK xx, Underviser: 1-2 DBTU-undervisere Materialer: Der udleveres trykt uddannelsesmateriale, en lærevejledning, 4-6-ugersplan, scorekort, skolesæt, konkurrencekoncept, links. Forplejning: Der serveres frugt, vand og kaffe/te Kursusgebyr: Kurset er gratis for Skoler/klubber, som har indgået en aftale om Skole OL. Tilmelding: Kontakt BTK xx Påklædning: Hav tøj på til spille bordtennis. DBTU finder en underviser der kommer ud til jer – kontakt, konsulent Poul Danborg pda@dbtu.dk, 43262118

Spørgsmål? Hvad så nu?