Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Introduktion til forårets kandidatmoduler d Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Vejledende samtale og helhedsvurdering på SOSU Nord
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Afslut Frem >>
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Uddannelse mellem skole og praktik -Et aktionsforskningsprojekt på Social- og Sundhedsskolen Fyn Kvalitet i praktikken – så godt det kan være i EUD Workshop.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Jette Bangshaab, UCN projektleder, Lab. X
Grundtræningsprogram 2. g
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
SharePoint Bruger Gruppe  Vi skal snakke om  Status på SPBG  Husk den nye struktur på vores ERFA møder  Andre møder  Dagens emne:
Læremidler til Madkamp 2015 Kirsten Marie Pedersen Madkundskab UC Lillebælt/Læreruddannelse n på Fyn.
Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Erhvervs  Uddannelses  Center  Syd Hilmar Finsens Gade 18  DK-6400 Sønderborg   Tlf Praktikværtdag d. 8. september 2015.
Undervisere i virksomhedspraktik Birgitte Knudsen, HR Konsulent Bodil Forchhammer, Pædagogisk Koordinator.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
KVALITET OG DATA Kvalitet og data De fire klare reformmål 1.Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse direkte fra 9. eller 10. klasse 2.Flere.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Fordomme og udfordringer i handicapindsatsen Stig Langvad, formand, DSI.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Dagens menu: Behandlingspsykiatri At være elev i psykiatrien
Vejledning: selvbetjeningssystem
Den fælles prøve med *Center for Læring i Natur, Teknik og Sundhed.
Social Kapital på Spil Et læringsspil til bedre samarbejde og kvalitet i det daglige arbejde. Spillet er kendetegnet ved at udvikling sker i dagligdagen.
Praksiseksempel fra Teater GROB
Læring gennem registrering og indberetning
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Dette program beregner automatisk hvor mange feriedage du får i år.
Ass info dec. 2017/avi/rhe.
17. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på dagtilbudsområdet.
Fang publikum og sælg dit budskab v/ Maria Vissing Bachara &
Introduktion til 2014 bekendtgørelsen
Kvalitetsvinde Vibe Aarkrog MBU 4. april, 2013 Billeddias

Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018
Temadag 2018.
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier
Vil du være ekstra attraktiv for virksomheder?
Forældremøde.
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Allergi I almen praksis
Skoleudvikling i Praksis 1
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Kvalitet i SKP EUC Nordvestsjælland
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Velkommen til dialogmøde Region Nord og Region Midtjylland
Pædagogisk- assistent
konference om det praktikpladsopsøgende arbejde
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
4 ÅR EFTER REFORMEN – HAR VI FÅET BEDRE ERHVERVSUDDANNELSER?
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Ecommerce - drift og kundeservice
Konkret bud på lektions/studieaktivitetsplan
Forældremøde 2019/2020 Specialtilbud.
Præsentationens transcript:

Workshop for praktikvejledere for PA elever 27. november 2018 SOSU Nord. 13.15 til 14.15 Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven Arbejde med emner til scenarier Opsamling

Kvalitet i erhvervsuddannelser via et tværfagligt fokus Projektet er et socialfondsprojekt finansieret af EU Budget på knap 8 millioner Projektperiode fra juni 2018 til juni 2021 Formål med projektet er at udvikle og afprøve simulationsscenarier i undervisningen Udvikling af en erhvervspædagogisk metode Kompetenceløft af samtlige undervisere Simulation skal blive en naturlig del af undervisningen

Tæt kobling mellem skole og praksis! Konkret skal denne workshop søge at sikre: At inddrage praktikstedernes erfaring og viden om hvor eleverne møder udfordringer i forhold til uddannelsen. At arbejdet med simulation tager afsæt i den virkelighed som eleverne møder At valget af simulationsscenarierne knytter skole og praktik sammen

Emner til simulations scenarier – og hvad så? Omdrejningspunktet i kompetenceløftet er udvikling af scenarier som kan anvendes i undervisningen af eleverne på skolerne. (Kompetenceløftet af underviserne varetages af UCN act2learn) De emner som I har bidraget med, bliver en del af en bruttoliste som underviserne kan vælge fra i forbindelse med kompetenceløftet Simulations scenarierne skal sikre kobling mellem skole og praktik Underviserne vil afslutte deres kompetenceløft med en praktisk prøve i afvikling af et simulations scenarie

Opsamling Tak for indsatsen og de 12 emner til udvikling af simulationsscenarier HUSK at skrive dine kontaktoplysninger hvis vi må kontakte dig i forhold til den videre udvikling af scenariet.