Rapportering af fremdrift eller status

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Roskilde Handelsskoles APV-procedure
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
LinkedIn Intro.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Arbejdspladsudvikling
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Kommunikation i projekter
MUNDTLIG FREMSTILLING
Udvikling og styring af en virksomhed
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Forbedringstavlen – er et must
Eksamens navn Dit navn. Oversigt  Spørgsmål nummer 1 Spørgsmål nummer 1  Spørgsmål nummer 2 Spørgsmål nummer 2  Spørgsmål nummer 3 Spørgsmål nummer.
[Produktnavn] Marketingplan
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Inspirationsdag om kommunikation og patientinddragelse Enhedschef Marie Fuglsang.
Det første ark i regnearket:
Ledelse i forskellige retninger
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
Infomøde cand.selv – cand.mentor
1.3 Virksomhedens interessenter
Skills training © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Sådan bruger du præsentationen
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Marketingplan Dit navn.
Juridiske Organisation Byggemodningen (Funktionsprincip)
Projektnavn Firmanavn Navn på præsentationsvært
Videnskabeligt projekt
Sælg et produkt eller en tjeneste
Præsentation af forretningsplan
TFV teorien Produktion som en transformation af input til output.
Procedure til alle kritiske situationer
Åbent hus Skolens navn Dato.
Præsentation af forretningsplan
Anbefaling af strategi
Titel på naturvidenskabsprojekt
Forslag til strategi Per Salling
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
[Indsæt projektnavn her]
Bestilling og ordrebekræftelse
Introsidernes betydning
Stresshåndteringsgruppe
Bestilling og ordrebekræftelse
Risikostyring.
Projektplan for virksomheden
Forretningsprojektplan
Statusrapport Vejledning
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
MUNDTLIG FREMSTILLING
[Projektnavn] Post mortem
Præsentation af forretningsplan
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Produktnavn.
Titel på videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Anbefaling af en strategi
Projektnavn | Firmanavn | Foredragsholderens navn
Skoleåret [indsæt år] Skolens navn Lærerens navn Klassetrin
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Skoleåret [indsæt år] Skolens navn Lærerens navn Klassetrin
Præsentationens transcript:

Rapportering af fremdrift eller status Dit navn

Oversigt over status Status i forhold til evt. andre vigtige leveringsmål Produktionshastighed Levering Partnere osv. Hvad er de anslåede endelige omkostninger? Hvad er den endelige leveringsdato? Følger projektet tidsfristen for levering som planlagt?

Fremdrift Vis resultater og fremdrift siden den seneste statusopdatering Forklar betydning for tidsplanen Fremhæv de ting, der muliggjorde fremdriften

Fokusområder Vis forsinkelser og problemer siden den seneste statusopdatering Vis korrigerende handlinger, der er iværksat Forklar betydning for tidsplanen Sørg for, at du forstår Problemer, der forårsager forsinkelser eller hæmmer fremdrift Hvorfor problemet ikke blev forudset Hvis kunden vil diskutere problemer med topledelsen

Tidsplan Vis de vigtigste datoer Forklar det enkelt, så tilhørerne ikke forstyrres af detaljer Uddel en mere detaljeret tidsplan, hvis det er relevant Sørg for, at du er godt kendt med den detaljerede tidsplan, så du kan svare på spørgsmål

Leveringer Dine til kunden Dine til eksterne leverandører Eksterne leverandører til dig Andre afdelinger til dig Oprems de overordnede kritiske leveringer Vis tillidsniveau på dias, hvis det er nødvendigt Forklar dit tillidsniveau for hver levering

Omkostninger Vis nye overslag over omkostninger Medtag de oprindelige estimater Forstå årsagen til differencer mellem tallene – vær forberedt på spørgsmål Hvis omkostninger overskrider budgettet Fortæl hvorfor Forklar korrigerende eller forebyggende handlinger, du har iværksat Fastlæg realistiske forventninger til fremtidige udgifter

Teknologi Vis tekniske problemer, der er løst Vis udestående tekniske problemer, der skal løses Forklar deres betydning for projektet Vis alle tvivlsomme teknologiske afhængigheder for projektet Angiv kilden til tvivl Opsummer handlinger, der iværksættes for nødplan

Ressourcer Opsummer projektressourcer Dedikerede (fuldtids) ressourcer Deltidsressourcer Foreslå alternativer, hvis projektet hæmmes af mangel på ressourcer Vær opmærksom på, at kunderne gerne vil være sikre på, at alle tilgængelige ressourcer udnyttes, men på en måde, så der er styr på omkostningerne

Mål før næste gennemgang Dato for næste statusopdatering Vis mål før næste gennemgang Specifikke ting, der vil blive gjort Problemer, der vil blive løst Sørg for, at alle, der er involveret i projektet, forstår handlingsplanen