Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilbudsportalen Introduktion for de 5 socialtilsyn Januar 2014
Advertisements

Porteføljestyring
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Større fleksibilitet og øget indflydelse på arbejdstidstilrettelæggelsen Pia Dybdal og Lene Wichmann Personalepolitisk messe 12. januar 2010.
Kommunernes Sygedagpengesystem
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Projekt: <indsæt projektnavn>
Oplæg til fællesmøde om Ny skole 2013 Mandag d. 2. juni – 21: 30 på Søndergård Skole v/ skolechef Per Udesen og Børne- og Kulturdirektør Klaus.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Temamøde Thyholm og Struer 14. december Temamøde – Thyholm og Struer 1. Svarskrivelse til Indenrigs- og Sundhedsmin. 2. Projekt- og procesorganisation.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Obligatorisk selvvalgt opgave
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Analyse af administration og ledelse
Opmærksomhedspunkter til arbejdet med selskabsdannelser Det er vigtigt, at sikre så god tid som muligt til at kvalificere beslutningsgrundlaget for selskabsdannelsen.
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Erhvervsakademiloven VISION: Udvikling af KVU og VVU Stærke KVU-miljøer med Faglig tyngde Forankring af ansvar, herunder for økonomi Ledelsesmæssig kapacitet.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Deltidsansatte - HR/psl1 Deltidsansattes adgang til et højere timetal Aftalen er indgået mellem KL og KTO - tiltrådt af Sundhedskartellet. –Delimplementering.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Lise Aaen A A R H U S U N I V E R S I T E T Fællesmøde i den administrative forandringsproces den 10. september Status for HR-Spor Formål: At bidrage.
Sundhedsaftale III status
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Opdeling af sager i kmd sag
2. maj 2016 Område Brønshøj-Vanløse Børne- og Ungdomsforvaltningen INFORMATIONSMØDE OM SAMMENLÆGNINGEN AF VANLØSE OG HYLTEBJERG SKOLER.
Lønforhandling. De vigtigste pointer Lønforhandling foregår hele året Der er penge – det er et spørgsmål om, hvem der får dem Din tillidsrepræsentant.
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen og overvejelser vedr. flytning af Tjørnelyklasserne Dialogmøde forældre Tjørnelyklasserne den 30. september.
Region Nordjyllands anbefalinger og tiltag på baggrund af STM lægesagen Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse 17. september 2015.
Initiativer under Uddannelsesplan II Initiativer under EUD – Brancheskolerne 2014.
Hyper care / Cura-programmet April 2017.
Velkommen til SL TR – MØDE
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Justering af Natura 2000-områdegrænser
Rammeaftale 2018 – Baggrund og opstart
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Arbejdsgruppemøde for Holmen
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Opdeling af sager i kmd sag
Fusion mellem UCC og Metropol
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Styregruppemøde 25. maj 2018 Charlotte Holmberg Ph.d.-arbejdsgruppen
dekansekretariater i den nye organisering
Kontakt til deltagerne
Kort om ”Uddannelse af servicepersonalet til Serviceassistenter” i region Sjælland D. 8. marts
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Databehandleraftaler
Fremtidig driftsorganisation for psykiatrien i Region Syddanmark
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Uffe Kjærulff STYREgruppemøde 25. maj 2018
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Princip for udarbejdelse af principper
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Administrativ organisering
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Statens HR – Implementeringskoncept
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 7. maj 2013.
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018

Tidsplan fase 3: bemanding af opgaver Fredag den 25. maj: Styregruppen vedtager arbejdsgruppernes indstillinger om placering af opgaver og organisering. Institutterne modtager ”opgavepakke”, dvs. materiale med overblik over de opgaver som skal placeres ved institutterne. HSU behandler kriterier for placering og tidsplan Mandag 28. maj – fredag 1. juni: Tilbud til institutledere og deres sekretariatsledere om et fælles møde med gennemgang af krav til organisering. Materiale, der beskriver krav til organisering udarbejdes og udleveres. Tilbud til institutledere og deres sekretariatsledere om informations- og dialogmøder med arbejdsgruppeformændene: Institutterne overvejer deres organisering og melder tilbage med behov for kompetencer til at løse instituttets opgaver. Frist 1. juni. Arbejdsgruppeformændene gennemgår kompetencekort og opgaver der er placeret i Fælles Service. Ikke en ”førstevælgerret”. Der nedsættes 4 placeringsudvalg: arbejdsgruppeformændene, de nuværende områdeledere ved fakultetskontorene (indenfor området) og relevante institutledere.

Tidsplan fortsat Mandag 4. juni – onsdag 13. juni: Placeringsudvalgene beslutter placering af medarbejdere.  Torsdag 14. juni: Deadline for at aflevere indstillinger om bemanding til projektleder. Mandag 18. juni: Styregruppen behandler og godkender indstillingerne om placering af medarbejdere - indstiller videre til direktionen. Fredag 22. juni: Direktionen beslutter efter indstilling at godkende bemandingsplan for fremtidig organisering. Mandag 25. juni: Tillidsrepræsentanter adviseres i fortrolighed af HR-afdelingen Onsdag 27. juni: Udmelding til de berørte medarbejdere om fremtidig placering i organisationen.  

Kriterier for placering og øvrig proces Omplacering af medarbejdere vil ske ud fra en samlet ledelsesmæssig vurdering af strategiske og driftsmæssige hensyn med udgangspunkt i følgende kriterier: Hensynet til den fremtidige opgavevaretagelse i FS og på institutter At sikre de rette kompetencer i forhold til den fremtidige drift og udvikling i FS og på institutter Vurderingen skal sikre det bedste match mellem den fremtidige opgavevaretagelse og medarbejderens kompetencer. Hvis en medarbejder i dag løser opgaver indenfor flere forskellige områder, vil det indgå i vurderingen hvordan medarbejderens kompetencer bedst kan anvendes i ny organisering. Medarbejderens ønsker indgår i vurderingen men hensynet til opgavevaretagelsen vejer tungest. Endvidere indgår det som hensyn, såfremt den fremtidige opgavevaretagelse tillader det, at EST-medarbejdere flyttes til EST-institutter/FS og HS-medarbejdere flyttes til HS-institutter/FS. Vurdering sker med udgangspunkt i kompetencekort, der er udarbejdet for alle medarbejdere ved fakultetskontorene. Placering sker på sagligt grundlag og ud fra en samlet vurdering af de fastlagte kriterier. HR-afdelingen understøtter processen med oplysning om vilkår, proceskrav og hensyn, overenskomstmæssig indplacering, evt. skånehensyn og særlige vilkår, begrundelse for funktionstillæg og proces for varsling af væsentlige ændringer i ansættelsesvilkår.