DEN GODE STIL.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Er det ikke noget i klassen?
Præsentation af materialer på personalemøde
Tema: 6 Hvad kan jeg gøre når jeg har det dårligt_ Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Struktur: ”Quiz og byt”
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Arbejdspladsudvikling
Notatteknik.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.
Holluf Pile Skole, 9. c Uge 3 Mandag og fredag: 8.00 – 9.30
Hvor bor familien? På land eller i by?
Emne: Kirke og gudstjeneste
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
Klinisk Q-sort accept Instruktion: Skriv de følgende to slides ud på et stykke papir eller karton med print på begge sider. Tjek at de rigtige numre står.
Dansk 1. klasse.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Relationer – børn og voksne
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Præsentation af materialer på personalemøde
Vejlederens kommunikation
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Samarbejdsøvelse En lille øvelse, hvor man samtidig får lejlighed til at vise sin kreativitet.
Tilgivelse.
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Lærings- og praksisfortælling
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
Øvelsestimer (opgave 7) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
At du kan forklare og anvende sundhedsfaglig dokumentation, formidle observationer samt anvende fagsprog i skrift og tale.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Kontaktlærersamtale på fredag. Digital dannelse  Digital dannelse handler i høj grad om etik, når man er på internettet og de sociale medier.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Hvor bor familien? På land eller i by?
Lav en fugle-folde-bog
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Introduktion Mål (Dem fra Meebook)
Matematikkens dag Andreas mogensen.
Læringsuge 47 & 12.
Introduktion til projektionstegning:
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
SIKKERHED ONLINE.
Den gode tone Lse.
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
SIKKERHED ONLINE.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
DEN GODE STIL.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Den gode tone Lse.
Tværgående vejledermøder Juni 2019
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

DEN GODE STIL

Dagens program Introduktion Det offentlige vs. private rum Øvelse 1: Rumdeleren Øvelse 2: 5 tommelfingerregler Øvelse 3: Hvis det var dig Opsamling

Introduktion Dobbeltklik på den sorte boks for at starte videoen

Øvelsen forklares, og papire deles ud Rumdeleren

Det offentlige vs. private rum Hvad betyder det offentlige rum? Hvad betyder det private rum? Hvad er forskellen på det offentlige og det private rum? Hvornår befinder man sig i det private rum, og hvornår befinder man sig i det offentlige rum?

Rumdeleren Del 1 Klip situationerne ud. Placer situationerne i enten det offentlige rum eller det private rum, alt efter hvor du mener, situationerne hører til. Del 2 Tegn en ny cirkel der, hvor de sociale medier befinder sig. Giv den nye cirkel overskriften ”Sociale medier”. Del 3 Placer igen situationerne. Denne gang skal du placere dem ud fra, om du vil dele situationerne på de sociale medier. De situationer du vil dele, placerer du i den nye cirkel. Overvej, om der er nogle situationer, som du før placerede i det private rum, men som nu er placeret i cirklen med de sociale medier?

Rumdeleren Er der forskel på, hvad du vil dele i det private rum i forhold til det offentlig rum? Hvad kan der ske med de informationer, som man deler i det offentlige rum/sociale medier?

5 tommelfingerregler

5 tommelfingerregler Fold din svartrekant. Se videoerne, og lyt til situationerne. Efter hver situation vender du din svartrekant, alt efter hvad du tror, er det rigtige at gøre.

Case 1

Case 2

Case 3

Case 4

Case 5

Hvis det var dig

Hvad hvis det var dig Gå sammen i grupper a fire. Læs gruppens case. Udfyld de fire bokse med jeres svar. Fremlæg jeres svar på klassen.

Opsamling Hvad har vi lært i dag? Hvordan kan man holde den gode stil på nettet? Hvad kan vi tage med videre?