Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Struktur: ”Quiz og byt”
Projektudviklingsworkshop Det gode boligliv
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Strukturer velegnet til…
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Mindre grimt, tak.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Relationer – børn og voksne
Karl Henrik Flyums model
Procesværktøjer.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Vejlederens kommunikation
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Øvelse 1: First Impressions
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Velkommen til Kulhuse!. Velkommen – og hvem er vi? Anne Louise Nanna.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Educational Battle seminar. Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Powerpauser Workshop d. 21. oktober 2015 Benjamin Hesselager (TEC)
Efter Karl Henrik Flyums modeller
De pårørende i beslutningsrummet
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
SIKKERHED ONLINE.
Innovation.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
- Projekt om sygehusportører
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant Så hvem er I? Lille præsentationsrunde. Julie CEO & Founder Mia Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant

Agenda 09.00 - Introduktion 09.20 - Session 1 10.05 - Session 2 11.30 - Frokost 12.00 - Session 3 13.55 - Afslutning EFTER DETTE SLIDE: HEIDI viser systemet.

NOGLE INDSIGTER FRA SIDSTE WORKSHOP Der skal være en visuel tilgang til systemet Udvidet søgefunktion er vigtig Det er et komplekst system Vi vil gerne et spadestik dybere denne gang. Have indsigt i, hvordan jeres arbejdsgang er og hvorfor bestemte funktioner i systemet er vigtige.

SESSION 1

DIT DIGITALE ASSISTENT-TAL 1. Rejs jer op… 2. Stil jer på række fra lavest til højeste digitale assistent-tal

? ? ? ? ? ? SPØRGSMÅLSLEGEN Beskriv din morgen Hvad gør dig glad for tiden? Hvor ser du de største udfordringer i udviklingen af Digitale Assistenter? ? ? ? Gå sammen to og to. Stil spørgsmål til hinanden. To personlige spørgsmål og en faglig.

Diskuter spørgsmålene og notér ned (15 min) FORMÅLET MED DAGEN ØVELSE Behold jeres makker Tag to spørgsmålsark Diskuter spørgsmålene og notér ned (15 min)

FÆLLES OPSAMLING …. Hvad diskuterede I?

SESSION 2 Vi har vi arbejdet lidt overordnet med, hvorfor denne tværkommunale løsning er en god ide. Nu skal vi arbejde lidt mere konkret med løsningen, hvad der er behov for at det kan, og hvorfor.

”HVAD, HVORNÅR, HVORFOR?” Start med de yderste cirkler og arbejd jer ind mod midten. Vi har denne øvelse. Blive i grupper. På bordet finder i en masse af de her papirer. Forklar cirklen. Med udgangspunkt i dem selv. !!! Vigtigt at introducere parkeringspladsen her med udfordringer!!!!. Skriv udfordringen ned, hvis der er en. Vi vender tilbage til dem. I må ikke bruge tid på at diskutere udfordringerne i detaljer.

USER STORIES EKSEMPEL Som proceskonsulent vil jeg kunne orientere mig visuelt i den enkelte proces så jeg hurtigt kan skabe mig et overblik User stories = Sætninger, der fortæller noget om HVEM der ønsker et bestemt KRAV og HVORFOR. Er med til at give jeres krav en begrundelse og med til at understøtte kravene i udviklingen. På bordet kan i finde et ark, hvor der står nogle få ord og en masse linjer,. Disse linjer skal i nu udfylde ud med udgangspunkt i det i lige har talt om og danner på den måde en user story. Lad mig give et eksempel.

KAFFEPAUSE

ROLLESPIL Træk en persona og interview hinanden. Gennemgå cirklerne igen og notér. (10 min) Træk en ny persona. (10 min) Nu skal i forestille jer samme situation, men fra et andet perspektiv. Grunden til at vi gør det er fordi, at det ikke udelukkende er IT kyndige eller folk der skal adminstrere systemet, der skal gøre brug af dem, men alle fra kommunen der skal indberette. Derfor er det vigtigt at kunne sætte sig ind i hvordan ville gøre brug af systemet. Det er for at vi ikke tænker ensporet og vi ikke overser noget, så systemet ender med ikke at blive brugervenligt. Giv lige et eksempel.. Gennemgå interview med mia.

USER STORIES EKSEMPEL Som proceskonsulent vil jeg kunne orientere mig visuelt i den enkelte proces så jeg hurtigt kan skabe mig et overblik

FROKOST

SESSION 3 Nu skal vi se lidt mere konkret på det mulige fællessystem. Nu vil vi meget gerne at i finder sammen to og to og helst sammen med en, der ikke er fra jeres egen kommune.

FIND DIT TEAM ØVELSE

HVAD, HVORNÅR, HVORFOR DEL 2 1. Udvælg 1-2 cirkelark med personaer 2. Udvælg de vigtigste HVAD-punkter. Skriv dem på et nyt ark. 3. Udvælg HVORNÅR og HVORFOR sammen

KAFFEPAUSE

PARKERINGSPLADSEN Tag papiret med udfordringerne Flip papiret Omformuler hver udfordring til en mulighed/løsning Eksempel: søgefunktion. Udfordrn

OPSAMLING & DISKUSSION .. Hvad var de største udfordringer?

FÆLLES OPSAMLING PÅ DAGEN

Hvad skal der ske nu? User Stories af Digital Identity / et al. designer systemet / et al. optimerer brugervenlighed /et al. tester systemet User stories = med til at understøtte de krav, der skal stilles til systemet.

USABILITY-TESTPANEL Meld dig til på hshu@syddjurs.dk User stories = med til at understøtte de krav, der skal stilles til systemet.

MANGE TAK FOR I DAG!