Bestilling og ordrebekræftelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et samarbejde med AL Finans Factoring giver dig mange fordele
Advertisements

Aftalelov, købelov og CISG
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
”Risk management for notebooks!” This presentation is protected by copyright - Umates A/S, Denmark Risk management for notebooks? Analysebureauet.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
PengeSpillet.
Lavet af Andreas, Mattias, Nicholas og Jonas
AB 92 Aftalegrundlaget Aftale mellem to parter, køber/sælger – bygherre/entreprenør Kan fraviges efter tydelig aftale Fastsætter sprog, lovvalg og værneting.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Forbrugeraftaler kap 9 Af: Pia Hansen.
Hvad kan din virksomhed gøre for at leve op til banker og leverandørers krav ? 6. oktober 2009.
Salg og service Dag 3.
Kap 6 Købeloven Kapitel 6.
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Særlige krav til foreninger i svømmehaller …. Sikkerhed Aktiviteter i svømmehallerne sker på foreningens eget ansvar I har det fulde ansvar for Jeres medlemmers.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
SKAT – pixivejledning…
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Bachelorprojekter i fysik og nanoscience
Advokat J. Bertel Rasmussen (H)
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Affaldsdatamodel høringsmøde - Organisering 10. november 2008 velkommen til Miljøstyrelsen.
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
Handel med korn mellem landmænd
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
Kapitel 8 Internationale køb. I kapitel 8 gennemgås: 1.CISG – anvendelse og begreber 2.Sælgers forpligtelser 3.Sælgers misligholdelse Købers misligholdelsesbeføjelser.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Kapitel 7 Handelskøb. I kapitel 7 gennemgås: 1. Købeloven og dens begreber 2. Sælgers og købers forpligtelser 2.1 Levering og risikoens overgang Handelskøb:
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Kapitel 8 Forbrugeraftaler Kapitel 8 handler om: Forbrugeraftaleloven Forbud mod uanmodet henvendelse Forbud mod negativ aftalebinding Fortrydelsesret.
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Ny Kunde (1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med Hvad kan jeg hjelpe dig med? Navn Først vil vi gerne vide om medlemskabet skal stå som et firmanavn.
Assistance Service(1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med, hvad kan jeg hjælpe dig med? Medlemsnummer Har du dit medlemsnummer tilgængeligt? (hvis.
Købeloven afsætning.
Ansættelsesk-ontrakt og løn
IndFak Velkommen til Workshop for NYE Rekvirenter
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Fraflytningstvister / Katrine Kubel
Kapitel 7 Forbrugerkøb.
Kapitel 12 Forbrugerkøb Kapitel 12 handler om:
Kapitel 8 Internationale køb.
Kapitel 7 Handelskøb.
Kapitel 10 Internationale køb
Kapitel 8 Internationale køb.
Kapitel 7 Handelskøb.
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Bestilling og ordrebekræftelse
Kursus for administrative medarbejdere
Bestilling og ordrebekræftelse
Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Handels- og procentregning
Radioaktive lægemidler
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Kapitel 8 Forbrugeraftaler
Regnskab
Tak for invitationen Bambora online betaling Persondataforordningen.
Kørselsordning og Bøger til Døren
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
1. Købeloven om forbrugerkøb
Kapitel 6 Køb.
Workshop for bilagsbehandlere
Præsentationens transcript:

Bestilling og ordrebekræftelse SKI-AFTALE 50.70 AV-udstyr Bestilling og ordrebekræftelse Uden gebyr Du kan helt eller delvist afbestille inden kl. 15. på bestillingsdagen uden afbestillingsgebyr. Vil du afbestille bestillingen? Din bestilling Du bestiller online gennem jeres elektroniske indkøbssystem, leverandørens webshop eller på bestillingsskemaer. Mod betaling af gebyr Du kan helt eller delvist afbestille indtil 7 arbejdsdage før leveringen. Gebyret udgør max kr. 1.000 for lagervarer og 10 % af prisen for skaffevarer. De varer/ydelser du ønsker, inkl. antal. Leveringssted Organisationsnavn og CVR/EAN-nr. Dit navn og kontaktoplysninger … Levering skal ske Leverandøren skal sende en elektroniske ordrebekræftelse til din mail senest to arbejdsdage efter. Det findes i rammeaftalens bilag VII.C, afsnit 3

Sådan foregår leveringen og din modtagelse SKI-AFTALE 50.70 AV-udstyr Sådan foregår leveringen og din modtagelse Leveringssted Du kan altid aftale specifikt med leverandøren, hvor på jeres adresse(r) leveringen skal ske. Leverandøren må ikke kræve leveringsgebyr. Det er indregnet i deres pris. Leverandøren skal være genkendelig og bære synligt ID Du kan gratis annullere handlen, hvis leveringstiden er mere end 3 uger fra bestillingen. Leveringstidspunkt Ved direkte tildeling skal leveres indenfor 14 dage. Levering Leverandøren afleverer dine varer på det aftalte sted og tidspunkt. Leverancen kan være med montering og/eller overtagelsesprøve. Ved køb på rammeaftalen skal leverandøren indenfor 2 arbejdsdage informere dig om leveringstidspunktet. Det findes i rammeaftalens bilag VII.C, afsnit 4

Du har pligt til at undersøge leverancen SKI-AFTALE 50.70 AV-udstyr Du har pligt til at undersøge leverancen Undersøgelsespligt Når der er leveret, skal du undersøge leverancen. Ser mængden ud til at være korrekt? Er emballagen beskadiget? Så skal du hurtigst muligt oplyse leverandøren om det. Er der fejl i leveringen? Du skriver kun under for modtagelsen af varerne. Du er altid velkommen til at reklamere, når du har åbnet leveringen. Uanset hvad, har du returret Følgende er gældende efter almindelig dansk baggrundsret

Din reklamationsret SKI-AFTALE 50.70 AV-udstyr Har du reklameret over mangler, som leverandøren ikke kan afhjælpe uden væsentlige omkostninger, kan du kræve omlevering. Leverandørens omlevering skal være til et fabriksnyt komponent, hvis: Der indenfor 2 år opstår fejl på samme produktkomponent Enheden er ”dead on arrival” Leverandøren skal sørge for, at omleveringen er: Uden unødigt ophold Uden vederlag Efter aftale med jer Det findes i rammeaftalens bilag VIIC afsnit 6.4.4

Betalingen til leverandøren er forsinket. SKI-AFTALE 50.70 AV-udstyr PROCESSEN FOR DIN FAKTURERING Leverandøren sender en elektronisk faktura – og afholder selv alle udgifter. Leverandøren skal fakturere alle bestillinger enkeltvis. Hvis du ikke betaler, kan leverandøren kræve, at du returnerer allerede leverede varer. Du skal betale senest 30 dage efter, at leverandøren har sendt fakturaen. Du bør tjekke fakturaen for eventuelle fejl. Er der fejl på, kan du afvise betalingen, hvis du hurtigst muligt underretter leverandøren. Betalingen til leverandøren er forsinket. Betaler du for sent har leverandøren ret til en årlig rente på den gældende udlånsrente med tillæg på 8 %. Hvis leverandøren gør det, skal de give dig et skriftlig varsel på mindst 15 dage, og fortælle at forsat manglende betaling vil medføre returnering. Keyword slide Fakturadato Fakturanummer Bestillers enhed og navn Datoer for bestilling og levering Pris Forfaldsdato … Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 8.2 og 9.3.1

Hvad kan du gøre hvis leverancen er forsinket? SKI-AFTALE 50.70 AV-udstyr Hvad kan du gøre hvis leverancen er forsinket? I kan kræve en straks-bod på 1.000 kr. Derefter udgør boden 1 % af prisen for den samlede bestilling – pr. dag! Den stiger til 2 % ved mere end 3 forsinkede leverancer. Boden for hver forsinket produkt/ydelse kan ikke overstige 50 % af prisen for det forsinkede, men er som minimum altid 2.000 kr. for den konkrete leverance. Boden forfalder til betaling ugevis bagud. Du skal kræve boden indenfor 6 måneder. Leverandøren er forsinket med hele eller dele af din leverance. Skyldes forsinkelsen dine forhold? Så har forsinkelsen ingen konsekvens. Så kan du kræve bod. Leverandøren skal: Straks informere dig Oplyse årsag Oplyse forventet varighed Iværksatte tiltag Du skal skriftligt informere leverandøren om forsinkelsen, og at du vil have bodsbetaling. Hvis leverandøren rammer max-boden, kan du ophæve købet og kræve, at du får dine penge retur. Du skal dog i så fald returnere, hvad der eventuelt måtte være leveret. Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 9 og rammeaftalens bilag VII.C, afsnit 6.2.1