Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGudrun Henriksen Redigeret for ca. et år siden
1
IndFak Velkommen til Workshop for NYE Rekvirenter
2
Agenda Indkøb Hvad er IndFak Organisationer i IndFak
Rekvirentens roller Regnskab, Kreditor Faktura-flow Gennemgang af IndFak – varemodtagelse, afvis, søgning, stedfortræder IndFak hjemmeside
3
Ideen bag INDFAK Fælles indkøbs- og fakturasystem i staten (IndFak)
Moderniseringsstyrelsen er ansvarlig IndFak er et fælles system til understøttelse af indkøbs- og fakturaprocessen for de statslige myndigheder – herunder Aarhus Universitet. AU anvender pt kun faktura-delen, men er i pilot test med indkøbs modulet.
4
Organisationsplan
5
Rekvirentens rolle Rekvirent - varemodtager en faktura/kreditnota.
Status: Til varemodtagelse Som Rekvirent skal du bekræfte, at: Varen fysisk er modtaget Prisen er korrekt Har kontakt med leverandøren, hvis der er uoverensstemmelse Du skal også kontrollere, at: Det er rigtig sag- og sagsopgavenummer, der står på fakturaen. Fremgår oplysningerne ikke, så skal du tilføje sag- og sagsopgavenummer
6
Kreditor Gruppen, Regnskab
Regnskab: Kreditor-, Debitor-, Rejse-, og Service gruppen Kreditor: Behandler fakturaer for hele AU (ca stk./år) 22 personer Opdelt i Teams Processer fakturaer gennem godkendelsesflow Processer fakturaer til bogføring og betaling. Behandler betalingspåmindelser og kontoudtog
7
Sådan forløber workflowet
8
Workflow - fortsat Når du bestiller skal du huske: (se rekvirentguide- findes på hjemmesiden) Oplyse korrekt ean-nummer Rekvirentnavn (person der skal varemodtage i IndFak) Evt. oplyse sag og sagsopgave Hvem gør hvad: Fakturafordeler: Finanskonto og momskode.. Evt. påføre Sag og sagsopgave, hvis oplyst på faktura. Rekvirent: Bekræfter varemodtagelse. Skal påføre Sag og sagsopgave Disponent: Godkender fakturaen. Sikrer at det er korrekt Sag og sagsopgave (Navision): Fakturafordeler sørger for at processe videre til betaling.
9
Varslingsmail – eksempel
10
Login billede
11
Brugernavn og adgangskode
Brugernavn = din mailadresse Adgangskode: dit password skal indeholde: Mindst 8 tegn Både store og små bogstaver Mindst ét ciffer Mindst et særligt tegn Glemt adgangskode ? – Du kan selv gendanne nyt password
13
Dashboard = Forside Du har 3 muligheder for at tilgå dine bilag:
Dobbeltklikke på linjen under ”Aktiviteter” direkte til bilag Klik på Fanebladet ”Faktura” Hovedmenu – Klik på ”Til Varemodtagelse” Hovedmenu > Faktura(er) til varemodtagelse Klik på ikon ”Fakturaer” og vælg ”Til accept (varemodtag) Hovedmenu > Faktura(er) til varemodtagelse
14
Faktura til Varemodtagelse
For at åbne fakturaen skal du klikke på ikon Rød = Forfaldsdato er overskredet – skynd dig at få varemodtaget
15
Faktura til varemodtagelse - oversigt
Rød felt: Fakturahoved Blå felt = Fakturabillede Grøn felt = Fakturalinjen ”Konto”, ”Delregnskab”, ”Moms-prod” = er synlig da Fakturafordeler har udfyldt felterne på forhånd. Du skal udfylde ”Sag” og tilhørende ”Sagsopgave”, hvis felterne ikke er udfyldt
16
Søgning – Fakturaarkiv
Faktura – Fakturaarkiv
17
Stedfortræder (fraværsassistent)
Klik på øverst højre hjørne - Min profil Klik på ”Vælg stedfortræder” Skriv navnet på din stedfortræder i søgefeltet – marker og klik ”ok” Hvis du skal have flere stedfortrædere på kan du søge dem frem en af gangen og markere ud for hver enkelt og tilsidst klikke ”ok”.
18
Indfak hjemmeside Om AU For Medarbejdere Medarbejderservice på au Økonomi Økonomisystemer – IndFak2
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.