Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Almen studieforberedelse
Dato - Dok.nr.1 Engrosmodellen - Kort status Dialogforum
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Velkommen.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Revurderinger i Esbjerg kommune. Generelt Hovedformål med revurderingen er at sikre, at husdyrbrugets indretning og drift fortsat er baseret på BAT. Udgangspunktet.
Projekt Statusrapport Projekt Aktiviteter i Task Force Indledende møde med gennemgang af de foreløbige virksomhedsinformationer, identifikation.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Projekter Fredag den 2. november 2007 Maria Baun Lauridsen.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Vejledning til efterskoler om EFI I denne præsentation har vi samlet lidt information om EFI og hvordan skolen kan blive oprettet i systemet. Først fortæller.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Udfyldelsen af spørgeskemaet er arbejdstid
Engrosmodellen - Kort status
Sneplovsbeslag Reglerne er nu ændret, så der kan anvendes sneplovsbeslag i perioden 15. september til den 15. maj: Bil kan i perioden fra den 15. september.
Socialtilsyn årsmøde Faglig session: Autisme
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Gennemgang af Boligsikringsløsning i Winformatik Den 1. december 2015
STS Administrationsmodul
Rekvirering af skattekort & Indlæsning
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
SSO - Større skriftlig opgave
Møde i netværk VEST Jens Bærild Hansen
Rehabilitering og hjemmehjælp
SSO - Større skriftlig opgave
AT-eksamen 2018.
Livets Ord April 2018.
Best practice i sociale medier
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Webinar om fordringstyper til daginstitution
Bestilling og ordrebekræftelse
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Bestilling og ordrebekræftelse
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Databehandleraftaler
Fokuseret Værdikædesamarbejde – design for optimal ressourceanvendelse
A-kasser Netværksmøde
Fra anledning til udvikling
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning fordringshaversupport.ici@skat.dk Talepapir: Godformiddag og velkommen til webinaret om tilslutning til den nye inddrivelsesløsning. Mit navn er Peter Langkjær…. Formålet med webinaret er at give jer en introduktion til den kommende proces, I skal igennem for at blive klædt på til at oversende fordringer til den nye inddrivelsesløsning. Vi vil forsøge at svare på spørgsmål et par gange i løbet af webinaret, så skriv jeres spørgsmål i chatten. Vi har 100 deltagere med i dag, og det er samtidig første gang vi afholder et webinar, og derfor vil det nok kun være få spørgsmål, vi når at besvare undervejs. Hvis vi ikke når at besvare jeres spørgsmål, kan I sende dem til os efterfølgende på fordringshaversupport.ici@skat.dk, hvorefter vi vil besvare jeres mail. Vi optager webinaret, og sender link til optagelsen bagefter, så I kan se det igen eller sende det videre til jeres kolleger.

De næste 30 minutter: Ny inddrivelsesløsning hvorfor? Hvilken betydning har det nye målbillede? Hvad er planen for jeres tilslutning? Hvordan virker filteret? Hvad er næste skridt? Hvad gør I med nye fordringstyper? Hvordan holder I jer informeret? Talepapir: Vi kommer ind på…

Ny inddrivelsesløsning hvorfor? Talepapir: EFI lukkes bl.a. pga. problemer med data. Vi bygger en ny inddrivelsesløsning, hvor der bl.a. bliver stillet større krav til kvaliteten af data.  

Hvilken betydning har det nye målbillede? Hovedfordringer må ikke indeholde renter og lignende ydelser. Find hele målbilledet inkl. de funktionelle krav på: https://info.fordringshaverportal.skat.dk/til-kommunerne/ Renter og lignende ydelser skal oversendes relateret til den hovedfordring, de er beregnet af. Renter og lignende ydelser må ikke oversendes til inddrivelse som hovedfordringer. Talepapir: Der er blevet udarbejdet et målbillede med de datakrav og funktionelle krav, I skal leve op til for at kunne oversende fordringer til den nye inddrivelsesløsning. Målbilledet skal bidrage til at sikre, at en fordring kan administreres og inddrives på lovlig vis og kravene er derfor baseret på, hvad der står i lovgivningen. Målbilledet er dynamisk, og der kan komme løbende tilpasninger. Flere fordringer må ikke slås sammen og afleveres som én fordring. Indholdet af et stamdatafelt skal for alle fordringers vedkommende være i overensstemmelse med kravene til datafeltets indhold.

Spørgsmål Talepapir: Vi vil nu svare på et par af de spørgsmål, der er kommet i chatten.

Hvad er planen for jeres tilslutning? 2017 2018 2019 Endelig fordrings-haver-aftale Fordringstype-gennemgang af forretnings-område Bilag til forretnings-område Opstart Endelig tilslutning Systemtilretning Systemtest og tilslutning på forretnings-område EFI-luk Talepapir: Der er igangsat to processer, der har at gøre med jeres tilslutning til den nye inddrivelsesløsning. Den ene er en forretningsonboarding, der skal ende ud med indgåelsen af en fordringshaveraftale mellem inddrivelsesmyndigheden og den enkelte kommune. Forretningsonboarding foregår på den måde, at vi har grupperet jeres fordringstyper i forskellige forretningsområder, der i løbet af 2018 og 2019 bliver gennemgået i samarbejde med jer. Hver gang et forretningsområde er gennemgået, bliver der udarbejdet den del af fordringshaveraftalen, der dækker det pågældende forretningsområde. Vi er nu kommet så langt, at det første forretningsområde er klar. Parallelt med den forretningsmæssige onboarding kører en teknisk onboarding med jer og jeres leverandører. De første workshops med de tre leverandører er afholdt med henblik på, at de kan sætte gang i deres systemtilpasninger. Pt. arbejder vi på en analyse af mulighederne for, at hver gang et forretningsområde er gennemgået, vil I kunne sende den type fordringer ind til den nye inddrivelsesløsning, men det er stadig i analysefasen, og det vil skulle koordineres med jeres leverandører og deres systemtilpasninger. I den tekniske onboarding ligger også den opgave, at vi skal håndtere en midlertidig go live, fordi EFI lukkes ned ved årsskiftet. Igen skal dette koordineres med jeres leverandører. (4) Med hensyn til oprydning og konvertering er det endnu ikke afklaret, hvordan det forventes at blive håndteret. Oprydning Konvertering

Hvordan virker filteret? Fordringshavere Ny Modtag Fordring Inddrivelsessystem Høringsportal Mistanke om fejl 1a Underretninger Fordring Fordring Talepapir: Hvordan virker filteret og hvordan foregår høringsprocessen. 1 2 Tjek Retskraft og datakvalitet Kvittering for modtagelse og fordrings-ID Afvis fordringer med fejl 7

Hvad er næste skridt? UGE 20 UGE 18-19 Gennemgang af fordringstyper Fredag den 18. maj Deadline for besvarelse af spørgeskema I gennemgår materialet til lejelovsområdet. Alle kommuner besvarer et kort spørgeskema. Der er muligt i besvarelsen af spørgeskemaet at komme med kommentarer til eventuelle tilpasninger af filteret og fordringshaveraftalen. Deadline for gennemgang af materialet om lejelovsområdet og besvarelse af spørgeskemaet. MANGLENDE BESVARELSE AF SPØRGESKEMAET ANSES SOM ACCEPT AF INDHOLDET I BÅDE FORDRINGSHAVER-AFTALEN OG FILTEROPSÆTNINGEN. Talepapir: Vi har gennemgået fordringstyperne inden for lejelovsområdet sammen med udvalgte kommuner, der repræsenterer jer ud fra: Størrelse Geografi Systemleverandør Materialet er nu tilgængeligt på hjemmesiden fordringshaverinfo. Til sidst i webinaret får I webadressen, hvis I ikke allerede har den, så I ved, hvor I finder det. Orienteringsmaterialet indeholder: Præsentation af lejelovsområdet. UDKAST til hovedaftalen som er fælles for alle kommuner og fordringstypespecifikke underbilag på de fordringstyper, der er gennemgået på området. I vælger selv de fordringstyper, der er relevante for den enkelte kommune at anvende.​ Den endelige aftale med hovedaftale og de fordringstypespecifikke bilag vil først blive endeligt sammensat, når vi er færdige med forretningsonboardingen. Filteropsætningen for hver fordringstype. I løbet af de næste par uger og senest fredag den 18. maj er det vigtigt at I: Gennemgår materialet om lejelov. Besvarer et kort spørgeskema via et link, I får tilsendt pr. mail i morgen fredag. Linket bliver sendt til den generelle kommunemail, som vi plejer at kommunikere med jer på. Hver kommune kan kun svare på spørgeskemaet én gang. I spørgeskemaet skal I helt kort svare på, om I forventer at skulle anvende den konkrete fordringstype, og om I har udfordringer med at leve op til nye krav til enkelte af stamdatafelterne. Fx skal I kunne levere fakturaID i beskrivelsesfeltet. I kan i spørgeskemaet uddybe jeres eventuelle udfordringer med at oversende stamdatafeltet udfyldt korrekt og komme med andre kommentarer til fordringstypen. Det er dog kun muligt at komme med kommentarer til de stamdatafelter, vi reelt set har en mulighed for at ændre på, hvis loven tillader det. Fx har vi sat periodens længde til en måned, selvom det i loven er tilladt, at den er op til tre måneder. Overholder deadline fredag den 18. maj for besvarelsen af spørgeskemaet. Besvarer I ikke spørgeskemaet, betragter vi det som jeres accept af indholdet i fordringshaveraftalen og filteropsætningen.

Hvad gør I med de nye fordringstyper? I skal først anvende de nye fordringstyper og følge den nye stamdatapraksis, når I er tilsluttet den nye inddrivelsesløsning og skal oversende fordringer til PSRM. Talepapir: De nye fordringstyper skal anvendes, når I oversender fordringer til den nye inddrivelsesløsning. Det betyder, at I ikke kan anvende dem før, I er tilsluttet den nye inddrivelsesløsning. De nye fordringstyper gælder fra den dag, I er koblet på PSRM og altså ikke for den eksisterende fordringsmasse i EFI/DMI. Hvis I alligevel vil ændre praksis, før I er koblet på det nye system, skal I spørge os om lov til at implementere ændringerne ved at sende en mail til os på fordringshaversupport.ici@skat.dk. I skal være opmærksomme på, at I ikke kan regne med, at ændringerne slår igennem. Alle vores kræfter bliver lige nu brugt på at få jer koblet på det nye system.

Spørgsmål Talepapir: Vi vil nu svare på et par af de spørgsmål, der er kommet i chatten.

https://info.fordringshaverportal.skat.dk Talepapir: Find materialet om lejelov på hjemmesiden under menupunktet Til kommunerne -> Fordringstyper Dagens PowerPoint bliver gjort tilgængelig på hjemmesiden. I er meget velkommen til at kontakte os på mailadressen fordringshaversupport.ici@skat.dk. fordringshaversupport.ici@skat.dk