MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kort videreuddannelse (KVU)
Advertisements

TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Kompetenceudvikling ved HEV Hvordan ser vi fremtiden DSFR møde den 13. september 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Forvaltning Afdeling / kontor 17. september 2016 Forældre- og elevarrangement tirsdag 23. februar 2016.
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
REJS UD MED ERASMUS+ STUDIE- ELLER PRAKTIKOPHOLD INTERNATIONALT KONTOR 2015.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Diplomuddannelse for dagplejepædagoger Rikke Sværke Madsen Videncenter for Institutionsforskning Professionshøjskolen UCC
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
19. oktober 2009Strategisk planlægning 1 Velkommen til møde og seminar oktober 2009 Nordstrat og NVF strategisk planlægning.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
2 Sidste års projekt: – Telemedicinsk Ultralyd på Grønland 3.
DIMITTEND 2016/2017 Præsenter dig selv: Navn, junior-marketingkonsulent i Akademikernes A-kasse, hvad læser du, evt. relationer til studieretningen i øvrigt.
INFORMATION OM FORBEREDELSESKURSUS FOR INDVANDRERE OG FLYGTNINGE
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
OSO opgaven på Midtjysk
Velkommen.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Bilag 2: Oversigt over forløbet
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
1. Nyvalg til bestyrelsen 2018
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Höstmöte i Stockholm dag 2 den 21. oktober 2009
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
Introduktion til 2014 bekendtgørelsen
Informationsmøde Førskolen
Temaeftermiddag onsdag d. 3/1-2018
Fremtidens nye nordiske uddannelse i infektionshygiejne
Program Kl : Velkomst ved koordinator for Åben Uddannelse, Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende, Charlotte.
Undervisningspligten
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Nye forstander på efterskoler 2016
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Skoleudvikling i Praksis 1
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Sådan bruger du præsentationen
Skolebestyrelsesmøde
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
Master i Projekt- og Innovationsledelse
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Vi mødes lørdag kl. 10:00 og slutter søndag kl
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Velkommen.
Velkommen.
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Få overblik over naturfaglige læreruddannelsesprofiler
Introduktion til Jobsøgning & Kommunikation kurset
Oplæg om Sommerudflugt
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Konkret bud på lektions/studieaktivitetsplan
Præsentationens transcript:

MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS opkvalificering af pædagogiske og kunstneriske kompetencer specialiserede færdigheder inden for et bredere felt af musikpædagogisk praksis uddannelse og samarbejde i praksisfællesskaber deltidsstudium i direkte samspil med den studerendes arbejde som musikunderviser udbydes af Det Jyske Musikkonservatorium i tæt samarbejde med lærer- og pædagoguddannelsen ved VIA University College.

UDDANNELSENS ELEMENTER Masteruddannelsen er på 60 ECTS bestående af: 3 obligatoriske moduler á 10 ECTS 7 specialiseringsmoduler á 5 ECTS (der vælges 3) Masterprojekt 15 ECTS

MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS Obligatoriske moduler Musikpædagogik og musikdidaktik i egen praksis 10 ECTS point Musikkulturer, musikmiljøer og samarbejdsformer 10 ECTS point Musikpædagogiske problemstillinger i praksis 10 ECTS point

MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS Specialiseringsmoduler Musikalsk håndværk og ledelse: Bevægelse og musik 5 ECTS point Musikalsk håndværk og ledelse: Børnestemmer 5 ECTS point Musikalsk håndværk og ledelse: Sammenspil og arrangement 5 ECTS point Musikalsk håndværk og ledelse: Ledelse via instrument 5 ECTS point Gruppe- og klasserumsledelse 5 ECTS point Musik og specialpædagogik 5 ECTS point Skabende musikalsk arbejde 5 ECTS point

MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS Masterprojekt Masterprojekt 15 ECTS point

Inspirationsdage Alle interesserede kan tilmelde sig to inspirationsdage på DJM/VIA, hvor der vil blive fortalt mere om uddannelsen og givet smagsprøver på, hvad uddannelsen byder på. Du kan her møde kommende studiekammerater og undervisere og deltage i aktiviteter, som vil foregå på uddannelsen. Det foregår fredag d. 23. og lørdag d. 24. november 2018 Nærmere program for aktiviteterne vil følge snarest Det er gratis at deltage i inspirationsdagene.

CAMPUS MODELLEN 1. semester Obligatorisk modul Specialiseringsmodul 25. – 27. januar 2019 Campus   Studiegrupper – e-portfolio – egen praksis 1. – 3. marts 2019 Studiegrupper – e-portfolio - egen praksis 5. – 7. april 2019 10. – 12. maj 2019 Eksamen  eksamen

CAMPUS MODELLEN Undervisningen på hvert campus foregår i tidsrummet: Fredag kl. 10 – 18 Lørdag kl. 10 – 18 Søndag kl. 9 - 12

TILRETTELÆGGELSE Campus: her er studerende og undervisere tilstede sammen på DJM Campus Aarhus eller VIA Campus Ceres. Alle studerende mødes, idet flere moduler foregår sideløbende på samme tid. Her foregår vigtig feedback til studieledelse samt planlægning af arbejdet i studiegrupperne. Studiegrupper: de studerende arbejder i grupper omkring et tema eller emne. Dette foregår decentralt i mindre grupper og er selvorganiseret af den enkelte gruppe. Til hver gruppe er knyttet en vejleder. E-portfolio: hver studerende og hver studiegruppe har en e-portfolio, hvor materiale kan uploades og diskuteres indbyrdes i gruppen og med vejlederen. Det er også muligt at poste oplæg og andet materiale på uddannelsens hjemmeside til fælles diskussion og inspiration med alle studiekammerater. Konference: DJM afholder hvert år en musikpædagogisk konference, ”Musik og Læring”. Masteruddannelsen skal have sit eget forum her, og kan dermed præsentere resultater/tage debatter op. Eksamen: der tilstræbes min. en måned mellem sidste campus modul og eksamen, således at man kan forberede sig optimalt.

Campus datoer foråret 2019: 5. Fredag d. 25. til søndag d. 27. januar 6. Fredag d. 01. til søndag d. 03. marts 7. Fredag d. 05. til søndag d. 07. april Eksamen: 8. Fredag d. 10. til søndag d. 12. maj

ANSØGNINGSPROCES Ansøgningsfrist: Mandag d. 26. november 2018 inden kl. 12.00 via www.musikkons.dk Ansøgningssamtaler: I starten af uge 49 (pr Skype eller på konservatoriet) Besked vedrørende optagelse: Mandag d. 10. december 2018

ADGANGSKRAV Uddannelseskrav: Bachelor fra musikkonservatorium, bachelor fra universitet, professionsbachelor fra lærer- eller pædagoguddannelsen, diplomuddannelse i musik. Erhvervserfaring: Minimum 2 års relevant erhvervserfaring indenfor det musikpædagogiske område i bredeste forstand.

ANSØGNING Motiveret ansøgning CV Videofil af max fem minutters varighed med enten selvvalgt sang til eget akkompagnement eller instrumentalnummer Dokumentation for uddannelse Evt. dokumentation for erhvervserfaring

SAMTALE Samtalen kan foregå pr. Skype eller på konservatoriet. Her skal du kort præsentere et eksempel fra din egen musikpædagogiske praksis, evt. ved hjælp af video eller lignende. Eksemplet danner baggrund for samtalen med panelet. Præsentation ca. 10 min., samtale ca. 10 min.

BETALING Pris obligatorisk modul: kr. 11.000 Pris specialiseringsmodul: kr. 14.000 (dog 19.000 for modul D) Samlet pris for den fulde uddannelse: kr. 90 - 95.000 Betaling for de valgte moduler skal være modtaget inden studiestart/semesterstart. Typisk vil der være tale om et obligatorisk og et specialiseringsmodul pr. semester. Det er også muligt kun at vælge et modul pr. semester. Frist for betaling er henholdsvis den 31. juli og 31. december.