Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen."— Præsentationens transcript:

1 Velkommen

2 Vi støtter gode liv – tak til Nordea-fonden UU Slagelse UU Roskilde
UU Sjælsø Erhvervsuddannelser Next – ZBC – ESNord – RTS – RHS – DJH Danske erhvervsskoler og –gymnasier Dansk Byggeri – Plastindustrien – Dansk maritime Virksomheder!

3 1 2 3 4 5 Foræl dre arrange ment Kollek tiv vejled ning Brobygning
Formål: Lang sigt Udvide viden om EUD Kort sigt Skabe rammerne for praktik og brobygning 1 2 3 4 5 Foræl dre arrange ment Kollek tiv vejled ning Brobygning 2 dage Praktik 3 dage Opfølg ning

4 Dagens program 9.30 – 9.40 Velkomst v. UU Danmark
9.40 – Smørbollen ping 10.10 – Vi tuner ind på målgruppen og et fælles mindset med udgangspunkt i karrierelæring, samt introduceres til FFAST modellen, v. Randi Boelskifte Skovhus fra VIA University College Aarhus 11.10 – Pause 11.15 – Vi udvikler 12.30 – Frokost 13.15 – Vi udvikler 14.05 – Pause 14.15 – Præsentation af output 14.45 – Evaluering – kvalificering af sammenhæng mellem praksis og evaluering v. Randi Boelskifte Skovhus fra VIA University College Aarhus 15.15 – Afrunding og tak for i dag

5 Hjemmeside: ungeipraksis.dk Kommunikationsgruppe
Status Hjemmeside: ungeipraksis.dk Kommunikationsgruppe Forældrerettet materiale Pressekit til lokale tovholdere Datoer på plads  artikler i branchemagasiner (gerne have flere med!)  film og dokumentation af forældrearrangementer (lokale politikere eller virksomhedsledere) Diplom til deltagende virksomheder Quiz Før og efter for forældre

6 S PROBLEMLØSNING M Ø R B O L L E N P I N G

7 Smørbollen ping 1 minut 2 minutter
Præsentationsrunde i det lokale samarbejde. Bordet rundt præsenterer hver deltager sig på 1 minut og kommer ind på følgende: Navn Min professionelle baggrund for at være her i dag Hvilken af de 5 delelementer i projektet har jeg mest erfaring med? Har jeg pt spottet udfordringer, som jeg har behov for hjælp til at løse eller noget, der bekymrer mig? Notér eventuelle udfordringer og/eller bekymringer på papiret. Resten af gruppen får nu 2 minutter til at reflektere og kommentere på eventuelle udfordringer eller bekymringer. Imens noterer den, der præsenterede sig, input fra gruppen på papiret uden at kommentere: Input fra gruppe kunne være: Om gruppen samlet set kan se en løsning nu og her? Er det noget, der skal tage højde for, når der udvikles? Er der noget, der skal lægges en strategi for løsningen af? (fx specifikke personer, der skal vendes noget med i løbet af dagen?) Andet? Notér kort ud for hver udfordring, hvordan der skal handles på den  OBS-liste Gem OBS-listen til vi udvikler eller til den er relevant.

8 Fælles budskab på tværs af UU – EUD – Virksomheder
Vi udvikler – 12.30 Fælles budskab på tværs af UU – EUD – Virksomheder 3 min: hver person noterer sig pointer fra dagens oplæg om karrierelæring. Læg mærke til pointer om karrierelæring og målgruppen, som kunne indgå i et fælles budskab. Hvis vi skulle vælge ét karrierelæringsbudskab som de unge i 7. klasse tager med sig, hvad skulle det så være? Alle i gruppen siger deres udvalgte pointer højt. Én fra gruppen noterer pointerne i yderfeltet i budskabsfirkanten. Maks 5 min: Pointerne omformuleres til 3 potentielle budskaber, der noteres i mellemfeltet. Maks 5 min: Gruppen vælger ét fælles budskab, som noteres i feltet midt på siden.

9 Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab?
Vi udvikler – 12.30 Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab? Start med praktikdelen Gruppeinddeling: 1 eller 2 grupper pr. tovholder Hvad skal de unge præsenteres for/opleve i praktikken, som taler ind i det fælles budskab? Lav en grovskitse over indholdet af praktikdagene. Beskriv den ved hjælp af FFAST. Aa) Hvis konkrete ideer til hvad man kunne lave i en specifik branche/på et specifikt praktiksted myldrer frem: Lav et mind-map over ’Man kunne’ (kan eventuelt videregives som inspiration til virksomhederne) For eventuel inspiration se medbragt materiale. Input til hvad der skal følges op på efter praktikken, når UU afholder ‘Opfølgning’

10 Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab?
Vi udvikler – 14.05 Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab? Forsæt med brobygningsdelen Lav en grovskitse over indholdet i brobygningsdagene. Beskriv den ved hjælp af FFAST. Vær opmærksom på at skabe direkte sammenhæng mellem brobygning og praktik. Input til hvad de unge skal lære før brobygning, når UU afholder ‘Kollektiv vejledning’ og ‘Forældrearrangement’ Kvalificer indhold og praktisk afvikling, der sikrer karrierelæring og sammenhæng delelementerne imellem. Hvad er det vigtigt at de unge bliver introduceret for inden brobygningsforløbet?

11 Vi udvikler 13.15 – 14.05  5 – 10 minutter
Dobbelttjek Er der sammenhæng mellem aktiviteterne i praktikdelen og brobygningsdelen og input til de øvrige 3 dele? Hvordan hænger karrierelæringsperspektivet sammen med aktiviteterne? Indgår erfaringerne i et bredere læringsperspektiv? Andre buzzwords: nysgerrighed – opdage – ordne – overførbarhed af generel viden/læring til subjektiv læringsproces? Hvilke af mine kompetencer fik ’jeg’ i spil? Er indhold og kompleksitet tilpasset målgruppen? Smørbollen ping: Var der noget på OBS-listen vi har glemt at tage højde for?

12 Præsentation af output
5 minutter Hvordan holder vi fast i et fælles mål om karrierelæring på tværs og undervejs? Hvordan er værterne fx klædt på til at modtage de unge? Præsentationer af dagens udviklede forløb – shareware – ved de lokale tovholdere

13 Færdigudvikling lokalt
Tak for i dag Hvad nu? Færdigudvikling lokalt De sidste dele Etablering af samarbejder Kommunikationsplan Programmet  lokale projekter Lokale projekter  Tidsplan, skoler og virksomheder Evaluering Baseline - Matti


Download ppt "Velkommen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google