Rollebeskrivelser i Synergi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Planlæggeruddannelsen
Advertisements

Når uddannelse, udvikling og god sygepleje går hånd i hånd.
På vej mod en innovativ offentlig sektor
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
DUA seminar den 5. oktober 2010
Skabelon til strategisk plan
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
It-ledelse for ikke-it-chefer
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Velkommen.
Risici for SAPA-projektet
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Kommunikation og konflikthåndtering. Baggrund : Stigende produktion på grund af større affaldsmængder: Afgrænset tid Afgrænset kundeservice Afgrænsede.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Ibis’ monitorerings/performance system 1.Deltagerbaseret monitorering med partneres vurderinger i centrum, som kan udgøre et strategisk rum for læring.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Kodeks for offentlig topledelse
Velkommen.
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
Undervisning af nyt personale Medicinsk Afdeling, HEV Undervisning af nyt personale.
KIGO og kommunernes opgaver
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
ROLLEBESKRIVELSER SAPA. Om rollebeskrivelserne Rollebeskrivelserne er generiske beskrivelser af roller, dvs. opgaver og kompetencer, der er brug for i.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
1 Rehabiliteringsteam – består af: Jobcenteret: 2 beskæftigelsesmedarbejdere 5 deler posterne imellem sig og går på skift Tilstræber, at den ene er repræsenteret.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Beskæftigelsesregion Syddanmark Budgetseminar Budgettering og dimensionering af indsatsen for de forsikrede ledige i 2010.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Oplæg til medarbejderne
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
DUBU Superbrugerrollen
Stærkere kobling mellem skole og praktikvirksomhed
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
APV, TRIVSEL OG SOCIAL KAPITAL 2017
Adgangsstyring/sikkerhed/ brugerrettigheder
Synergi – Systemet til arbejdsmiljørapportering Information til produktionsansatte NCC AB NCC AB.
Mere MOST - mindre fravær
Kort intro til synergi NCC AB.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Synergi – et system til arbejdsmiljørapportering
Kort intro til synergi NCC AB.
Det er en politiske bestilling!
Projektstatus – Aula September 2018.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
– hvordan får vi de ansatte med?
Statens HR – Implementeringskoncept
Opsætning.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Rollebeskrivelser i Synergi Rollebeskrivelserne er beskrivelser af de roller, dvs. opgaver og kompetencer, der er brug for i forbindelse med Synergi De enkelte projekter/arbejdsområder kan vælge at organisere arbejdet anderledes, f.eks. ved at dele opgaverne ud på flere personer Der kan også være andre lokale opgaver, som skal tilføjes rollebeskrivelserne på det enkelte projekt eller arbejdsområde Det kan f.eks. være at arbejdsmiljørepræsentanten beskrives som ambassadør for synergi, hvor udvikling af nye arbejdsgange og motivation af kolleger er en væsentlig del Det er rollerne som Leder, Globaladministrator, Landeadministrator, Sagsbehandler, Lokalsagsbehandler og Bruger Globaladministrator (KATHIN) HRS – Support (CARSAL) Afdelingsleder, Projektleder/-chef Landeadministrator (KATHIN) Sagsbehandler (Arbejdsmiljø- afdelingen) Lokal Sagsbehandler (Produktionen) Bruger (Ansatte i NCC og samarbejdspartner) 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse

Rollebeskrivelse: Globaladministrator Opgaver Opsætte brugere i Synergi Oprette nye projekter/arbejdsområder med sagsbehandler. Den projektansvarlige kontakter landeadministrator Samarbejde med de globale administrationer i Sverige, Norge og Finland Kommunikere og videndele om Synergi i organisation Oplæring/support til arbejdsmiljøafdelingen (sagsbehandlerne) Være ansvarlig for opsamling af fejl, samt dialog med IT Group, BS, samt HRS supportfunktion Videreudvikle Synergi i samarbejde med organisationen og brugerne Tilrettelægge og gennemføre undervisning for forskellige brugergrupper, herunder HRS support Kompetencer Ekspertkendskab til Synergis funktionalitet herunder administrationsmodulet (Cat1, Cat2, dashboard training) Generel systemforståelse God organisations forståelse Facilitere processer 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse

Rollebeskrivelse: HRS Support Opgaver Teknisk support til HRS Kompetencer Systemforståelse Kendskab til Synergi 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse

Rollebeskrivelse: Leder Opgaver Ansvarlig for at medarbejderne bruger Synergi, og at den valgte lokale sagsbehandler har tilstrækkelige kompetencer til opgaven Sikre at Synergi bliver integreret i projektopstartefasen, herunder at kontakte landeadministratoren for opsætning af sagsbehandler Kompetencer Grundigt kendskab til de ledelsesmæssige beslutning omkring Synergi Viden om hvordan Synergi kan bruges til at synliggøre arbejdsmiljøet på det enkelte projekt/arbejdsområde 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse

Rollebeskrivelse: Landeadministrator Opgaver Udarbejde rapporter til brug for f.eks. Dashboards Oprette nye projekter/arbejdsområder med sagsbehandler Kompetencer Ekspertkendskab til synergis funktionalitet Godt kendskab til synergis undervisningsmateriale og brugervejledning Overordnet kendskab til, hvordan Synergi spiller sammen med arbejdsmiljøarbejdet i NCC og kan anvendes i hverdagen 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse

Rollebeskrivelse: Sagsbehandler Opgaver Kommunikere og videndele om Synergi til projekterne/arbejdsområderne Opsamle og videreformidle gode ideer og fejl til global administratorer Afdække hvilke behov der er for videreudvikling af Synergi Give support i Synergi, herunder hvordan der hentes data fra synergidatabasen til brug ved f.eks. Arbejdsmiljømøder, mønsterrunderinger, daglig risikovurderinger, ugentlig arbejdsmiljøstatus ol. Sikre kvaliteten af beskrivelse og tiltag i indmeldingerne Give support til de lokale sagsbehandlere på projekter/arbejdsområder Introducere Synergi app Kvalificere og derefter lukke tæt-på ulykker som er klassificeret kritiske (rødt trafiklys) Håndtere ulykker i Synergi Sikre at det faktiske fravær bliver skrevet ind i ulykkesregistreringen inden sagen lukkes Kompetencer Overordnet kendskab til arbejdsmiljøarbejdet Stort kendskab til Synergis funktionalitet, har modtaget undervisning i Synergi Godt overblik over, hvordan Synergi kan bruges til at synliggøre de arbejdsmiljøudfordringer, der er på det enkelte projekt/arbejdsområde 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse

Rollebeskrivelse: Lokalsagsbehandler Opgaver Give support i Synergi , herunder introducere Synergi app Sikre kvaliteten af beskrivelse og tiltag i indmeldingerne Opsamle og videreformidle tips og tricks til brugen af Synergi Løbende opfølgning på kvaliteten af beskrivelse og tiltag på egne projekter/arbejdsområder Trække rapporter på det enkelte projekt/arbejdsområde Kompetencer Kendskab til synergis funktionalitet, har modtaget undervisning i Synergi Overordnet kendskab til arbejdsmiljøarbejdet Godt overblik over, hvordan Synergi kan bruges til at synliggøre de arbejdsmiljøudfordringer, der er på det enkelte projekt/arbejdsområde 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse

Rollebeskrivelse: Bruger Opgaver Bruge Synergi hvor det er relevant Bringe gode ideer og observationer videre til den lokale sagsbehandler eller ledelse Kompetencer Kendskab til Synergi Kunne bruge Synergi app 2018-03-14_Synergi_Rollebeskrivelse