Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Engelbert H – og den sidste chance
Advertisements

Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
- Er dine rettigheder Foto: Ken Hermann Børns rettigheder.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
1. klasse skriver fagbøger - eksempel på undervisningsforløb fra Hattingskolen 2007.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Modul 2.
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
BOG: HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: SANGE: REMSER: FORÆLDREOPGAVER:
Modul 1 Rød løber (C).
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Det gode møde i folkeskolen
Trivsel og værdier - i skoletasken
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Den gode tone Lse.
En tur i galleriet….
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Livets Ord November 2018.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Dagens program Du skal have kendskab til:
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Personlighed og Kompetencer
Karl Henrik Flyums model
Børns stemmer Mikkel Balslev Afdelingsleder.
Sådan bruger du præsentationen
Firmanavn Produkter og serviceydelser
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Hvad er meningen med dit liv?
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Hej 8. klasse… Jeopardy.
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Borgermøde.
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Reaktionen ved små snitsår
Trivsel og værdier - i skoletasken
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Livets Ord Juni 2019 “I skal få kraft, når Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner.” Ap. G. 1, 8.
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
KURSUS FOR MAKKERLÆSERE
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin er illustreret af: Rasmus Bregnhøi

Se på forsiden Se på bagsiden Makkeropgave: Hvad kommer I til at tænke på, når i ser illustrationen og bogens titel. Fælles opsamling Hvem mon drengen på billedet er? Hvordan er hans humør? Se på bagsiden Fælles på klassen: Læs bagsideteksten højt. Undlad sidste linje. Hvad får man at vide om Ib Madsen? Der er endnu en linje på bagsiden, som ikke er læst højt. Hvilken en af de tre sætninger på næste slide er mon den rigtige?

Men så tog han på lejrskole med klassen Ib Madsen havde bare ikke lyst til at blive til noget Men en dag mødte Ib en smuk fe. Læs den rigtige linje på næste slide

Historien læses første gang Nu skal I lytte til teksten. I får endnu ikke lov til at se på billederne. I skal lytte uden afbrydelser. Tal om spørgsmålene i makkerpar. Var der noget i bogen, du godt kunne lide? Var der noget i bogen, du ikke så godt kunne lide? Var der noget, du ikke helt forstod? Var der noget, der undrede dig? Kunne du genkende noget fra dit eget liv? Fælles opsamling. ”Tegn et hurtigt billede af Ib Madsen, som passer til teksten, du har lytte til!”

Nu skal I hver især se på billederne i bogen. I må ikke sige noget, imens I kigger. Der skal være helt stille. Efter 5 minutter samles tanker og reaktioner op i fællesskab.

Historien læses anden gang Nu skal I høre historien om Ib Madsen igen. Vi skal bagefter tale om, hvordan Ib Madsen har det med sine kammerater, lærere og forældre.

Hvad fortæller billederne? Der er 15 opslag med illustrationer i bogen. Illustrationerne fortæller en anden historien end teksten. I skal nu skrive Den sande historie om Ib Madsen I skal hjælpe hinanden to og to med at skrive til mindst et opslag. FØRST skal I finde opslaget i bogen. Hjælp hinanden med at læse teksten igen. Se på billedet og tænk på hele historien. SÅ skal I snakke om, hvad Ib Madsen mon i virkeligheden føler og tænker. TIL SIDST skal I skrive en ny tekst til billedet, hvor I bruger de tanker, I har gjort jer, når I kigger på billedet. I skal skrive ”den sande historie” Alle billeder hænges op i klassen og fortællingen læses igen i fællesskab

Hvad tænker du? Først med makker: Bliv enige om, hvordan Ib Madsen oplever at blive holdt udenfor – hvem holder ham udenfor og hvordan? Opsamling på klassen: Skriv i skyerne, hvornår Ib Madsen bliver holdt udenfor.