Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
INDSKRIVNINGSMØDE.
Skoleforhold og Læring. Barnet som social aktør Barnets deltagelse i sociale sammenhænge Barnets sociale kompetencer Kontekstens betydning for trivsel.
1 Om pædagogik Pædagogikken i Thorning Skoles Specialafdeling bygger på 5 principper: 1.Hånden under barnet. Lærere og pædagoger skal sikre barnet nærvær,
EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Kursus for skolebestyrelsesmedlemmer 27. oktober 2014.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
VELKOMMEN til KLUB ROSKILDE MIDT ARENA. KLUB ROSKILDE NORDKLUB ROSKILDE SYD KLUB ROSKILDE ØST KLUB ROSKILDE VEST KLUBBERNE I ROSKILDE KLUB ROSKILDE MIDT.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse.
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Krop og bevægelse for de ½ - 2 årige Barnet skal tilegne sig verden, ikke kun mentalt men også fysisk. Børnenes kropsbevidsthed skal styrkes, så de oplever.
At styrke barnets selvstændighed
Med læreplanstemaer som fokusområder Pædagogisk idræt Alsidig personlighedsudvikling At arbejde med barnets alsidige personligheds-udvikling er basis,
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Uledsagede flygtningeunges perspektiver på deres hverdagsliv i Danmark
Et pilotprojekt på naturskolen
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Tænketankens vision i en skolekontekst
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Damhusengens Skole v. Kaj
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Fælles ledelsesgrundlag
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Velkommen til Engen &Poplen 
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Informationsmøde Førskolen
Velkommen til en times god trivsel med oplæg og samtale
Sund Mund til Byens børn
Velkommen til møde om førskolen 2018
Nysgerrighed og indsats
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Tendenser i forældresamarbejdet
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Samtale om folkeskolen i
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Skolebestyrelsens årsberetning
Børne- og undervisningsudvalget den
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Velkommen til Distriktsskole Ølstykke
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Jonna Jepsen Specialkonsulent, underviser og forfatter
Velkommen til forældremøde
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Velkommen til forældremøde
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO. Dagsorden: Velkommen Brøndby kommune Brøndbyvester Skole SFO Skolen Rundt i børnehaveklasserne og SFO

Brøndbyvester Skoles værdigrundlag Grundlæggende respekt for andre mennesker er den bærende værdi i kommunikation og dialog på alle planer i skolehverdagen. Gennem skolens virksomhed skabes grundlag for, at alle kan være en del af fællesskabet, og at alle kan få etableret venskaber, deltage i og få udbytte af det. • Respekt • Trivsel • Ansvarlighed • Anerkendelse • Faglighed

Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO. Vi ønsker at skolens kerneopgave – elevernes læring, er en fælles opgave blandt alle, der er en del af folkeskolen – elever, forældre, lærere, pædagoger m. fl.

Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO. Vores overordnede mål er - at eleverne bliver så dygtige som overhovedet muligt. I kan forvente af os: Vi arbejder med mål om høj faglighed At vi hver dag arbejder for at gøre en forskel for eleverne Vi vil gøre os umage for at yde bedst muligt til glæde og gavn for eleverne og deres læring Vi forventer et samarbejde med jer, hvor vi respekterer hinandens kompetencer

Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO Forventninger til forældrene: At I indgår i et samarbejde med skolen, hvor der vises respekt for hinandens kompetencer At I taler ordentligt om, skolen, personalet, de andre børn og deres forældre At I taler med os og ikke om os At I indgår i klassens og skolens sociale liv og udvikling At I er med til at sikre, at jeres barn er undervisningsparat, når det møder skolen

Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO. Hvem er vi? Vi har ca. 1150 elever 100 lærere 50 pædagoger, 15 rengøringsmedarbejdere 4 sekretærer 9 ledere Vi har skole på 3 matrikler SFO-en har 4 SFO-afdelinger, 1 byggelegeplads og 1 klub Vi har ca. 650 børn der går i SFO eller Klub/Byggelegeplads En engageret Skolebestyrelse og forældreforening

Brøndby Kommune retter sit fokus på en hel række forskellige indsatsområder på skoleområdet, som blandt andet er: Synlig læring Skoler i bevægelse Styrket faglighed og trivsel Den åbne skole Kompetenceudvikling af skolens medarbejdere

Indsatsområder på Brøndbyvester skole I indskolingen prioriterer vi en høj andel af to- lærertimer I udskolingen har vi indført profillinjer Vi arbejder med en lokal inklusionsstrategi Vi er i gang med at udrulle en 1 til 1 IT strategi Vi har vejledere tæt på elevernes læring

Strategi for inklusion i Brøndby Kommune Hvad er inklusion? • Det er ikke en metode men et menneskesyn • Flere børn og unge får mulighed for at være en del af et fællesskab • Alle børn og unge får noget ud af at være en del af et inkluderende miljø • Brøndbyvester Skole ønsker, at der er plads til mangfoldighed

Strategi for overgange mellem daginstitution og SFO/skole for Brøndby Kommune Vi arbejder med at udvikle sammenhæng mellem daginstitutionerne og SFO/skolen Dagtilbuddene lægger et fundament for tilegnelsen af sociale kompetencer Dette er vigtigt for den fremtidige trivsel og læring En god skolestart Disse elementer er med til at der er større sandsynlighed for at barnet trives gennem skoletiden

Hvad gør pædagoger og lærere i dagtilbuddene og i SFO/skolen? 1. At kunne indgå og begå sig i sociale relationer, hvor • Barnet inviterer nye børn med i deres leg og kan skabe nye venskaber. • Barnet deltager i forskellige børnefællesskaber. • Barnet udviser forståelse og tolerance i forhold til børn og voksne med andre kompetencer og forudsætninger end barnet selv. 2. Gode sproglige forudsætninger, hvor • Barnet bruger sproget i lege og i samtaler • Barnet kan lytte og genfortælle og har et stort ordforråd. • Barnet tør bruge sproget selvom barnet for eksempel ikke taler flydende dansk. 3. Konflikthåndtering, hvor • Barnet kan være med til at løse konflikter og har redskaber til dette. 4. Noget om sig selv og sine nærmeste, så • Barnet for eksempel erhverver sig viden om sin børnehave, sin SFO/skole, sin familie, sit nærmiljø og verdenen osv. • Barnet kan fortælle historier om sig selv og sin familie. 5. At blive selvhjulpne, så • Barnet kan tage sko og tøj på selv. • Barnet kan kende sine ting og tage vare på dem 6. At udvise forståelse og rummelighed i forhold til forskellighed, så • Barnet har kendskab til andre kulturer. • Barnet er nysgerrig i forhold til børn med anden etnisk oprindelse end sin egen.

Hverdagen i SFO-en? Holddannelse i 2 store grupper på Stjernen og Krogen. Fælles temadag med dagtilbuddene i BV. Overgangssamarbejdet 1. maj – 30. juni Tryghed og glæde i hverdagen Sprogarbejdet i hverdagen Morgenåbning Eftermiddagen på skoledage Forældresamarbejdet

Hvad gør Brøndbyvester Skole i hverdagen for dit barn? Bevægelse i undervisningen Læsning i alle fag Elevplaner Skole/hjemsamarbejdet Forældremøder Motorisk screening og motorisk træning Sprogarbejde Trivsel - venskabsklasser Legepatruljer og gårdvagter Traditioner på Brøndbyvester skole

Traditioner Traditioner på Brøndbyvester Skole

Traditioner

Skolens dagligdags forventninger til jer som forældre Som skole har vi også nogle forventninger til forældrene. Vi har valgt at beskrive vores forventninger i følgende punkter, at: • I deltager i klassens og skolens arrangementer • I læser den information børnene får med hjem • I tager del i børnenes hverdag i skolen, det vil sige at I husker idrætstøj, biblioteksbøger med mere • I taler pænt om skolen og de andre børn, når jeres børn hører på • Hele klassen inviteres til fødselsdag eller alle drenge/piger • I kontakter os, hvis I undrer jer eller har spørgsmål • I åbner forældreintra hver dag for at se, om der er besked eller information fra skolen • Børnene møder udhvilede til tiden og har fået morgenmad

Skolens forventninger til jeres barn At barnet: Kan forstå en fælles besked Kan vente på sin tur Er selvhjulpen