”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
fra klasseværelse til cyberspace
Advertisements

Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
E-learning Toolbox – hjælp til it-støttet undervisning på DTU
5 IT-didaktiske principper
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
Læremidler i praktikken
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages.
Analyse af praksis.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Observation af din/andres undervisning –
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Lærermiddelkultur(er)?
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Årsplan – en kort en lang
Planlægning, proces og evaluering
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
LÆRING, DER SES!.
”Blog som læringsplatform”
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Lidt hjælp til hjemmesiden Log ind Første gang du skal logge ind på siden skal du kigge nederst til højre og finde…. Log ind med det brugernavn og det.
Gør dig parat til at stemme TEKST 1 2 Internet 1 2 Twitter 1 2 Afstemningen er anonym Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak.
Velkommen 10. maj Dagsorden 10. maj 2016  Velkommen  Præsentation af MeeBook  Anbefalinger  Kommunikationsplan  Indskolingen - Stian Rasmussen.
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Uddannelse i sygefraværshåndtering
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
- Kom tættere på dit barns skolegang
Introduktion Mål (Dem fra Meebook)
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Gør dig parat til at stemme
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Gør dig parat til at stemme
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Sådan bruger du Shakespeak
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Information om Aula til forældre
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi” (Hasse & Brok, 2015)

Velkommen til et oplæg omkring LMS: Udklip fra modulrammeplanen for praktikfaget, niveau 1-3: Præsentation af formål og muligheder med digitale læringsplatforme på skoleområdet Drøftelse af digitale læringsplatformes muligheder i forhold til differentiering i planer og målsætninger for læring. Drøftelse af digitale læringsplatformes betydning for sammenhæng mellem undervisningsplan, årsplan og elevplan samt teamsamarbejde

Men først en lille quiz… for hvad er det nu lige LMS er en forkortelse for ?

Gør dig parat til at stemme Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Vil du downloade add-in gratis? Besøghttp://shakespeak.com/en/free-download/. Gør dig parat til at stemme Internet 1 Gå til shakeq.com 2 Log in med Free83761 TEKST 1 Tekst til 4199 2016 2 Skriv Free83761 <mellemrum> dit valg (f.eks. Free83761 b) Ingen yderligere taksering pr. besked

Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Hvad betyder LMS ? Langvarig migræne sygdom Learning management system Lidt mere stress Spørgsmålet vil være tilgængeligt når du starter din session og præsentation Lukket Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Vil du downloade add-in gratis? Besøghttp://shakespeak.com/en/free-download/. Internet Gå til shakeq.com og log ind med Free83761 TEKST Send til 4199 2016: Free83761 <mellemrum> dit valg (f.eks. Free83761 b) # Stemmer: 0

Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Hvad betyder LMS ? A. B. C. Langvarig migræne sygdom Learning management system Lidt mere stress 0,0% Lukket Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Vil du downloade add-in gratis? Besøghttp://shakespeak.com/en/free-download/. Internet Gå til shakeq.com og log ind med Free83761 TEKST Send til 4199 2016: Free83761 <mellemrum> dit valg (f.eks. Free83761 b)

Eksempler på LMS… Eks: Tårnby kommune Eks: Københavns kommune Eks: UCC

Et LMS kan ikke stå alene... Skoletube Alt muligt… Youtube Onedrive …andet Clioonline Onenote Google apps Gyldendal.dk

Men hvorfor LMS i skolen ? Brugerportalinitiativet blev vedtaget i 2014 mellem KL og daværende regéring….LMS i skolen er et resultat af det. KL og regeringen stillede en række faste krav til udbyderne, så derfor er der fælles træk ved de forskellige LMS Formålet med LMS i skolen er:

Som undervisere har vi allerede en del erfaringer med LMS (læs: studiezonen), så hvilke muligheder i forhold til undervisning og læring i skolen tænker du et LMS bør indeholde ? Eks: mulighed for at udvikle forløb, trække på fælles mål, integrere digitale læremidler/portaler….osv Link til padlet

Og så nu et konkret eksempel: http://www.meebook.dk Eksempler på LMS-muligheder Og så nu et konkret eksempel: http://www.meebook.dk Overvej Meebooks muligheder for at understøtte arbejdet med: Undervisningsdifferentiering Målsætning for læring Sammenhæng mellem uv-plan, årsplan, elevplan Model fra forskningsrapporten

Eksempler på potentialer fra forskningsrapport: Fordobling af undervisningsrum og lærertilstedeværelse kobling af lektierum og undervisningsrum fastholdelse af didaktisk design Elevernes evaluering af egne præstationer

Organisatorisk stilladsering er nødvendig… Mål: hvad er skolens mål med læringsplatforme ? Struktur: hvordan skal arbejdet med læringsplatforme struktureres? Teknologi: hvilken type LMS, internet, hardware / software adgang.. Aktører: hvilke forudsætninger har medarbejdere, hvordan skal deres kompetencer udvikles..

EMU-side med forskningsprojekt omkring LMS i skolen Rapport fra forskningsprojektet Underside på EMU fra forskningsprojektet - for lærerstuderende der skal arbejde med LMS i skolen Artikel fra folkeskolen.dk https://meebook.com/ https://www.minuddannelse.net itslearning