Company programme - Veda

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kreativitet og innovation i ALT
Energi- & Vandværkstedet
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Au AARHUS UNIVERSITET INNOVATIONSDØGN Josefine Aggeboe & Mia Louise Justesen Studentervæksthus Aarhus, CEI
Anette Schjødt Thorsen
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Roskilde Bibliotekerne Grundlæggende introduktion til projektarbejde
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
MUNDTLIG FREMSTILLING
Engelbert H – og den sidste chance
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Innovation i AT/SO.
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Business cases.
Øvelse 1: First Impressions
Fra idé til virkelighed Eventpraksis. Eventens 3 perioder 1.Præproduktion 2.Produktion 3.Postproduktion.
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Handlekraft gennem fejring af fejl Signe Jarvad Fritids- og Kulturchef Vesterbro, Kgs. Enghave & Valby Kultur og Fritidsforvaltningen Københavns Kommune.
Gruppe (max. 3) eller enkelt opgave Opgaven handler om det Politiske system (Eastons model), det er en opgave som lægger op til hurtigt og præcist at kunne.
Skab kraft i fortællingen Dette er et værktøj for dig, som vil Brænde igennem med dine budskaber på små som store møder Gøre dine ord og billeder til.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Navn på jeres idé Jeres navne:
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Det blå byrum er en unik kulturel scene
(Firmanavn) marketingplan
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Præsentation af forretningsplan
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Firmanavn Forretningsplan.
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Præsentation af forretningsplan
Præsentationens transcript:

Company programme - Veda PITCH Company programme - Veda

Hvad er en pitch? En kort salgstale Giver flere svar end spørgsmål Konklusioner og konsekvenser

Hvad bruger man et pitch til Effektiv formidling: Du pitcher for at overbevise modtageren om at engagere sig i dit koncept/din idé, idet du mangler ny viden, finansiering eller kompetencer til at komme videre til næste fase. Konceptudviking: Du afprøver dit koncept eller din idé hos brugerne. Modtagernes feedback på forståelse af konceptet, relevans og idéhøjde afslører konceptet svagheder og styrker, som du kan integrere i din videre konceptudvikling. Denne situation gentages for at opnå den bedste effekt.

Hvad skal man tænke over inden man pitcher? - NABC modellen Need - Behov Approach - Tilgang Benefits - Fordele Competition - Konkurrence Hvad er behovet for projektet? Hvad er vores unikke tilgang? Hvad er fordelene for brugerne? Hvordan er vores bud bedre end konkurrenternes?

Need - behov • Hvad der er det vigtige behov hos brugerne – beskrivelse af et væsentligt behov, der skal opfyldes. • Hvor vigtigt er behovet for brugerne? • Er der andre end os, der kan se behovet?

Approach - fremgangsmåde • En beskrivelse af, hvad idéen går ud på • Hvordan understøtter netop denne idé målgruppens behov • Hvad er det unikke eller nytænkende ved idéen? • Hvad adskiller idéen fra lignende idéer? • Hvordan skal idéen udvikles og produceres? • Hvordan kommer den på markedet?

Benefits - fordele • Hvordan får brugerne gavn af idéen? • Hvordan får man selv gavn af idéen? • Hvad får samarbejdspartnerne ud af idéen? • Hvad er effekten af idéen?

Competition - konkurrence • Beskriv hvilke fordele idéen har i forhold til andre lign. idéer • Risici/problemer som idéen skal tage højde for • Hvad er alternativerne til idéen? • Hvad forhindrer konkurrenterne i at gøre det samme • Hvem dækker allerede området?

Et godt PITCH Fang publikum - teaser billede Fortællingen - hvad handler projektet om? (Veda, Socialt entreprænørskab, At skabe værdi i samfundet osv…) Vores løsning - jeres ide - DET VIGTIGSTE SLIDE! Forklar nærmere, uddyb løsningen (Hvad kommer der konkret til at foregå - hvilke events og aktiviteter?) Prototyper - fremtidsscenarier - hvordan bliver det? (Hvordan kan det udvikles?, vis fx give gode eksempler eller andet) En uforglemmelig slutning - noget man husker!

Performance Hold din deadline Perform fra starten Se på dit publikum Vær så konkret som muligt Nervøsitet = entusiasme Dit engagement smitter af på dit publikum Tal højt og brug ikke svære ord og namedropping Publikum kigger ikke efter fejl, men på dine evner til at håndtere dem!

Grupperne skal - I skal bruge alle dele fra NABC modellen Komme med et konkret forslag til et pitch, der kan bruges i Rødovre Centrum d. 20. januar 2017 - I skal bruge alle dele fra NABC modellen