INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland Workshop D Konference den 24. maj 2012.
Advertisements

Hvordan kan resultaterne fra Sundhedsprofil 2010 bruges i den regionale folkesundhedsstrategi? Bente Lauridsen Regionsrådets 1. næstformand og medlem af.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Kommunikationskursus - Erhverv
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Det der med mennesker, - kan det nu betale sig ?
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Produktion og Logistik
PRODUKTER – DEL 1. Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation.
Behov og udfordringer ’Gabet’ mellem de eksisterende løsninger og de aktuelle og kommende behov. Ole Aasmoe Maj 2014.
Udvikling af BtB-salgsorganisationer
Hjemmesider i efterskoleverden
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
Hverdagsrehabilitering
Social- og sundhedshjælper
Arbejdsevneafklaring på AU-Centret i Holstebro Dorte Frejo Rasmussen, ergoterapeut og jobkonsulent Vita Hagelskjær, afdelingsleder Dorte.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Varetagelse af integrationsopgaven i Vejle Kommune Tidlig og bred indsats af høj kvalitet for alle målgrupper Forventning om at borgeren bidrager aktivt.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Udbredelse af velfærdsteknologi i kommunerne
April 2014 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER TIL FOR AT LØFTE KVALITETEN OG EFFEKTEN AF KOMMUNERNES BEHANDLINGSTILBUD Birgitte Thylstrup, Center for Rusmiddelforskning,
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Ledelse i forskellige retninger
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Behandling og pleje Formål: at alle borgere med behov herfor tilbydes sammenhængende behandlings- og plejeforløb af høj kvalitet.
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER BORGERORGANISATIONTEKNOLOGIØKONOMI MålgruppePersonaleFunktionImplementering Behov Ønsker Motivation Funktionsevne.
Hygiejneorganisationen i Silkeborg Kommune. Første skridt i etableringen af en hygiejneorganisation Hvad ville vi – Forebyggelsespakke om hygiejne – Fokus.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Google Glasses på hospitals- skadestuer i Region A.
Kulturudvalgsmøde Ω Strategi for Gribskov biblioteker 2007 Ω Servicemål Ω Fælles fokuspunkter for bibliotekerne Ω Folke/skolesamarbejde Ω Portaler.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
TOTALØKONOMISKE PERSPEKTIVER I UDBUD Odense Kommunes udbud på inkontinensområdet.
Citat dias Rød Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ – Du kan.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Information om forløbsprogram for mennesker med psykisk sygdom og samtidigt misbrug.
Sektor Karen Stæhr Personalet som brobygger mellem borger og ny teknologi – hvordan? 21. september 2012.
Kontanthjælpsreformens betydning -i forhold til arbejdet med de unge Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland Jørgen Dan Pedersen centerleder.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Velfærdsteknologi – hvad er på vej? Et par udviklingstendenser og skitserne til et landkort.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Handleplaner for Mad og måltider
Workshop 7. velfærdsteknologi
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
FOKUSPUNKTER & INDSAMLINGSREDSKAB VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Velkommen.
Funktionsevne og Funktionsnedsættelse
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Flere gode år på arbejdsmarkedet
Tag snakken – bryd vanerne
Udfordringer for medarbejdere
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
PRODUKTER – DEL 1.
Vejledning i forflytning
Velfærdsteknologisk netværksmøde
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER BORGER ORGANISATION TEKNOLOGI ØKONOMI Målgruppe Personale Funktion Implementering Behov Ønsker Motivation Funktionsevne Fysisk formåen Kognitiv formåen   Fysisk arbejdsmiljø Psykisk arbejdsmiljø Kompetencer Driftsikker Præcision Hygiejne Indkøbsomkostninger Etableringsomkostninger Uddannelse af personale Værdi Ledelse Brugervenlighed Drift Etik Livskvalitet Værdighed Serviceniveau Selvhjulpenhed Kommunikation Formidling Opbakning Strategi Kultur Værdier Arbejdsgange Planlægning Faglig kvalitet Intuitiv i brug Intuitiv informationsmateriale Betjeningsvenlig Tilpasningsevne Samspil med andre teknologier/hjælpemidler Fleksibel Mobil Tidsforbrug Ressourceforbrug Driftsomkostninger Vedligeholdelsesomkostninger

Kategori: Organisation Fokus område: Personale Ja – fuldstændigt (2) Delvist(1) Slet ikke(0) Er teknologien årsag til et forbedret arbejdsmiljø? Er der motivation for at bruge teknologien?

Kategori: Organisation Fokus område: Ledelse Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1) Slet ikke (0) Er der ledelsesmæssig opbakning til brug af teknologien? Understøtter teknologien gode arbejdsgange?

Kategori: Borger Fokus område: Anvendelighed Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1) Slet ikke (0) Opfylder teknologien borgernes behov? Ønsker borgerne at anvende teknologien?

Kategori: Borger Fokus område: Værdi Ja – fuldstændigt (2) Delvist(1) Slet ikke (0) Er borgerne mere selvhjulpen med brugen af teknologien? Er teknologien årsag til større livskvalitet?

Kategori: Økonomi Fokus område: Drift Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1) Slet ikke (0) Frigiver teknologien medarbejder -ressourcer? Erstatter teknologien brugen af andre hjælpemidler eller tilbud?

Kategori: Økonomi Fokus område: Investering Ja- fuldstændigt (2) Delvist (1) Slet ikke (0) Kan teknologien benyttes uden ressourcetung kompetence-udvikling? Kan teknologien benyttes uden ombygning eller indkøb af andre produkter?

Kategori: Teknologi Fokus område: Brugervenlighed Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1) Slet ikke (0) Er teknologien let og intuitiv at anvende? Er teknologiens manualer og vejledninger anvendelige?

Kategori: Teknologi Fokus område: Funktionalitet Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1) Slet ikke (0) Kan teknologien det, som det forventes, at den skal kunne? Fungerer teknologien hver gang den anvendes?

Vurderingsresultat Funktionalitet Personale Brugervenlighed Ledelse Slut Start Funktionalitet Personale Brugervenlighed Ledelse 4 3 2 1 Anvendelighed Investering Værdi Drift