BOG: Prinsesse Arabella blader farve.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Advertisements

Program for aftenen kl – 20.30
James Bond går tur i en park...
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Bevidst undervisning i billeder
DE FIRE KUFFERTER Umødte behov Tabte selv Overlevelsesstrategier Imago
Læringsstile og lektier
Velkommen. Program: •Præsentation –af personalet –af Stenballeskolen og læringsgrundlaget •Samarbejde mellem skole og børnehaver •Skoleparathed –at gøre.
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Sofies dejlige dag.
Vejen til et godt partnerskab. Rammerne for et godt forhold •Et ligeværdigt partnerskab •God forretning for begge parter •Gensidig respekt og forståelse.
Mia bliver væk Serpil og Aishe Her er historien om Mia.
Jeg støtter barnet ved:
Tidlig skriftsprog i dagtilbud
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Zellervidenskabsteori 4. sem. F 05, Wittgenstein 1 tankeeksperiment 1. Eksperiment: Forestil dig følgende situation: du vil sige til et andet menneske.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Velkommen til nye børn som er kommet fra vuggestue og dagpleje eller hjemmefra. Blomsterprojekt hvor vi får blomster hjemmefra som vi passer, vander og.
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Står i stedet for et navn
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Velkommen til Nordregårdsskolen
Vejlederens kommunikation
......der møder han en rigtig Bond-pige og stopper op....
Årshjul for aktiviteter 2013– 14 med indarbejdet læreplanstemaer
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
De 3 domæner. Produktionens domæne. (Forældre) Procedure-regler – beslutninger -monolog. Refleksionens domæne. (Voksen) Ligeværdighed -accept- respekt-nysgerrighed.
Zellervidenskabsteori 4. sem. F 05, Wittgenstein 1 Opsamling: bevidsthed, meningskonstitution, forståelse, kommunikation omverden: ting/rum/tid g1 g2 sanse.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
Introduktion til Sundhedscaféen. Hvorfor skal vi have fokus på sundhed.  Indlæring  Følelse af livsglæde  Overskud til at være noget for andre  For.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Ny Kunde (1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med Hvad kan jeg hjelpe dig med? Navn Først vil vi gerne vide om medlemskabet skal stå som et firmanavn.
Følelser… hvad for noget?. Rammen for i aften Følelsernes ABC Hvordan støtter vi en positiv følelsesmæssig udvikling hos børn? Vulkanen Formen Lytte,
Prinsesse Arabella blander farver
BOG: DEN LILLE GULE PIGE
Mimbo Jimbo har det sjovt
BOG: NEDE I FRU HANSENS KÆLDER
BOG: HVORFOR GRÆDER DU, LILLE BJØRN?
Mons får et nyt kæledyr Kulturelle udtryksformer og værdier
BOG: PINDSVINET HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: KUFFERTSANGE: REMSER:
BOG: VICTOR BANAN HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: KUFFERTSANGE: REMSER:
BOG: HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: SANGE: REMSER: FORÆLDREOPGAVER:
Den lille gule pige Kulturelle udtryksformer og værdier
BOG: PØLSEBÆ HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: KUFFERTSANGE: REMSER:
Matematikkens dag Andreas mogensen.
BOG 11: Kulturelle udtryksformer og værdier
Hvorfor græder du, Lille Bjørn?
Santa Lucia Her kommer flere billeder af Santa Lucia og Luciaoptog. Tal om hvad børnene ser på billederne. Børnene vil få mulighed for at øve sig i at.
Robuste børn Skæring dagtilbud.
At købe Palmin og fuglefoderfrø.
809_Nu takker vi alle vor skaber 1, S1
BOG: ANTON OG DINO HUSK: DUÅ: KUFFERTSANGE: REMSER: TURFORSLAG:
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
BOG: ”Kaj er hest” DUÅ: Hjælpe hinanden FRI FOR MOBBERI:
BOG: ”Okay!” DUÅ: Samarbejde. FRI FOR MOBBERI:
Puff Tekst: Leonard Lipton Dansk ved Peter Borgsten Melodi: Peter Yaarow Puff, hvor kan man finde drager som dig  Du ligger på en klippeø  og venter kun.
Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
BOG: MIMBO JIMBO HAR DET SJOVT
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

BOG: Prinsesse Arabella blader farve. HUSK: At købe maling + tilbehør til Fastelavn Male fastelavnstønder. Bestille bus DUÅ: Vente på tur og skiftes. Øve sig i at spørge ind til hinanden og forstå hinandens følelser. HISTORIEFORTÆLLING: Barnet fortæller om, hvad det skal klædes ud som til Fastelavn. Barnet fortæller om sin ynglingsfarver. SANGE: Se min kjole. Vi maler dagen blå. Kan du gætte hvem jeg er. Fastelavn er mit navn. Snemand og Frk. Tø. REMSER: Peter Matisen red på grisen. Fastelavn er mit navn. FORÆLDREOPGAVER: Snakke med dit barn om, hvad det skal klædes ud som til Fastelavn. Snak med dit barn om farver og f.eks farvenuancer. TURFORSLAG: Tur til kælkebakken Tur til Bakkegården Tur på Kunstmusseum.