Parametermix - pris afsætning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
8 Segmentering på producentmarkedet
Advertisements

Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
Praktisk segmentering
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Markedsandele Rolf og Jonas.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. PengeSpillet (Arbejdshæftet: Viden om penge)
Kraftvarmeværkens rolle i fremtidens energisystem Lykke Mulvad Jeppesen
Stevns satser på guldklumperne – et 3 årigt udviklingsprojekt.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Prisfastsættelse Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 3.
Produktivitetsfremme Skulle det nu være noget særligt?
1 Foreningen af Statsautoriserede Revisorer - Værdien af revision.
Aarhus Kommunes ønsker til leverandører Vi ønsker, at leverandørerne kan Bidrage til at frigøre ressourcer Bidrage til byens udvikling Bidrage til at.
Uddannelses- og fagidentitet Tietgen Business.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Modelleringskompetence. Hvad har de her ting til fælles?
STRATEGI FOR MUDP INTRO Et enigt Folketing vedtog i februar 2015 lov nr. 130 om Miljøteknologisk Udviklings- og Demonstrationsprogram (MUDP).
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B Casper Ovesen og Andreas Olsen.
Sådan køber skolen effektivt ind via SKI’s indkøbsaftaler.
Staten i en brydningstid Personalechefkonference november 2010 Bo Smith.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Udbud på velfærdsområdet -   ?
ScaleUp Denmark – Peter Torstensen
Forbrugergrupper og behov
Virksomhedens udvikling
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Opstart – Intro – hurtig brainbreaker
Parametermix - distribution
Virksomhedens omkostninger
Købsadfærd afsætning.
markedsføringsplaner
Konkurrenceforhold afsætning.
Produktivitetsfremme
konkurrencesituation
Argumentation #2 Argumenttyper.
Pris som handlingsparameter
Økologi: 9,2 Økologisk blandesæd – høst og sortering FarmTest af gårdanlæg til sortering og rensning af økologisk blandsæd Konsulent Jørgen Pedersen Dansk.
Kapitel 26 Prisoptimering.
31. Aktivitetsoptimering
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
Disposition: Virksomhedspræsentation og -placering
Salgets forudsætninger
Kunder og kommunikation
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
32. Styring af kapacitet og andre knappe resurser
KONTOR | HANDEL | BUTIK | EVENT
Oplæg til undervisning
Lægge Procent til eller trække procent fra
(Firmanavn) forretningsplan
Kvier.
Dækningsbidrag   Forskellen mellem dine indtægter ved salg og de direkte omkostninger kaldes bruttofortjeneste eller dækningsbidrag Beløbet fortæller,
Køreteknik.
27. Lagerstyring Lagerstyringens mål
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Om forurening, produktion, forbrug og genbrug
SUCCES MED SALG 1.
Hvad forstår man ved et producentmarked?
[Firmanavn] Forretningsplan
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B
Market Sizing Dette værktøj vil hjælpe dig til at aflæse markedets størrelse og bestemme vækstpotentialet for dine produkter eller services.
OBLIGATIONER og AKTIER
International økonomi for matematikere
Præsentation af mad vafler
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
8. Virksomhedens indtjening
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

Parametermix - pris afsætning

Forhold der påvirker prisfastsættelsen Afsætning, EUD/EUX, F-C

Sammenhæng mellem pris og mængde Afsætning, EUD/EUX, F-C

Prisfølsomhed Efterspørgselsreglen: Jo lavere prisen er på et produkt, jo flere kunder har lyst til at købe det og omvendt. Prisfølsomme produkter har stor prisfølsomhed. Det er fx: Luksusvarer Produkter, som er svære at erstatte Produkter, som har stor indvirkning på budgettet Prisufølsomme produkter har lille prisfølsomhed. Det er fx: Daglige basisprodukter Produkter, som er lette at erstatte Vaneprodukter Produkter, som betyder lidt for budgettet Produkter med mærkeloyalitet Livsnødvendig medicin Afsætning, EUD/EUX, F-C

Psykologiske priser Prisen er afgørende for, om kunderne køber varen eller ej. Derfor anvendes der i høj grad psykologiske priser på konsumentmarkedet – fx virker noget til 499 kr. billigere end noget til 500 kr. Afsætning, EUD/EUX, F-C

Priser på producentmarkedet Priserne på producentmarkedet er typisk fastlagt i længerevarende kontrakter, men der genforhandles med faste tidsintervaller. Afsætning, EUD/EUX, F-C

fordelingskalkulation Kalkulationsmetoden bliver mest brugt af specialbutikker Metoden går ud på, at de totale omkostninger for butiksdriften bliver fordelt ud på den enkelte vare – eksempler på omkostninger er husleje, varme, telefon, lønninger m.m. Metoden skal bruges med omtanke – hvis der kommer ekstra udgifter, bør man ikke øge varernes pris, da det kan føre til mindre omsætning Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempel på fordelingskalkulation Afsætning, EUD/EUX, F-C

dispositionskalkulation Bruges når virksomhederne skal tage hensyn til konkurrenter Er også kendt som retrograd kalkulation Går ud på at regne baglæns fra den ønskede salgspris tilbage den maksimale indkøbspris Bliver mest brugt på Business-to-Business markedet (B2B) Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempel på dispositionskalkulation Afsætning, EUD/EUX, F-C