KORTFILM: De fantastiske 3

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En mulig scenografisk metode
Advertisements

Filmanalyse Intro til filmmediet.
Historiefortælling.
Dramaturgi Det her fag er jo ikke et decideret filmkursus, men uanset hvilke produktioner I kommer til at lave, så kan det være godt at vide noget om dramaturgi.
Jeopardy Genre Sagprosa Eventyr Lyrik / folkeviser
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
En indsats for indskolingselever 0.-3.kl.? Hvornår sættes der ind? Hvordan sættes der ind? Eksempler på it-støttede indsatser Eksempler på forældresamarbejde.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
GENRER: KORT- OG NOVELLEFILM, ARTIKLER, TRYKTE- OG TV-REKLAMER LÆRINGSMÅL: OPLEVE OG FORSTÅ KORT- OG NOVELLEFILM MED ET DANSKFAGLIGT FOKUS. ANALYSERER.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Lærerens møde med eleven Af Jan Tønnesvang In Press , 16/12-09
Levende billederLevende billeder Filmgenrer: Kortfilm.
Åbenbaringer af Baruk Om psykose, selvforståelse og spiritualitet.
Filmanalyse. Læringsmål Lære berettermodellen at kende Samarbejde Tale, skrive og læse på dansk.
Kortfilm For 6. årgang. Læringsmål At du kan udvælge og anvende virkemidler lyd og perspektivering, så de understøtter din produktion At du skal kende.
God Alkoholkultur alkoholdialog.dk.
Kortfilm: Bror min bror
STX Uddannelse.
Modul 2.
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Fordybelse i et projekt
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
ROF/KOF møde, Nøglepersonelsseminar
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Samtalebilleder til 2. påskedag
Lauge og Sonny. Kortfilm: Lauges kat Personerne + miljø Se filmen Berettermodellen Hvem har magten?
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
SAB og byggeriet - muligheder og barrierer
Det gode møde i folkeskolen
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
45. Konflikthåndtering Indhold: Man får redskaber til at tackle konflikter med forældre på kanten, i en anerkende og nedtrappende facon. Du vil lære,
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Statistik, bøder m.m..
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
En tur i galleriet….
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Køreteknik.
Statistik, bøder m.m..
Om forurening, produktion, forbrug og genbrug
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Inklusion af mænd og drenge i uddannelse i Region Sjælland
SUCCES MED SALG 1.
Madkoloni Bornholm Klassepræsentation.
Placering, orientering og tegngivning
ROF/KOF møde, Nøglepersonelsseminar
Radiokommunikation Aktiv lytning – 2 ark m/figurer
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Klubtur til Swiss O-week
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
- En genre som alle andre
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Større mængder af bekæmpelsesmidler bør leveres direkte af leverandøren, der skal opfylde de internationale regler for transport af farlige stoffer. Sørg.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

KORTFILM: De fantastiske 3 De fantastiske 3 handler om drengen Casper, der i sin klasse skal fortælle om sin fars arbejde på kommunens borgerservice. Da klassen ikke synes, det er spændende, kaster han sig ud i en fortælling om farens bedrifter som superhelt.

Før filmen: Hvad tror du?

Stop filmen ved 06.43 – Hvad tror I, der sker nu?

Stop filmen ved 09.22 – Hvad tror I, der sker nu?

Stop filmen ved 10.43 – Hvad tror I, der sker nu?

Berettermodellen – det er ikke så svært!!! Berettermodellen viser, hvordan en fortælling bliver fortalt og stiger i spænding. Den lodrette linje er spændingen, og den vandrette er tiden.

Præsentation Der er fortælledag i klassen. Alle skal fortælle om deres fars arbejde. Først fortæller en pige om sin fars meget spændende arbejde. Læreren kigger rundt. Han vælger Casper. Hvordan reagerer Casper? Hvordan reagerer klassen?

Uddybning: Casper fortæller om farens arbejde ved borgerservice. Hvordan reagerer klassen? Hvordan reagerer læreren?

Point of no return Casper træffer en afgørende beslutning. Han fortæller om farens natlige arbejde som superhelten ”Spejderman”. Nu er der ingen vej tilbage.

Konfliktoptrapning: Hovedpersonen fortæller alt om ”De fantastiske 3”; Spejderman, Handy-man og Score-man, der bekæmper skurke som Rodehovedet, Sokkeren og Pølleman. Hvordan reagerer Gavin? Hvordan reagerer klassen

Klimaks: Det afgørende øjeblik. Gavin er blevet smidt ud. Casper er midt i det allermest spændende i sin fortælling om farens superhelte-arbejde. Hvad gør resten af klassen? Hvordan betragter de Casper?

Udtoning: Fortællingen lander. Casper sidder med sin far i bilen. Hvad sker der?

Hovedpersonens udvikling Hvad tror vi? Hvad tror klassen? Hvad ved vi?