Ny lokalaftale om arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere i BUF

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forståelsespapir Forståelsespapir - ikke en aftale, og så alligevel….. Rammer der er centralt udfyldte med KLF. Loven er gældende alle de steder, hvor.
Advertisements

Lejrskole Afgørelse ved faglig voldgift lige før sommerferien Lov 409 siger 14 timer pr. døgn – uanset om læreren arbejder mere end 14 timer! Konkret arbejdstid.
HANDLING OG PLAN1 Udkast til bekendtgørelse om nedsættelse af midlertidige bestyrelser til forberedelse af erhvervsskolernes overgang til selveje.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Metodebeskrivelse Den Røde Tråd 1 Udgangspunktet for sagsbehandleren: Sagsbehandleren skal hjælpe sygemeldte borgere tilbage i arbejde, a-kasse eller uddannelse.
OK-08 Highlights Det kommunale og regionale område.
OK-08 Highlights Det statslige område. Lønnen Trin 4 nyt starttrin og 2årigt (+ ca kr./måned det første år) Forhøjelse af skalaen med mest på sluttrin.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Handleplan for ETU 2015 Elevtrivsel på NGH. Fakta om undersøgelsen Beskrivelse af undersøgelsen Trivselsundersøgelsen blev gennemført i oktober 2015.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Oplæg ved Jacob Friis Kjærgaard Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Bestyrelsesmøde Frederiksbjerg Dagtilbud 9.December 2015.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner. Eksempler på udvalgte overgangsvejledninger. Udfordringer, lokalt og nationalt. Oplæg til work-shop.
Mintzbergs former og kræfter på Realskolen. Adm. Leder Pæd. Leder FO-leder Bestyrelse Skoleleder -Relation til fagforening -Forskning og udvikling -Lønninger.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Dialogforum - Engrosmodel
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
Studieretningsprojektet
Studieretningsprojektet
Fælles processkabelon
Nyt fra sekretariatet Fortsat mange personsager Overvej niveau (mindste indgreb) Inddrages Koncernservice? Bortvisninger særligt problem DLF centralt medvirker.
Orienterings- og dialogaften 20. marts 2014
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Höstmöte i Stockholm dag 2 den 21. oktober 2009
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
FÆLLES målstyring i matematik
Persondata Kursus for administrationsfolk 16/5
TR-kursus I A Arbejdstid lærere ved VUC 13. September 2018.
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Varmetillæg Folkepension.
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Arbejdstid TR 1 A TR 1A
MEDINDFLYDELSE OG MEDBESTEMMELSE WORKSHOP
Drøftelser om arbejdstid på arbejdspladsen
Hvad betyder det på efterskolerne?
Lf. nr. 123 af 23/ om ændring af (…) virksomhedsskatteloven (…) - med seneste ændringer Anders Lützhøft.
Medarbejderaktier TDC
Aftaleudkast og forståelse vedrørende tjeneste af 24 timers varighed
FOAS + A2B Arbejdstid TR-uddannelsen 1 A, Arbejdstid.
Løn FOAS.
Hvad betyder det på efterskolerne?
Nyt fra ministeriet Billeddias
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Room for people.
Afdækning og forhandlinger med BUF og SKK
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
TR – OBS De kommende måneder 2019.
Kommunikationsstrategi
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner.
Undervisningsplanlægning
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
TR – BRUSH-UP God planlægning af ARBEJDSTID 12. Juni 2019
Oplæg om nye ferieregler - Kreds Østjylland august 2019
Præsentationens transcript:

Ny lokalaftale om arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere i BUF Omfatter alle lærere og børnehaveklasseledere i BUF (ikke vejledere) Ikrafttrædelsestidspunkt 1. november 2016 Så meget som muligt allerede nu Hvis ny planlægning dog først 1. 8. 2017 Aftalen varer mindst til 31. 7. 2018

Prioritering Aftalen løser ikke problemet med de mange opgaver. Husk drøftelse lokalt af prioritering så opgavemængden vurderes i forhold til skolens økonomi

Forberedelse 1 Ledelsen skal sikre den nødvendige tid Vurdering af en lang række faktorer ved tildelingen af forberedelsestiden Planlægning skal sikre fastlagt sammenhængende og effektiv tid til individuel og fælles forberedelse Dialog lærer og leder - forventningsafstemning

Forberedelse 2 Forberedelsestiden skal søges lagt i sammenhængende blokke først og sidst på dagen Pejlemærke på omkring 5 timer, hvor den enkelte kan få mulighed for at foretage et individuelt valg om, hvor og hvornår forberedelsen m.v. kan finde sted Tillidsrepræsentanten inddrages, hvis det ikke er muligt – andre muligheder afsøges

Planlægningsdokumenter 1 Opgaveoversigt Retningslinjer for fag- og opgavefordeling drøftes i TRIO og fastlægges i lokalMED Tillidsrepræsentanten inddrages i processen og skal være med til at sikre retfærdighed og prioritering af opgaverne Dialog mellem leder og lærer om opgaveoversigten – forventningsafstemning

Planlægningsdokumenter 2 Opgaveoversigten skal være så detaljeret, at læreren har mulighed for at danne sig et overblik over mængde og prioritering af de overordnede opgaver -> se vejledningen Opgaveoversigten udleveres 4 uger før skolestart Ledelsen skal anvende Tabulex Trio Timetalsafhængige løntillæg indberettes via Tabulex Trio

Planlægningsdokumenter 3 Aktivitetsmødeplan Forventede fordeling af timer over ugerne Mødeplan hvor alle 1680 timer er placeret i de enkelte uger Fortsat 7,4 t. for 1. maj og 3,7 t. for grundlovsdag, hvis de er på hverdage. Mødeplanen vil være den, der tæller i tilfælde af sygdom

Planlægning Fix og Fleks Fleks er en tilvalgsmulighed for den enkelte lærer/børnehaveklasseleder Hensyn 1. elevernes skema 2. møder 3. fleksmuligheder

Planlægning Husk fortsat sammenhængende arbejdstid bortset fra fleks Akkord for arbejdstidsbestemt tillæg er uændret 1.600 kr. i grundbeløb 31.3.2000 I beregningen af tillæggets størrelse indgår fleks efter kl. 17.00 og i weekender ikke

Opgørelse af tid De lærere, der anvender fleksibel arbejdstid , fører selv regnskab med den præsterede tid: Se TR udsendelse nr. 2. 2016/17 med vejledning osv. Værktøjet vil også være på Opgaveportalen.

Overtid Overarbejde kan kun ske efter konkret skriftlig aftale med skolens leder. Fleks kan ikke i sig selv medføre overtid

Tillidsvalgte Den nødvendige tid Minimum 330 timer (gælder ikke PPR og svømmeundervisningen) til fordeling mellem TR, TR-sup og AMR Afbalanceret reduktion af både undervisning og andre opgaver

Døgnets begyndelse fastsættes til kl 0:00 Lejrskole Døgnets begyndelse fastsættes til kl 0:00 altid 14 timer pr. lejrskoledag, hvis hjemkomst er efter kl. 14.00 Før kunne døgnets begyndelse fx være kl.8.00 Første dag 14 timer Sidste dag hjemkomst kl. 14, så kun 6 timer

Kompetenceløft Skolelederen skal sikre: at der gives den nødvendige tid til studiedage, studieforberedelse og – vejledning, opgaveskrivning anden studieaktivitet samt eksamen husk også transport Rammerne for efter- og videreuddannelse fastlægges i MED. Den konkrete udmøntning løbende dialog skal fremgå af opgaveoversigten

Opfølgning Fokus på de skoler, hvor der konstateres behov for støtte til lokalaftalen TRIO drøfter løbende skolens arbejde med lokalaftalen med henblik halvårlig behandling i MED BUF, KLF og SKK evaluerer i februar 2017. Tanken er at der også holdes et fællesmøde på det tidspunkt.