Kommunikationsansvarlig

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Caseoplæg om Facebook.
Advertisements

erhvervsmedier der bringer vækst værdi
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
MUSEN ELLER TRYK PÅ ”ENTER”
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Lisbeth Nielsen Formand for Gladsaxe Judoklub Forældreinvolvering.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Online annoncer og bannerreklamer
Det samarbejdende bibliotek og Palles Gavebod v/ Annie Christensen, Børnebibliotekar, Århus Kommunes Biblioteker
Skolereform august 2014………………
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Interessenter og interessentanalyse
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
FBUs visionsplan 2015.
Bestyrelse AktivitetsudvalgSportsudvalg TrænerudvalgBreddeudvalg Tumle 3-5 Mini 6-8 Børn 9-15 Voksne 15+ Eliteudvalg StævneudvalgPR-udvalgSponsorudvalg.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Kpartner på AU.
Få hjælp & informationer Modul 2 Nyhedsbrev DSI-Nyhedsbrev - Udgives 4 gange om året. Læs om DSI's arbejde lokalt og centralt, om ny lovgivning og om.
Ø90 Online service og uddannelse
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Maksimal nytte af LandbrugsInfo Kongressen Planteproduktion 2004 Herning den 14.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Jeanette Fangel Løgstrup
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Reklame & Markedsføring
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
Sekretær Introduktion til arbejdet som klubsekretær Sekretær1.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN x 900.
Træning under Golden Cup Ved tidligere mesterskaber har vi set at det kniber med resurser (både og trænere) til de mindste når vi holder Nordisk. Vi syntes.
Klubberne i centrum Hvordan skal vi udvikle vores stævnestruktur.
Thurø Sejlklub J 70 projekt ”Vi har én båd og er godt på vej med nummer to” VELKOMMEN TIL J70 – AFTEN 18. Januar 2016.
Kommunikations strategi og –plan for Ny struktur - processen Mål: At formidle aktiviteter og skabe ejerskab fra alle interessenter Interessenter: Alle.
MATCHFIXING: EN TRUSSEL MOD SPORTEN... OGSÅ I DANMARK.
Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
DRF SPOT DRF SPOT er Dansk Ride Forbunds online magasin, som henvender sig til klubber og ryttere. DRF SPOT giver spændende artikler fra klub, sport og.
Samarbejdsaftale Badminton
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Abstraktioner.
Levnedsmiddelselskabet
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Interessentanalyse Aktører Skal involveres efterhånden
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsens beretning
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
BADMINTON Netværksmøde foråret
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Få mere at vide - LYT - SPØRG
Fra anledning til udvikling
Blev udført i perioden fra den 27. august til den 6. september. 1
Idé#1.0 Lad det være op til webmaster
Præsentationens transcript:

Kommunikationsansvarlig Sejlsport.dk ver. 2011 Christian M. Borch Kommunikationsansvarlig Dansk Sejlunion Køge d. 16. februar 2011

Hvad er Dansk Sejlunion? Dansk Sejlunionen er: Den 9. største af over 60 specialforbund/ sportsgrene organiseret under Danmarks Idræts-Forbund, DIF. Har ca. 63.000 medlemmer Over 270 klubber + 84 klasseorganisationer Repræsenterer den frivillige, organiserede sejlsport i Danmark.

Sejlsportens mediemæssige udfordring

Forskellen på ’ekstern’ og ’intern’ Eksterne målgrupper Offentlige myndigheder Kommende sejlere Pressen Sponsorer Nationale og internationale samarbejdspartnere Etc. Interne målgrupper Alle involveret i sejlsportens verden, dvs.: Bådejeren Kapsejleren Træneren Klublederen Stævnearrangøren Ungdomssejleren …

Målgrupper lidt mere detaljeret… Klubledere Stævnearrangører Trænere/instruktører Bådejere Kapsejlere Sejlere uden egen båd Sejlere med løst klubtilhørsforhold Ungdomssejlere Potentielle sejlere Pressen Meningsdannere/politikere

Hvem er ’den typiske sejler’? Mand, ofte +55 år. Deltager med jævne mellemrum i klubbens ugentlige aftenssejladser. Har en datter på 17 år, der er potentielt landsholdsemne. Har en søn på 21 år, der gerne vil være ungdomstræner. Løser for tid til anden frivillige arbejdsopgaver i sin klub. Interesserer sig for, hvad der sker på OL-landsholdet. Vil gerne have, at han kone tager duelighedsbevis. Familien har en tradition for en uges årlig ferie sammen på en længere sejltur i Danmark eller i de nærmeste nabolande.

Sejlsport.dk - trafikken

Sejlsport.dk som vidensportalen En række eksempler: Bådejeren: Videns-artikler og brugerforum Kapsejleren: Kapsejlads-reglerne Træneren: Inspiration til trænings-øvelser Klublederen: Værktøjer til klublederen Stævnearrangøren: ’Det virtuelle kontor’

Hvad søges på forsiden?

Hvad søges på forsiden/ 2?

Hvad søges på forsiden /3?

Fremtidigt formål Formålet er at samle Sejlsport.dk til én platform for både besøgende, brugere og administratorer. Siden skal fremadrettet understøtte både dialog mellem sejlsportens aktører og samtidig fungere som eksponering af dansk sejlsport og specielt Dansk Sejlunions aktiviteter.

Overordnede mål Brugeren skal hurtigt og enkelt kunne finde videre til de oplysninger, som vedkommende søger. Opdatering af det grafiske udtryk Optimeres til ny standard-bredde Integration/ indslusning af alle andre af sejlunionens hjemmesider til Sejlsport.dk Websejler.dk Sejlsershoppen.dk Danske Bådejere (=> Sejlsport.dk/tursejlads) Plads til banner-annoncer Ny struktur? Skifte til anden cms platform?

På den fremtidige forside… Dynamiske spots (daglige opdateringer) Semi-dynamiske spots (regelmæssig opdatering) Faste spots

Forsiden – ofte opdateringer De løbende nyheder (fra Dansk Sejlunion) Nyheder fra eksterne kilder Internationale nyheder fra ISAF Dagens presseklip (Sejlsport.dk/presseklip) Feed fra medlemsklubberne? Sejlsport.dk/Direkte Web-tv kanalen Sejlsport.dk/blogs De udvalgte (sejlere, trænere, ledere, bestyrelse, medarbejdere) Alle andre sejlere, der ønsker en blog på Sejlsport.dk ’Klasserne Online’ Dagens farvands- og vejrudsigt Annonce-felter Top-banner Side-annoncer (Artikel-annoncer?)

Semi-dynamiske spots Kursuskalenderen (kommende kurser) Stævnekalenderen (kommende stævner) Læs Sejler online Resultater

Faste spots Aktuelle temaer (med længere levetid) Visning af sponsorer Sikkerhed, generalforsamling, udstillinger, etc. Visning af sponsorer ’Tilmeld dig nyhedsbrevene’ ’Hvor kan jeg komme ud at sejle?’ Find nærmeste sejlklub

Mail: christian@sejlsport.dk Spørgsmål? Christian M. Borch Mail: christian@sejlsport.dk Mobil: 23 600 680 Skype: cmborch