Ledelsespakke 1 Lederens rolle i implementeringen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Anskaffelse af ny teknologi
Set i forældreperspektiv
Den Danske Kvalitetsmodel
Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland Workshop D Konference den 24. maj 2012.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
I dag er temaet Visualisering
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
Skabelon til strategisk plan
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Forandringsprocessens risici og den indre sammenhæng i processen
Opfølgende hjemmebesøg efter udskrivelse fra hospital
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Kodeks for offentlig topledelse
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
KIGO og kommunernes opgaver
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
GPS til demente borgere
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Lederpakke 2 Niveau 3 ledere
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
SUF - gevinstrealisering
Implementering af PALS
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Konvertering – oplæg / Cura programmet i SUF
Lokal myndighed Uge Oprydning i KOS2.

TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsteam Uge / Pakke 2 Modul 2.4 – Mere om FSIII.
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Vidensbaseret praksis i botilbud
Kick off for læringsteams
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Tag snakken – bryd vanerne
Central myndighed Uge Oprydning i KOS2.
Metoden brugerstyret behandling
Praktikstedets og -vejlederens rolle og ansvar i social- og sundhedsassistentelevers arbejde med farmakologi og medicinhåndtering / Annemette Olesen, Sundhedsfaglig.
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Brobyggerordningen mellem Esbjerg Kommune og FAM-SVS
Fra anledning til udvikling
Statens HR – Implementeringskoncept
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Ledelsespakke 1 Lederens rolle i implementeringen //Niveau 3-lederne Uge 38-43 Ledelsespakke 1 Lederens rolle i implementeringen

Velkommen til første ledelsespakke Denne pakke henvender sig til dig som leder. Pakken en den første ud af fem, der fokuserer på ledelsens rolle i forbindelse med overgangen til Fælles Sprog III og det nye omsorgssystem Cura. Pakkerne lægger op til at I lokalt arbejder med adfærd, praksis og kulturen for at sikre en vellykket implementering. I pakkerne kommer rundt om alle emner. Pakke 1 – denne pakke – er kun målrettet ledere og ikke medarbejdere. Planen er at I i ledergruppen evt. i samarbejde med jeres implementeringskonsulenter og lokale læringsteams gennemgår de forskellige moduler og løser en række opgaver. Vi anbefaler, at I starter med at læse følgende dokumenter i ledelsespakken: Spørgsmål og svar om Fælles Sprog III og Cura Opgaver til læringspakke 1 Mange hilsner: Teamet for Organisatorisk Implementering af Cura. Pakke 1 - Modul 1.1 Intro til læringspakker

Indhold i Ledelsespakke 1 1.1 Overblik over læringsforløbet for alle samt for det særlige lederforløb 1.2 Opgaver til læringspakke 1 – opsamling af erfaringer Aktuel information om processen og den praktiske implementering: 1.3 Information om Fælles Sprog lll 1.4 Information om CURA 1.5 Spørgsmål og svar om Fælles Sprog III og Cura Pakke 1 - Modul 1.1 Intro til læringspakker

Pakke 1 Pakke 2 Pakke 3 Pakke 4 Pakke 5 Pakke 6 Læringspakker i overblik (alle medarbejdere) Pakke 1 Pakke 2 Pakke 3 Pakke 4 Pakke 5 Pakke 6 At jeg som leder forstår CURA og opgaven overordnet. At jeg som lærende team forstår min rolle og opgave At medarbejderne føler sig klædt på til forandringen At forstå sammenhængen mellem FSIII og de nye roller og ansvar At forstå hvordan Cura anvendes At jeg kan anvende CURA og de nye arbejdsgange At jeg er klar til at gå i gang med at arbejde med CURA. Fokus på opstart af ny hverdag i Cura 1.1 Lederens rolle i implementeringen 2.1 Cura implementeringen 3.1 Hvad er FSIII og hvordan arbejder man med det? (7 målgruppevarianter) 4.1 Nye mobile devices (3 målgruppevarianter) 5.1 Bliv klar til at bruge FSIII (11 målgruppevarianter) 1.2 Læringsteamets rolle i implementeringen 2.2 God implementering og KK intra læringsportal 3.2 Ny vejledning for sundhedsfaglig dokumentation 4.2 Kom godt i gang med Cura 5.2 FSIII for myndighed (2 klasserum kurser) 1.3 Oprydning i KK org. 2.3 På forandringsrejse med FSIII 3.3 Swaporganisering 4.3 Kom godt i gang med FSIII 5.3 Planlægningsværktøj i Cura (4 klasserum kurser) 2.4 På forandringsrejse med Cura 3.4 Oprydning i KOS2 og Suiten 4.4 Cura e-læring (10 funktionsmoduler) 5.4 Bliv klar til at bruge Cura 5.5 Efterregistrering 5.6 Klar til go-live

Intro til Fælles Sprog III Vi går i dybden med Fælles Sprog III (FSIII) i læringspakke 2.3 og især i pakke 3, hvor vi går i detaljer med alle fagområder. Denne præsentation er derfor en grundlæggende indledning til FSIII. FSIII skal implementeres i alle kommuner inden udgangen af 2017. SUF implementerer FSIII sammen med Cura i maj 2017. Cura designes til at kunne FSIII fra start. Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

Hvad er FSIII for en størrelse? Medarbejder Borger Ens standard for den social- og sundhedsfaglige dokumentation om borgeren Ens struktur og ens klassifikationer Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

Hvad menes med struktur og klassifikation? Struktur: Journalen er ens bygget op, med faste felter (minimum datasæt) Klassifikation: Faste lister i stedet for fritekst. Fx tilstande og indsatser. Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

Udfordringer med dokumentation nu Manglende sammenhæng for medarbejderne og især for borgerne Sund-heds-fremme Den samme information dokumenteres flere steder Hjælpe-midler Visita-tion Syge-pleje Vi bruger meget tid på at klikke frem til relevant information Vi dokumenterer meget i fritekst – hellere for meget end for lidt Træning Hjemmepleje Fore-byggende hjemme-besøg Vi sender mange advis’er til hinanden

FSIII: Gevinster for medarbejderen FSIII: Gevinster for borgeren Bedre overblik over borgerens behov og præferencer Bedre sammenhæng i forløbet Bedre kvalitet i omsorgen og plejen Øget tryghed for borgeren – alle medarbejdere har samme viden om borgeren Bedre inddragelse af borgeren Lettere at overtage og evaluere omsorg hos borgeren Mere effektiv dokumentation – mere tid til kerneopgaven Viden om borgeren dokumenteres én gang Nemmere og hurtigere at dokumentere

Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII Hvad er nyt med FSIII? Ens struktur og klassifikationer Dokumentere ud fra tilstande (fællesbetegnelse for behov og problemer) Generisk procesmodel Planlagt opfølgning på forventet tilstand Generisk procesmodel – samme model på tværs af lovgivninger og de modsatrettede krav til dokumentation Delprocesserne er de samme uanset om det er hjemmeplejen eller hjemmesygeplejen Tilstande – ud over navigation, overblik - Fælles billede af borgers behov - sammenhæng på tværs af lovgivning, faglighed og funktioner Derudover er al dokumentation relateret til tilstandene Opfølgning Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

Funktionsevne og helbredstilstande Skaffe sig varer og tjenesteydelser Lave husligt arbejde Af- og påklædning Kropspleje Vaske sig Gå på toilettet Følelsesfunktion Udholdenhed Forflytte sig Løfte og bære Energi og handlekraft Emotionelt problem Problemer med Kirurgisk sår Problemer med mobilitet og bevægelse Problemer med daglige aktiviteter Problemer med personlig pleje Problemer med følesans Problemer med akutte smerter Problemer med periodevise smerter Klassificeret dokumentation => Overblik over alle Åses TILSTANDE

Hvad er tilstande i FSIII? En borger kan have mange behov og problemer, som kommunen skal hjælpe med. Tilstande er en fælles betegnelse for de problemer og behov. En borger kan have mange tilstande, her er to eksempler. To typer tilstande: Helbredstilstande (sundhedslov-området) Funktionsevnetilstande (servicelov-området) Tilstand Klassifikation Præcisering Årsag Faglig vurdering Problemer med kirurgisk sår Vurdering: ‘operationssår, suturer’ Niveau: (evt. lokal skala) DC50 brystkræft, Opereret for brystkræft, eller Anden tilstand Såret skal observeres, suturer fjernes på 10. dagen Vaske sig Funktionsevne-niveau: 2. Vurdering: Moderate begrænsninger Behov for hjælp til daglig hygiejne, Afdækning af sår Problemer relateret til helbreds-forhold Behov relateret til funktionsevne Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

Indsats gives som konsekvens af tilstand Funktionsevnetilstand Indsats Udholdenhed Genoptræning af funktionsnedsættelse Helbredstilstand Indsats Cirkulations problem Vejledning Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

En tilstand kan relatere til flere indsatser Mobilitet Genoptræning af funktionsnedsættelse Vedligeholdelse af færdigheder Funktionsevnetilstand Bevæge sig omkring Indsats Helbredstilstand Medicin-administration Vejledning Non-farmakologisk smertelindring Kroniske smerter Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

En indsats kan være relevant for flere tilstande Funktionsevne tilstande Indsats Bevæge sig omkring Energi og handlekraft Gå på toilet Genoptræning af funktions-nedsættelse Helbredstilstande Indsats Kroniske smerte Mavetarm problem Søvnforstyrrelse Undersøgelse og måling af værdier Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

FSIII version 1.0 Gælder også MTO og Plejecentre FSIII version 1.0 omfatter hjemmeplejen, rehabilitering, træning og hjemmesygeplejen. FSIII version 1.0 Visita-tion Hjemme-pleje Syge-pleje Træning Hjælpe-midler Fore-byggende hjemme-besøg Sundheds-fremme og forebyg-gelse Gælder også MTO og Plejecentre Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

OVERORDNET TIDSPLAN Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII UDVIKLING AF NYE ARBEJDSGANGE (INKL. FSIII) SYSTEMUDVIKLING, KONVERTERING, OPSÆTNING OG TEST DECENTRAL FORBEREDELSE UDDANNELSE I NYE ARBEJDSGANGE OG CURA LIVE UDDANNELSE I NYE ARBEJDSGANGE OG CURA DRIFT OG VIDEREUDVIKLING AF SYSTEM MARTS 2016 NYTÅR MARTS 2017 Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

Hvor kan jeg læse videre om FSIII? www.fs3.nu Vi kan fx anbefale at se e-lærings videoerne. I pakke 2 er informationsmateriale til brug for orientering af medarbejdere om FSIII (modul 2.3). FSIII-moduler til medarbejdere kommer i pakke 3. Pakke 1 - Modul 1.1 Hvad er FSIII

Lederne og læringsteam De fleste ledere deltager også i læringsteams Gennem dette arbejde sikres det, at medarbejderne får lært det, der er nødvendigt for at kunne bruge Cura og anvende de nye arbejdsgange. Det er også læringsteams, der faciliterer samtaler, træning og refleksion omkring de temaer, der handler om de forandringer, FSIII og Cura introducerer. Det særligt målrettede forløb til ledelsen går derfor hånd i hånd med det arbejde, der foregår i læringsteams. Pakke 1 - Modul 1.1 Intro til læringspakker

Ledelsestemaer i implementeringen Implemen-tering af CURA Arbejds-gange Kompe-tencer Teknologi / devices Kommuni-kation - mening og motivation Organise-ring / roller og ansvar Dokumen-tation I hver pakke stiller vi en række opgaver, der tager udgangspunkt i blomstens ledelsestemaer Opgaverne skal drøftes og løses i ledergruppen Opgaverne er også vedhæftet i et separat dokument Modul 1.2 Pakke 1 - Modul 1.1 Intro til læringspakker

Pakke 1 - Modul 1.1 Intro til læringspakker Ledelsespakke 1 Formålet med ledelsespakke 1 er, at hjælpe dig og din ledergruppe til at få overblik over samt prioritere de ledelsesmæssige opgaver i forbindelse med implementeringen af Cura.   Ved implementering af it-systemer handler det ikke bare om det tekniske system, men ligeså meget organisation. Det er derfor vigtigt som leder at få et overblik over sin organisations parathed til at implementere it-systemet og vurdere om der er områder, der kræver særlig opmærksomhed. Pakke 1 - Modul 1.1 Intro til læringspakker

Opgave 1: Ledelsestemaer i implementeringen Implemen-tering af CURA Arbejds-gange Kompe-tencer Teknologi / devices Kommuni-kation - mening og motivation Organise-ring / roller og ansvar Dokumen-tation Drøft følgende i ledergruppen: Hvilke er de vigtigste udfordringer inden for hvert tema, som I forudser, vi har brug for at arbejde med, inden Cura kommer.  

Opgave 2: Hvordan dokumenterer I? For at få et større indblik i hvordan dokumentationen fungerer i dag, kan du foretage et ’antropologisk feltstudie’. Dokumenteres der forskelligt i forskellige vagtlag, grupper og afdelinger? Følg dine medarbejdere og gå på opdagelse i din organisation – hvad overraskede dig? Drøft efterfølgende i ledergruppen: Hvad er vi gode til? Har vi dårlige vaner, som vi kan bruge Cura til at ændre på? Har vi dårlige vaner, som vi med fordel kan rydde ud i inden Cura kommer? Er de nuværende arbejdsgange, procedurer, roller og ansvarsområder tydelige? Hvis nej, hvordan kan vi gøre dem mere tydelige?   Giver drøftelserne inspiration til at ændre på roller og ansvar i ledergruppen og blandt nøglepersoner? Hvis ja, hvordan?

Opgave 3: Organisatorisk overblik Det bliver lettere at implementere Cura, hvis I kan trække på strukturer, der allerede er etablerede på enheden. Derfor er det vigtigt, at I som ledere har overblik over: Hvordan træffes der beslutninger? Hvordan deles faglig viden i organisationen? Hvordan inddrager vi MED?   Hold et ledermøde, hvor I laver et servicetjek på: Hvilke faglige fora har vi i dag, som vi kan bruge, når vi implementerer Cura? Det kan være møder og lignende, formelle såvel som uformelle. Når vi ud til alle medarbejdere – eller er der brug for, at vi justerer vores organisation og rutiner?

Praktiske opgaver I hver pakke stiller vi en praktisk opgave. Opgaverne handler om den nye driftssituation. I denne pakke er temaet: KK-Org - ajourføring De kommende pakker fokuserer på de øvrige temaer i modellen. Implemen-tering af CURA Nye devices Hygiejne Efter- registrering Forberede konvertering Sikkerhed? Pakke 1 - Modul 1.1 Intro til læringspakker

Opgave 4: Kvalitetssikring af KK-Org Læringspakkerne kommer ud til jeres medarbejdere via data fra KK-Org Det er derfor vigtigt, at jeres medarbejdere er tilknyttet de rigtige afdelinger/grupper på jeres enhed Se vejledning til at opdatere medarbejdere i KK-Org: http://suf.kkintra.kk.dk/indhold/hvad-er-kkorg Centralt ophængte enheder (Center for Kræft og Sundhed, Center for Diabetes etc.) skal ikke lave kvalitetssikring i KK-Org, da de allerede er en del af den omorganisering der foregår i centralforvaltningen

Ledelsesforløb CURA (opdateres løbende) Pakke 1 Pakke 2 Pakke 3 Pakke 4 Pakke 5 Pakke 6: Go live Pakke 7 Pakke 8 Uge 38-43 Uge 44-49 Uge 50-5 inkl 2 ugers julepause Uge 6-11 Uge 12-17 Uge 18-23 Uge 24-29 Uge 30-35 Overordnet fokus Som leder forstår jeg CURA og opgaven overordnet Medarbejderne føler sig klædt på til forandringen Forstå sammenhængen mellem FSIII og de nye roller og ansvar Forstå hvordan Cura anvendes Vi bliver klar til at gå i gang med at arbejde i CURA Vi bruger CURA Særligt GO-LIVE beredskab Ikke planlagt Praktiske og administrative aktiviteter KK-org oprettes Optælling af medarbejdere Forberede efter-registrering Sikring af teknisk klargøring og efterreg. Fokus på opstart af ny hverdag i Cura og efterreg. Forandrings-forberedende aktiviteter Nuværende organisering Roller Ansvar Kommuni-kation Mening Motivation Dokumentation Arbejdsgange Fremtidige roller og ansvar Kompetencer Teknologi Samarbejde på tværs Kursus i ledelse af sundhedsfaglig dokumentation (under udarbejdelse)

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Omsorgssystemet Cura Hvad er Cura? Hvorfor skal vi have et nyt system? Hvem skal bruge Cura? Hvornår skal vi bruge Cura? Hvordan lærer vi at bruge Cura? Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Nyt system igen? - Ja! Det er kun to år siden, vi skiftede til KOS2, og for mange virker systemet stadig ikke optimalt i hverdagen. Derfor skifter vi til Cura. Vi har brug for et omsorgssystem, der giver os et bedre overblik. Et system, vi kan bruge hjemme hos borgeren. Så vi kan dokumentere med det samme. Det kommer til at tage tid at lære Cura at kende. Men du bliver grundigt oplært, og vi hjælper hinanden. Al begyndelse er svær, og overgangen til et nyt system er aldrig problemfri. Men vi har prøvet det før og kan gøre det igen. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Hvad er Cura? I Cura vil alle oplysninger om den enkelte borger være samlet ét sted. Du får nemt et personligt overblik over dine arbejdsopgaver. I Cura kan du dokumentere på farten fra en tablet eller en smartphone. Vi skifter til Cura den 2. maj 2017. Cura erstatter KOS2 og Suiten. Men der vil være læseadgang til de gamle systemer så længe, vi har brug for det. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Oplæring i Cura Oplæring i omsorgssystemet begynder i efteråret 2016 og frem til, vi skal begynde at bruge systemet den 2. maj 2017. Undervisningen sker gennem 6 læringspakker, som bliver uddelt til alle ledere og medarbejdere fra efteråret 2016 og frem til maj 2017 på alle arbejdspladser. På den måde får vi mulighed for langsomt og sikkert at tilpasse arbejdsgange og roller i Fælles Sprog III, mens vi forbereder os på at skifte fra KOS2 til Cura. Undervisningen foregår gennem e-learning, oplæg og øvelser. Vi har udpejet en superbruger her hos os, som vi kan gå til, og som kommer til at lære systemet rigtig godt at kende. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Læringspakker 1+2 Introduktion: Hvad er Fælles Sprog III og Cura? 3 Ny dokumentation i Fælles Sprog III 4 Lær at bruge Cura 5 Klar til start med Cura og nye arbejdsgange 6 Go Live: Ny hverdag med Cura 7-8 Hvordan er vores nye hverdag? Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Bedre overblik Med Cura får du både et personligt overblik og et 360-graders borgeroverblik. I Cura får du dit eget personlige overblik. Er du SOSU-assistent i hjemmeplejen, får du ét overblik, og er du sygeplejerske på et plejehjem, får du et andet. For Cura er tilpasset din hverdag. Du drukner ikke i oplysninger. Omsorgssystemet viser de oplysninger, du har brug for, når du har brug for dem. Du får hurtigt et overblik over borgeren, og du skal klikke færre gange. Vi undgår et hav af advis’er og dobbeltdokumentation. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Sådan ser Cura ud De to vigtigste sider er Mit Overblik og Borgerens Overblik. Se disse sider på side 2 og 4 i denne præsentation. Her er et par eksempler på undersider. I læringspakke 2 vil du se flere detaljer om Curas udsende og funktioner. Disse billeder af systemet er frigivet, dvs. at de må bruges og kopieres frit – men skal holdes internt i SUF. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Sådan ser Cura ud - II Disse billeder må bruges og kopieres frit – men skal holdes internt i SUF. Hvis du vil se mere, kan du henvende dig til dit Implemen-teringsteam der har en test-version med Cura. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Nemmere dokumentation Med Fælles Sprog III og Cura skal du dokumentere anderledes end i dag. Vi registrerer alle i samme system. Du kan se oplysninger om den enkelte borger, som er registreret af andre fagpersoner – alle i SUF vil bruge samme system og dokumentere ens. Du kan dokumentere på farten og behøver ikke vente, til du er ved en computer, da systemet er bygget til tablets og smartphones. Du vil have alle oplysninger lige ved hånden, og du kan spare tid ved at dokumentere direkte i Cura. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Cura er udviklet til os Systemet er ikke udviklet til it-folk, men til os, der skal bruge det i hverdagen. Derfor er alle faggrupper taget med på råd i udviklingen af systemet. En stor gruppe medarbejdere fra forskellige stillinger og arbejdspladser i København samles løbende for at fortælle om deres ønsker og behov til systemet, og de evaluerer løbende Cura. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Hvem bygger Cura? Cura er ved at blive bygget af it-virksomheden Systematic A/S, der leverer it-systemer i mere end 45 lande. Først vil Aarhus Kommune tage systemet i brug til marts, derefter er det vores tur 2. maj. Vi kan ikke undgå problemer i begyndelsen, men udviklerne vil arbejde tæt sammen med os for at tilpasse og forbedre systemet de første tre år. På den måde vil Cura hele tiden blive bedre og bedre. Vi får meget mere information om Cura, efterhånden som vi nærmer os maj 2017. Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura Spørgsmål? Du kan få mere info om Cura hos dit lokale læringsteam, hos din nærmeste leder eller på intranettet. Har du spørgsmål direkte til Cura-programmet i Sjællandsgade kan du sende en mail til cura@cura.dk Pakke 1 - Modul 1.2 – Præsentation af Cura

Cura: Et omsorgssystem til dig