Webinar om opfyldelsen af persondataforordningen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Porteføljestyring
Advertisements

Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Systemejer organisation.
Evaluering af kommunalreformen og den nye nationale koordinationsstruktur Oplæg ved Torben Buse, Vicedirektør, Socialstyrelsen 8. Maj 2014.
Informationsforvaltning
Cuneco – en del af bips.
Digitalisering af Offentlig Byggesagsbehandling
Netværk af forebyggende sygehuse
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
It-ledelse for ikke-it-chefer
Ledelse af innovative medarbejdere
Hvordan måles IT og hvad kan det give?
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Geografien i de ny registre - Geforum 10/ miniMAKS – et nyt matrikulært system miniMAKS - fra proprietære produktionssystemer til element i digital.
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
COWI - Byggeri og Drift Facilities Management - RÅDGIVERNE.
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Den professionelle projektorganisation. Projektorganisationenen Udfordringer i 1999  Manglende overblik over opgaverne  Ineffektiv udnyttelse af ressourcerne.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Quality Management Systems
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Rambøll Managements definition af it-governance
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
RADAR i projektarbejdet 12. okt C2E netværk.
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Vis hjælpelinjer; hjælp ved placering af billeder og objekter: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’ Vis’
Virksomhedens informationsbehandling lektion 10 HRM-kredsløbet Ved. Jens Godik Højen.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Rekvirent Landinspektøren Indsamler data Opmåling, beregning Høring hos berørte myndigheder Godkendelse i kommunen Godkendelse og regi- strering hos KMS.
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
Kulturarven er en aktiv ressource i samfundet. Politisk samfunds- mæssigt perspektiv Interessent- perspektiv Proces- perspektiv Medarbejder- perspektiv.
Dokumentstyring – et ledelsesværktøj John Verver, Kvalitetschef Psykiatrien i Region Syddanmark Nøglekvalitetsmedarbejdere – afdelingsniveau. Fredericia.
BREF-DAGEN 2015 J. Henrik Lous 30. November 2015.
Risikovurderinger i jernbanesystemet Konference om sikkerhed og interoperabilitet den 7. oktober 2008, Axelborg, København Workshop II: 5. Risikovurderinger.
Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk.
IT Offshore/Nearshore anno 2017
Dokumentation, evaluering og evidens
SSP Årsmøde 9. november 2016 Skoleforsømmere.
SUF - gevinstrealisering
digitaliseringsstrategi
v. Anders Linde, chefkonsulent, Dansk Standard
Tilfredshedsundersøgelse
Udfordringer TILLID SAMFUNDSUDFORDRING
VUCHosting Revisorerklæring og persondata
Thomas Senderovitz, direktør
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Persondataforordningen
De dataansvarlige kommuner møder databehandleren
Databehandleraftaler
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
Grunddataprogrammets delaftale 1: Ejendomsdataprogrammet
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Hvem er jeg Hvad er Persondata Hvad er Persondataforordningen
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Design ”Machine Learning/AI” så det bliver lovligt fra start
Konference Rådet for bedre Hygiejne september 2019
Præsentationens transcript:

Webinar om opfyldelsen af persondataforordningen Juni 2017

Derfor lavede vi enablor I-Trust Mange års erfaring fra rådgivning inden for IT- og informationssikkerhed Stigende digitalisering og cloudificering Der manglede et sted, hvorfra informationssikkerhed kan styres og overskues Derfor lavede vi enablor Bygger på vores erfaringer fra danske og internationale projekter Erfaringer fra enkeltorganisation, brancheorganisationer og myndigheder Placering i skyen gør ressource- og vidensdeling muligt

EU GDPR Dokumentation & Registrering Roller & Ansvar Organisering, uddannelse, niveau, initiativer, Dataflow + DPIA Roller & Ansvar Fordelt og beskrevet (forankring) Uddannelse & Kultur ansatte og nøglepersoner Styring & planlægning Initiativer og vedligeholdelse

Muligheder i enablor Nanolearning Statusvurdering Benchmark Historik Status Dashboard Benchmark Sammenligning Byg sikkerhed SOA Opgaver Kontroller Årshjul Målopfølgning Dataflow Registrering Privacy Impact Assessment Risikovurdering Dokumenter Bibliotek Arkiv Samarbejde Socialt netværk Vidensdeling Sikkerhedskultur Måling Udvikling Uddannelse Awareness Kompetencer Quiz Dokumentation Nanolearning

Projektinitiering og - styring Gap-analyse Forretningsproces og registre Organisér projekt Definér og fordel ansvar Informér om projekt Planlægning af ændring Beskyttelse af data Rutiner og processer Organisationen Implementering Identificér data Identificér behandlinger Beskriv proces og registre Vurdér konsekvenser Drift Fysik og IT Rutiner og processer Organisationen Fysik og IT Rutiner og processer Organisationen Dokumentation Styring Organisering persondata, gap, erklæring, forandring, årshjul persondatakursus, information, awareness, kompetencer NanoLearning kultur, viden og rutiner KFE

3: Juster og implementer enablor 1: Identificér Gaps 2: Prioriter indsatser 3: Juster og implementer 4: Styringsproces 1.1: Statusvurdering 4.1: Statusopdatering 2.1: Risikovurdering 3.1: Fastlæg ændringer 2.2: Best practice 3.2: Ændringsproces 1.2: Gap-analyse 4.2: Status Management

Kontakt Kristian Bering Asmussen asmussen@i-trust.dk 2646 5224 Thomas Larsen tho@datacompagniet.dk 4188 4200