Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Handelsskolernes Grundforløb hg
Advertisements

Orientering om revisionen af social- og sundhedsuddannelsen
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Ændringer i LUP.
Revideret UDDANNELSE 1. JAN 2013
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Kort om skolen 1  Udbyder 4 uddannelser:  Grundforløbet  Social- og sundhedshjælper  Social- og sundhedsassistent  Pædagogisk assistent  Kursus-
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Social- og sundhedshjælper
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Sosu sprog og kultur Sosu flexSosu praksisSosu basisSosu power + 55 ugers grundforløb Et sprogligt og interkulturelt forløb. 12 ugers virksomhedso phold.
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Social- og Sundhedsskolen i Middelfart
EUD-reform 3-i-1 Uge 26, vvs 25. juni 2014.
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
Max 3 forsøg på eud.
1 Temadag den 25. marts Lokale uddannelsesudvalg Rolle og opgavefordeling mellem Fagligt udvalg Skoler.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Tidsplan for eksamen 40s umd
Fælles Mål Styrket faglighed Steen Harbild Undervisningskonsulent, UVM August 2006.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
SKOLERNES IDRÆTSUDVALG
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Elevplankonference september
Social- og sundhedshjælper retning
Sunds skole Evaluering
Elevplankonference september
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
GF 2 - sosu Udkast.
Workshop uge juni 2015 Form på workshop Korte oplæg og spørgsmål til Plenum Gruppe arbejde Opsamling Opfølgning: EVU (udarbejder en drejebog på.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Praktikvejledertræf d. 28/9, 2015 Ny uddannelsesordning (PAU) Påbegyndelse: Januar 2016.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
EUD-reformen generelt Reformens betydning for ernæringsassistentuddannelsen Nyt fra FUE Ny FUE-hjemmeside EUC Syd - Praktikværtdag 8/9/
Event-tekniker Teater-, udstillings- og eventteknisk produktionsassistent.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Velkommen til Social – og Sundhedsassistent uddannelsen
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Laboratorium for didaktik, dokumentation og planlægning
Skriveperiode (synopsis)
Efterskolernes Vejlederkonference
Grundfaget teknologi i EUD
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Bedømmelse og karakterer
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Velkommen.
Praktikerseminar med fokus på fagretninger
Naturfag.
Fra GF 1 til GF 2 til hovedforløb og EUX
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Social- og sundhedsassistent uddannelsen
Dagens indhold Reformens overordnede mål
Hvorfor dansk på GF1?.
Dansk på GF2.
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Faggruppemøde EUC-Lillebælt den 2. februar 2017
Trin 1 – 2. skoleperiode 14 uger
Didaktiske planlægningsmodeller
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger

 De uddannelsesspecifikke fag (Bedømmes efter 7 trins skalaen med en standpunktskarakter samt en eksamen som bedømmes bestået/ikke bestået)  Grundfag:  Dansk, niveau D (Bedømmes efter 7 trins skalaen med en standpunktskarakter og evt. ved en mundtlig prøve.)  Samfundsfag, niveau E (Bedømmes efter 7 trins skalaen med en standpunktskarakter )  Psykologi, niveau F (Bedømmes efter 7 trins skalaen med en standpunktskarakter )  Idræt, niveau F (bedømmes med bestået/ikke bestået)

 1. Bonusfag:  Aktivitet og bevægelse  Kreative aktiviteter  Drama og teater  PAU i praksis  2. Støttefag  3. Engelsk på niveau F, E, D eller C (Bedømmes efter 7 trins skalaen med en standpunktskarakter og evt. ved en mundtlig prøve.)  4. Dansk på niveau D eller C (Bedømmes efter 7 trins skalaen med en standpunktskarakter og evt. ved en mundtlig prøve)

De uddannelsesspecifikke fag Faget skal danne grundlag for, at eleven kan opnå det niveau af viden, færdigheder og kompetencer, det faglige udvalg har fastsat som overgangskrav til skoleundervisningen på hovedforløbet.

 Viden 1.25  Færdigheder  Kompetencer 4.5

 Læringselement 1: Grundfagene  Læringselement 2: Velkommen til grundforløbet  Læringselement 3: Læring og udvikling  Læringselement 4: Kommunikation, faglig formidling og dokumentation  Læringselement 5: Arbejdsmiljø og hygiejne  Læringselement 6: Motivation og sundhed  Læringselement 7: Identitet og dannelse som fag person  Læringselement 8: Certifikatfag/Førstehjælp og brandbekæmpelse

Intro It It og IT´s Learning, elevplan1 dag Faglig læsning 1 dag Intro 2 dage

Læring og udvikling Pædagogik, psykologi og kommunikation Udvikling i samspillet 3 dage Inklusion i det pædagogiske arbejde 2 dage Didaktik og selvevaluering 4 dage Digital kultur i den pædagogiske sektor Velfærdsteknologi og sociale medier som pædagogisk redskab 2 dage

Kommunikation, faglig formidling og dokumentation Pædagogik, psykologi og kommunikation Kommunikation3 dage Faglig formidling3 dage Dokumentation2 dage Digital kultur i den pædagogiske sektor Faglig anvendelse af velfærds teknologi og digitale medier i den pædagogiske praksis 3 dage

Arbejdsmiljø og Hygiejne Arbejdsmiljø og ergonomi i den pædagogiske sektor Sikkerhed, arbejdsmiljø og ergonomi 5 dage Sundhed i den pædagogiske sektor Hygiejne og sundhed 2 dage

Sundhed i den pædagogiske sektor Det brede sundhedsbegreb 3 dage Motivation og Sundhed Pædagogiske aktiviteters betydning for sundhedsbegreb 5 dage Rehabilitering i den pædagogiske sektor 2 dage

Identitet og dannelse som fagperson Pædagogik, psykologi og kommunikation Fag identitet 2 dage Den professionelle dannelse 4 dage

Certifikatfag Førstehjælp2 dage Brand 0,5 dag

Afslutning på GF2 PAU Caseprøve3 Afsluttende prøve2 Afslutning1

Grundforløbsprøven Prøven kan gennemføres individuelt eller som en gruppeprøve med højst 3 elever i hver gruppe. Alle elever / grupper trækker en case. Der er vejledning individuelt og/eller i grupper alle dage op til prøven. Prøven tager udgangspunkt i den udtrukne case, som danner grundlag for en mundtlig eksamination. Prøvens bedømmelsesgrundlag udgøres af elevens præsentation, produkter og efterfølgende dialog under prøven.

Grundforløbsprøven Prøveafholdelsen varer 30 minutter inklusiv votering. Bedømmelsen af grundforløbsprøven vil være bestået/ikke bestået.

 Læring og udvikling Udvikling i Velfærdsteknologi og samspil med sociale medier som andre pædagogisk redskab Inklusion i det Mål: 1.25 pædagogiske Didaktik og Psykologiskearbejde refleksion over Mål: 4.5 og sociologiske egen praksis Planlægge og processer, der igangsætte pæd. omhandler individets aktiviteter, der gør samspil med andre brug af velfærds- teknologi, digitale og sociale medier