FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Prissætning - hvordan gør man ?.
TV- og filmreklamer.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Måske er I bedste venner i et år,
ProfIT - fordi IT handler om penge. profIT Mere professionel anvendelse af IT hos virksomheder der:  Ikke udnytter eksisterende indkøbte IT løsninger.
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
WAVE-BONUS DET ER IKKE KUN ET SPØRGSMÅL OM, HVOR MANGE PENGE DU VIL TJENE! DET ER ET SPØRGSMÅL OM, HVOR HURTIGT DU VIL TJENE DEM! 1.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
IS-Strategi.
Coop Bank.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Business Angels - Om forholdet mellem den private investor og videns-iværksættere Glenda Napier Dansk Business Angel Netværk D. 23. Februar
GODE RÅD & IDEÉR. Hvad skal vi igennem? 1.Ideér til, hvor du finder leads 2.Ideér til, hvordan du finder den rigtige kandidat til virksomheden 3.Kontakt.
Beboerne på Islands Plads siger: NEJ TAK til to broer på hjørnet ved kanalen Dette hjørne er et unikt, velfungerende opholdssted for beboere, lokale og.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Vesthimmerlands Landboforening ” Sådan gør vi hos os” Lisbeth Mør ck Christensen.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Tommy Engedal Kronborg
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Cross Channel - Tidens største trend.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Historiekonkurrencen 2015/16 Mennesket, der skabte Historie En konkurrence for alle danske gymnasieelever.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Sport & fritid Customer Insight paper Kort udgave, April For dig der arbejder med e-handel indenfor sports- og fritidsindustrien.
Opgaver Opgaver: Opret en Webshop Værktøj: Online brugermanual på webshoppen samt udleveret materiale svarende til gennemgangen.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Din kreative online praksis! – del 2
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
E-handel og online service
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
konkurrencesituation
Hjertecafèer - tilbageblik
M3 Bruger Gruppe konference Svendborg 14/15 marts
Branding afsætning.
Intelligent overdækning
Web brief i
Vi er der for dig Præsentation Kun det bedste er godt nok Genito
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
SUCCES MED SALG 1.
Best practice i sociale medier
21. september Temadag 27. august 2015.
SUCCES MED SALG 1.
Hvad skal der ske nu på vores bibliotek? Lokalt oplæg
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Præsentation af mad vafler
Produktnavn.
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED

IDÉEN At samle de bedste bornholmske produkter ét sted At brande Bornholm i resten af Danmark og ude i verden At få turister der har været på Bornholm til at huske øen, og købe nogle af de produkter de ”glemte” eller bare savner Idéen var, at lave et fælles varehus på nettet for større og mindre bornholmske produkter og producenter, samlet under ét tag.

VIRKELIGHEDEN BLEV EN WEB-SHOP

IDÉEN BLEV SKABT AF VÆKSTHUS HOVEDSTADSREGIONEN OG BUSINESS CENTER BORNHOLM. DER SKULLE ET DRIFT-SELSKAB TIL ALT DET PRAKTISKE IDÉ OG BAGGRUND?

FORDELEN FOR LOKALE PRODUCENTER Vi tager billeder af produktet Vi lægger produktet på hjemmesiden Vi sørger for alt det praktiske i forhold lager og levering Vi sørger for markedsføring lokalt Synergi i at være placeret sammen med andre bornholmske brands

SÅDAN GIK VI I GANG Webshop Teknik og leverandør Tekster og vilkår Produkter Leverandører Lagerlokale Tilladelser Lagerkapacitet Hvilke varer skal vi have på hylderne? Ferskvare-dilemma? Pakkeri Hvor godt skal varerne pakkes ind? Fragt-priser Hvem skal levere vores varer – og til hvilken pris? Afhentning og levering på Bornholm?

UDFORDRINGER Fragt Hvem skal levere vores varer? Hvordan får vi det automatiseret så meget som muligt? Hvordan får vi de rigtige fragt-priser? Statusstyring Hvordan sikrer vi, at vores produkter ikke bliver for gamle?

UDFORDRINGER Markedsføring Hvilke kanaler skal vi bruge? Hvor bor vores kunder? Hvilke kunder vil vi gerne have fat i? Hvor mange penge har vi til det?

HVOR ER VI SÅ NU? Vi markedsfører os kun via facebook udenfor øen Vi overvejer hvordan vi skal levere i fremtiden? Vi arbejder løbende på at få flere producenter og produkter på hylderne Vi arbejder på pakkeprodukter til specifikke events og kunder

VORES ERFARINGER Inden opstart Er der behov for vores webshop? Findes den i forvejen? Er der kunder til det? Er det realistisk? De 3 M’er Markedsføring, Markedsføring og Markedsføring Hvilke kanaler skal vi bruge? Hvad koster det? Hvor mange penge sætter vi af til det? DET TAGER TID OG KOSTER MANGE KRÆFTER