Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCamilla Jakobsen Redigeret for ca. et år siden
1
Business Angels - Om forholdet mellem den private investor og videns-iværksættere Glenda Napier Dansk Business Angel Netværk D. 23. Februar - 2003
2
Hvordan arbejder Business Angels? Udvikling af forretningsplan Samarbejder med øvrige investorer Sparringspartner Bestyrelsesarbejde Investerer 0,2 - 1 mio. pr. Business Angel Syndikerer med andre Business Angels 0,5 - 3 dage om ugen 10-25% ejerandele
3
Hvorfor takker en Business Angel ”Nej”? Manglende originalitet i produkt/service Iværksætter og/eller team mangler troværdighed Identificering af kundebehov ufuldstændigt Urealistiske antagelser/forventninger Utilstrækkelig forretningsplan Kemien passer ikke Der er ikke tillid
4
Hvordan bliver du ’engelklar’? Sammensæt et stærkt og komplementært team Vis at produktet kan sælges Byg din idé op om noget originalt - innovativt Gør dig klar hvad du gerne vil Lav en gennemarbejdet og realistisk forretningsplan Og ha’ så tillid til Business Angel... Giv plads til en aktiv investor Vær åben
5
Undgå - Business Devils - Fokus på penge Søg efter - Branchekendskab - Erfaring m. opstart - Tid Sørg for - Konkret modspil - Referencer på Business Angel - God kemi At vælge den rigtige Business Angel
6
Markedspladsen formidler kontakt mellem Business Angels og innovative Entreprenører
7
B R U G E R N E - og deres processer S PB Søgeagent Projektbeskrivelse PB
8
Kontakt information Glenda Napier Dansk Business Angel Netværk gn@dban.dk T: 3528 8657 www.dban.dk
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.