Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Trivsel - et fokusområde
Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Ørestad Skoles værdier
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
God trivsel = God læring
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Jeg støtter barnet ved:
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Præsentation Fagchef for Læring
Skolebestyrelsen & værdier
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Alle børn er alles ansvar
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kontaktforældre Program
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Den inkluderende skole
Skolens fællesskab er for alle. Hvordan arbejder vi i DH med inklusionsbegrebet ? Et paradigmeskift: Fra de gode viljer til rettigheder Fra parallelle.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Hva er god klasseledelse ?
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
Pagten har forvandlet sig. Pagten ALLE VIL LYKKES.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Ungestrategiens ledergruppe
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Værdigrundlag for Haarby Skole

Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen fra den yngste til den ældste. At man føler sig som en betydningsfuld el af de fællesskaber der er på skolen. At fællesskabet er trygt og mangfoldigt. At vi er et samlet fællesskab. Hvordan vil vi arbejde med den værdi: Vi vil have fælles oplevelser, samhørighed, ansvarlighed og forpligtelse for børn og voksne. Vi vil have aktiviteter på tværs af skolen. Vi vil have fællesskaber hvor alle kan være med. Vi vil arbejde med tydelig klasseledelse. At personalet har faglige og sociale fællesskaber.

Ansvarlighed Hvad betyder ansvarlighed for os: At vi passer på hinanden og opfører os ansvarligt overfor hinanden og fællesskabet. At vi udvikler livsduelige børn. At vi er tydelige lærere og pædagoger. At vi forventningsafstemmer mellem skole og hjem. At alle bliver inddraget i at have et medansvar. Hvordan vil vi arbejde med den værdi: Vi vil hjælpe den enkelte ud fra deres udgangspunkt. Vi vil italesætte forældrenes ansvar for barnets skolegang gennem hele skoleforløbet. Vi vil have tydelig ledelse af klasserummet. Vi vil arbejde med læringsmål. Vi vil arbejde med trivselsforløb og mobbepolitikker.

Faglighed og læring Hvad betyder faglighed og læring for os: At det er tydeligt for alle, hvad vi vil lære. At formålet med at komme i skolen er at blive klogere/dygtigere hver dag/time. At faglighed er en mangfoldighed af læringsstile og arbejdsformer der er varierede og kreative. Vi vægter høj fagfaglighed, alle skal lære så meget de kan. Vi vægter opfindsomhed, livsduelighed og kreativitet. Hvordan vil vi arbejde med den værdi: Vi vil have tydelige læringsmål i klassen. Vi vil arbejde i fagteams, fagudvalg og give hinanden sparring. Vi vil inddrage og samarbejde med forældrene. Vi vil arbejde proaktivt og give eleverne værktøjer og strategier til at lykkes socialt, fagligt og personligt. Vi vil skabe motivation hos eleverne gennem medbestemmelse og afvekslende arbejdsformer.

Respekt Hvad betyder respekt for os: At vi har gensidig forståelse og tolerance i forholdet mellem lærere, elever og forældre. At vi taler ordentligt til hinanden og viser hensyn. At se det positive i hinandens forskellighed. At vi viser vores respekt i relationerne med hinanden. Vi vil have respekt for vores omgivelser, skolens rammer og for vores aftaler. Hvordan vil vi arbejde med den værdi: Ved at respekt gennemsyrer vores måde at være sammen på. Ved at vi arbejder med klassens værdier. Vi vil italesætte den gode historie. Vi vil lytte og arbejde med trivsel. Vi vil opbygge et tæt og godt teamsamarbejde.

Trivsel Hvad betyder trivsel for os: At alle føler sig værdifulde. At vi udvikler os fagligt og personligt. At vi har en god tone og bruger humor. At glæde og tryghed er en forudsætning for læring. At der ikke forekommer mobning på skolen. Hvordan vil vi arbejde med den værdi: Vi vil vægte LKT arbejdet på skolen. Vi vil have fokus på klassens sociale liv. Vi vil samarbejde åbent med forældrene, hvis vi oplever et barn mistrives. Personalet skal trives og have gode arbejdsbetingelser, så vi kan skabe anerkendelse og nærvær for børnene. Vi har en klar og effektiv mobbepolitik.