Dalum Landbrugsskole Kompetenceudvikling af lærere sikre elever der er klar til fremtidens udfordringer:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Advertisements

24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Verden ind i undervisningen
Lederudvikling.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Ledelsesakademiet, Erhvervsakademi Aarhus
Bedre faglig læsning med aktionslæring
Det udvidede klasserum
EU Socialfondsprojektet
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Temamøde 4 Spil forældrekortet og øg elevernes læring.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Øget fokus på differen- tierede CL struktureres anvendelighed i forhold til en generel kønsspecifik indlæringsproblematik Nye arbejdsmetoder/nyt værktøj.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Projekt Læringsmiljøer i Arbejdstilsynet
Læring og inklusion i skolen
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
360 graders kompetenceløft Netværkslokomotivet og VirksomhedsnetværkCabi 17. september 2014 Anette Barnhøj Uddannelseschef Mobil
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Internationale aktiviteter Hvorfor? Og hvordan? Helle Bukh tlf.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Multimodale læremidler i naturfagsundervisningen på SOSU … eller bare Naturfagseksperimentarium.
Velkommen til konference: Samspillet om anerkendelse af realkompetencer Den 5. november 2012.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
Fremtidens folkeskole i et ledelsesperspektiv Forum Anders-Peter Østergaard Børne- og ungedirektør Lolland Kommune
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Vejledning i uddannelsessystemet - Elevernes svar på vores problemer.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
LÆRING, DER SES!.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Evaluering som et ledelsesredskab Doku:SEN. Hvorfor og hvordan? Udarbejdet af Toke Knudsmark, Varde Ungdomsskole.
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Hvad er talent i EUD Suna Christensen, Nationalt Center for Erhvervspædagogik (NCE), Professionshøjskolen Metropol.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Brobygning til uddannelse Seniormanager Andreas Nikolajsen København, 9. januar 2014 Opstartskonference om kontanthjælpsreformen.
Work-shop 3 Hvordan sikrer vi lærernes kompetenceudvikling i korte forløb i virksomheder? SIP kursus Aalborg
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Aktionslæring og forløbsskema – ligheder og forskelle
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Praksiseksempel fra Teater GROB
Hvad lærte vi af projektet?
Observations-informeret lærersamarbejde og undervisningskvalitet
Præsentationens transcript:

Dalum Landbrugsskole Kompetenceudvikling af lærere sikre elever der er klar til fremtidens udfordringer:

Dalum Landbrugsskole Hvad gør jeg:  Underviser i svineproduktion  Er koordinator på LLU, Dalum Landbrugsskole  Formand for Pædagogisk Udvalg Hvem er jeg:  Agrarøkonom fra Dalum Landbrugsskole 1996  Merkonom i landbrugsledelse 1996  Diplom i Erhvervspædagogik 2013  Erhvervserfaring før ansættelse på Dalum 2007  Svinerådgiver  Produktkonsulent for svinefoder

Dalum Landbrugsskole Vores mål: Elever/ledere der er parate til fremtidens udfordringer i landbruget

Lovgivning Rammevilkår Lovgivning Rammevilkår Dalum Landbrugsskole Lærerens kompetenceudvikling i elevens verden: Landbrugsvirksomhed Elev eller leder klædt på til fremtidens landbrug Ejendoms mægler Bank Salgsvirksomheder Interesse organisationer Rådgivnings virksomheder Private sælgere i landbruget Rammevilkår

Dalum Landbrugsskole Er de klar til fremtiden?

Dalum Landbrugsskole Baggrund systematisk kvalitetsløft:  Pædagogisk og didaktisk grundlag  Øget fokus på praksisnær undervisning  Bedre kobling mellem skole og erhverv

Dalum Landbrugsskole Hvordan gør vi i praksis:  MUS med uddannelseschefen – hvor har jeg behov for udvikling  Frit valg på alle hylder  Individuelle aftaler samlet 5 dage til rådighed  Indpasses i den enkeltes belastning - skemaønsker  Ledelsen har lavet aftaler med virksomheder – hvis behov  Opfølgning MUS 2016

Dalum Landbrugsskole Logbog et godt redskab:  Før-fasen  Formål – hvad skal det bidrage med  Forventningsafstemning til virksomhed  Under- fasen  Aktiviteter  Refleksioner faglige og pædagogiske  Efter- fasen  Forankring i undervisningen  Udbredelse til kollegaer

Dalum Landbrugsskole Skolens værdigrundlag supplere brugen af logbog: Logbog et godt redskab:  Før-fasen  Hvor skal du hen?  Under- fasen  Hvad laver du?  Efter- fasen  Hvordan vil du bruge det?

Lovgivning Rammevilkår Lovgivning Rammevilkår Dalum Landbrugsskole Lærerens kompetenceudvikling i elevens verden Foreløbige erfaringer: Landbrugsvirksomhed Elev eller leder klædt på til fremtidens landbrug Ejendoms mægler Bank Salgsvirksomheder Interesse organisationer Rådgivnings virksomheder Private sælgere i landbruget Rammevilkår

Dalum Landbrugsskole Opkvalificering af lærernes kompetencer:  Gruppe opgave  Kan I bruge logbogen?  Hvorfor/hvorfor ikke Og hvis der er mere tid:  Hvordan sikre I at jeres elever er klædt på til fremtiden?  Er læregruppen i øjenhøjde med eleverne?