Murenes Minder AR mock-up project Primær software: iOS and Quallcom PlayAR Primære medier: iPad, CCG, installation. Partnere: Leg og Læring, ad:mt (Aalborg.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

Augmented Reality I undervisningen.
Stol på Ingen! Rænkespil i Kongens Kolding
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Skriv tekster, der fænger – 7 tips der toptuner din rapport Rikke Dinnetz
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
. Med kærlige hænder, Jesus mig rører Mel.: Timon Müller 2013 Tekst: Line Nielsen 2013 Over Joh 13,1-17.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
Mads Bab Indehaver af Gnist Ekstern Lektor Aarhus Universitets Master i Positiv Psykologi
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
God Alkoholkultur alkoholdialog.dk.
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Et pilotprojekt på naturskolen
”TOPKARAKTERER GIVER IKKE NØDVENDIGVIS DE BEDSTE LÆGER” - Allan Flyvbjerg & Charlotte ringsted på altinget.dk d Ny kvote 2 optagelse på medicin.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Sundhedssamtale med ‘skoleforsømmere’
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Din kreative online praksis!
ÅBNE RUM Metode og Praksis.
Kundechefens opgaver Kundeplejechefens opgaver er at varetage kundens ønsker i en positiv ånd. Han/hun er kundens kontaktperson i forespørgsler og kritiske.
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
Dokumentar.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Det gode møde i folkeskolen
Livets Ord November 2017.
45. Konflikthåndtering Indhold: Man får redskaber til at tackle konflikter med forældre på kanten, i en anerkende og nedtrappende facon. Du vil lære,
Det kan jeg da ik’ Den tabte identitet.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Dokumentation.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Bæredygtighed og smarte løsninger Himmerland & SBI
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Stinne Aaløkke Ballegaard Seniorprojektleder, antropolog
En tur i galleriet….
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Klasseven for nyankomne elever
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
CURA og FSIII Superbrugermøde
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
KIGO og kommunernes opgaver
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
Baba – Modul X.
Historier fra verdens ældste monarki
projekt eller lignende
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Alternativer – ideer til forandring og fornyelse
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Livets tog Forfatter ubekendt.
Hovedformål: Sammenhæng
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Tryg sjove og brugbare løsninger . Vi har brug for jeres hjælp til
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Skole-hjemsamarbejde
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Hvordan motiverer vi de unge?
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Murenes Minder AR mock-up project Primær software: iOS and Quallcom PlayAR Primære medier: iPad, CCG, installation. Partnere: Leg og Læring, ad:mt (Aalborg universitet), Trekantområdet Danmark, Koldinghus, No Parking and Baaring Stories ApS

Fortællingen Murenes Minder: Murene på Koldinghus erindrer et fiktivt mordforsøg der er iscenesat i historisk faktuel viden om tallets kongeæra i Kolding. Brugeren må forhindre at Kirsten Munk får et forgiftet glas vin ved et bal i riddersalen For at kunne gøre det, må brugeren skaffe et glas, noget vin der ikke er forgiftet og en forklædning så han/hun kan snige sig ind til ballet. De centrale genstande (glasset, kanden med vin og forklædningen) er faktiske historiske artefakter fra Chr IVs periode på Koldinghus. For at sikre sig adgang til genstandende skal brugeren bruge samlekort, augmented reality og en række minispil. De faktiske genstande omskabes i fiktionen til karakterer, på samme måde som slottets mure indtager rollen som fortæller.

Fortælleteknik Arketype: mentor/orakel Murenes Minder - Kald til handling/opfordring - Baggrundshistorie - Hjælpere undervejs - At opklare mysteriet... Glasset; sanseleg (lyd)Kanden - MotorisklegDragten - Hukommelsesleg GENSTANDE Arke-type: hjælpere/nøglepersoner

Dramaturgisk kurve (den lange rejse) Kald til handling Rejse i det ukendte Problemløsning Faret vild Problemløsning Den endelige udfordring Hjemkomsten Mentor Nøglepersoner?Modstander Hjælper Orakel Modstand overkommet Helt væggen Søg efter genstande minispil find alle ting Red Kirsten Munk Brugeren Slottet

iPad app danner grundlag for at udforske fortællingen om Chr IV, Kirsten Munk og det fiktive mordforsøg

Test med børn Høj tolerance for disse hybrid fortælleformater Minimal forvirring omkring hardware og UI navigation Særdeles positiv respons på det at udforske slottet på egen hånd Krav om fremgang og handling - action Det vil være sjovt at kunne genskabe AR delene i hjemmet med kortene Stor preference for at spille med en kammerat og UDEN forældre/bedsteforældre Vil hellere dele en iPad end have en hver

3D modellerne baseres på historiske objekter

CCG og objektgenkendelse Kombination af mønstrede rammer og brugerens korrekte placering af kortene udløser ‘event success’ i logikken. Minispil slutter hver central scene.

At søge og finde de faktiske historiske objekter der er udstillet på slottet og kombinere dem med de relevante samlekort driver historien fremad

Minispil eksempel Karakteret “Glasset” forlanger at brugeren skal vinde Koldinghus andre glas’ venskab De andre glas er musikalske og raffinerede og brugeren må vise sin forståelse for deres kunstlede verdensopfattelse.

Minispil eksempel Hvert glas kan ‘synge’ en tone Brugeren må gennemspille melodiske fraser der oprindeligt er kompomeret af Cht IV’s hofkomponist John Rowland

Minispil eksempel Når brugeren har klaret opgaven vil karakteren ‘Glasset’ godt hjælpe brugeren Brugeren er et skridt tættere på at kunne redde Kirsten Munk

Fra Mock-up til udgivelse I dag kan i teste mock-up versionen af Murenes Minder Mock-uppen vil være spilbar for publikum på Koldinghus i dele af Fremad ønsker partnerene at tilføje flere historier og muligvis flere lokalitetter, hvis financieringen kan sikres. Minderne kan potentielt spænde fra jernalder til anden verdenskrig; nøglen er drama og den genkendelige tanke “hvis dette sted kunne fortælle sin histoeir” Samlekortene har forskellige funktioner i andre minder og kan således bruges på tværs af steder og tider.

Murenes Minder Mock-up God fornøjelse på Koldinghus!