Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Ny ansættelsesprocedure hvordan?
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Ny uddannelse profil på Ortopædkirurgisk afdeling Hospitalsenheden Horsens.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Individuel uddannelsesplan
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Lægens Uddannelsesbog
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Jobudvikling og -glidning
Struktureret interview/samtale/vejledersamtale
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Uddannelse af læger i akutafdelingen
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
FORÆLDREMØDE 9. ÅRGANG AUGUST 2014
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
FORÆLDREMØDE 8. ÅRGANG AUGUST Vejledning 8. årgang Præsentation Vejledningslov Uddannelsesparathedsvurdering Uddannelsesplan – minuddannelse.net.
Undervisning af nyt personale Medicinsk Afdeling, HEV Undervisning af nyt personale.
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Uddannelse, roller og kompetencemåling
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
Uddannelse, kompetencer og opgavefordeling
FORÆLDREMØDE 10. ÅRGANG AUGUST Vejledning 10. årgang Præsentation Vejledningslov Uddannelsesparathedsvurdering Uddannelsesplan – minuddannelse.net.
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Etablering af et godt uddannelses miljø i FAM Fantastisk inspektorrapport - Hvordan kunne det gå sådan ? Troels Kodal Udd. ansvarlig overlæge FAM/De med.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING AARHUS UNIVERSITET CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på UU’s opgaver Vejledning op til 18 år - Grundskolen – ca. 10 årsværk - 15 – 17 årige –
Patientforløb og sygehusvæsenets organisation. Komissorium 1.Beskrive krav til fremtidens sygehusvæsen om patientforløb og vurdere hvilke ledelses- og.
Produktion og uddannelse Susanne Mallet. ortopædkirurgisk afdeling Køge.
Fælles akutmodtagelser Akutmodtagelsernes læger og uddannelsen til akut læge Ledende overlæge Inger Søndergaard Akutmodtagelsen Herlev Hospital.
Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.
Reservelæge Birgit Falk Riecke Uddannelsesansvarlig overlæge Anne Grethe Mølbak Akutafdelingen Køge.
Gruppen af Yngste Læger. Hvorfor ? Mere Kvalitet- og patientsikkerhed Læring og kompetenceudvikling Selvstændighed Fællesskabsfølelse Kollegialitet Arbejdsglæde.
Vejen til speciallæge - hoveduddannelsesansættelse Andreas Lundh Ph.d.-studerende Det Nordiske Cochrane Center.
Problematiske uddannelsesforløb - Hvordan håndteres de? Hvad er tillidsrepræsentantens rolle?
MasterClass i uddannelseskultur Iben Brock Jacobsen 1.reservelæge, PhD Arbejds- og miljømedicinsk klinik, OUH Ukylmøde10.December 2014.
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net 1. LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE Indhold Baggrund Brugere KBU Praktiske oplysninger 2 Slide nr Slide nr. 6.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Uddannelseansvarlige
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
Uddannelsesprogrammer - hvorfor og hvordan?
Strategi for Den Lægelige Videreuddannelse
Tips til dig, der har ansvaret for at arrangere Awareness Day på din arbejdsplads Forbered dig godt, og brug tjeklisten på næste side til at sikre, at.
Ansvar i Videreuddannelsen
Almen praksis og speciallægepraksis
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Instruktion til mødeledere
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Oplæg infodag dec 2017 AKN.
Læsevejlederen som kamæleon.
patientansvarlig læge
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
En god start på lægelivet
Stefan Møller Luef.
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Hvad gør jeg hvis jeg får en klage ?
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
Introduktion og instruktion
Præsentationens transcript:

Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson Anne-Karina Abel Torkov

Rammer for uddannelsen af læger Den Uddannelses Ansvarlige Overlæge, UAO: Kompetencer: Skemalagt tid til funktionen: Antal uddannelsessøgende: Ratio:

… rammerne Vejledere/hovedvejledere: Kompetencer: Skemalagt tid til funktionen: Antal vejledere i afdelingen: Antal uddannelsessøgende pr. Vejleder:

… rammerne Uddannelses koordinerende Yngre Læge, UKYL: Kompetencer: Skemalagt tid til funktionen: Anvarsområder:

Vejledning - Hvor ofte og hvordan afholdes vejleder samtaler? -Dokumentation af vejledersamtaler? -Opfølgning på samtalerne? -Sparing til vejleder efter samtaler? -Fællesvejledermøder? Herunder beskriv gerne afdelingens feedback- kultur samt evt. særlige uddannelsesdage.

Individuelle uddannelsesplaner - Hvornår laves de? skabelon? -Revision af planerne/forventningsafstemning? -Hvordan håndteres særlige ønsker? -Hvordan håndteres særlige behov?

Karrierevejledning -Hvordan karrierevejledes i afdeling? -Hvem karrierevejleder? -Hvornår karrierevejledes?

Kompetencevurdering -Hvordan? -Hvornår? -Af hvem? -Erfaringer gode eller dårlige med kompetencevurderingsværktøjer? -Hjælp udefra?

Evaluering af uddannelsen i afdelingen Hvilke evalueringsmetoder/redskaber benyttes? Hvad siger de uddannelsessøgende – evaluer.dk? – Hvordan bruges denne feedback?

… evaluering Hvornår var seneste inspektorbesøg? – Hvad siger eksperterne (inspektorrapport) – Hvordan bruges denne feedback?

… evaluering Har der været besøg af PUF-lektorerne i afdelingen? – Hvis ja..Hvordan opleves og bruges denne feedback?

… evaluering Hvad siger patienterne? – Hvordan inddrages deres feedback i dagligdagen?