Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson Anne-Karina Abel Torkov
Rammer for uddannelsen af læger Den Uddannelses Ansvarlige Overlæge, UAO: Kompetencer: Skemalagt tid til funktionen: Antal uddannelsessøgende: Ratio:
… rammerne Vejledere/hovedvejledere: Kompetencer: Skemalagt tid til funktionen: Antal vejledere i afdelingen: Antal uddannelsessøgende pr. Vejleder:
… rammerne Uddannelses koordinerende Yngre Læge, UKYL: Kompetencer: Skemalagt tid til funktionen: Anvarsområder:
Vejledning - Hvor ofte og hvordan afholdes vejleder samtaler? -Dokumentation af vejledersamtaler? -Opfølgning på samtalerne? -Sparing til vejleder efter samtaler? -Fællesvejledermøder? Herunder beskriv gerne afdelingens feedback- kultur samt evt. særlige uddannelsesdage.
Individuelle uddannelsesplaner - Hvornår laves de? skabelon? -Revision af planerne/forventningsafstemning? -Hvordan håndteres særlige ønsker? -Hvordan håndteres særlige behov?
Karrierevejledning -Hvordan karrierevejledes i afdeling? -Hvem karrierevejleder? -Hvornår karrierevejledes?
Kompetencevurdering -Hvordan? -Hvornår? -Af hvem? -Erfaringer gode eller dårlige med kompetencevurderingsværktøjer? -Hjælp udefra?
Evaluering af uddannelsen i afdelingen Hvilke evalueringsmetoder/redskaber benyttes? Hvad siger de uddannelsessøgende – evaluer.dk? – Hvordan bruges denne feedback?
… evaluering Hvornår var seneste inspektorbesøg? – Hvad siger eksperterne (inspektorrapport) – Hvordan bruges denne feedback?
… evaluering Har der været besøg af PUF-lektorerne i afdelingen? – Hvis ja..Hvordan opleves og bruges denne feedback?
… evaluering Hvad siger patienterne? – Hvordan inddrages deres feedback i dagligdagen?