Medarbejdermøde den 8.2.2005 Børge Obel. Medarbejdermøde7.2.2005 DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gamle universitetslov: Formål §1, stk 2: •at drive forskning og give uddannelse •værne om forskningsfriheden •bidrage til at udbrede kendskabet til.
Advertisements

Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Styrings- modelNy økonomi- 25. JUNI 2012 AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMISTYRINGSMODEL - I ETAPER MORTEN VILS SØRENSEN.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
VERSITET RASMUS THØGER CHRISTENSEN INTERNATIONAL STUDENTERSTUDIEVEJLEDER PÅ HEALTH, AU FORSKNING & TALENT AARHUS UNIVERSITET 24. AUGUST 2015 UNI DET INTERNATIONALE.
HANDLING OG PLAN1 Udkast til bekendtgørelse om nedsættelse af midlertidige bestyrelser til forberedelse af erhvervsskolernes overgang til selveje.
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Viborg Naturpark. PROGRAM Velkomst v/ Anna Margrethe Engbæk Schmidt, Klima- og Miljøudvalget Oplæg om frivillighed og samskabelse v/ Lars Stentoft, kulturdirektør.
Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Reorganisering af samarbejdet mellem Aarhus Universitet og Region Midtjylland Ole Thomsen, Sundhedsdirektør i Region Midtjylland.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Status på det indledende udvalgsarbejde
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Studieretningsprojektet
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Afværgehjælp
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Studieretningsprojektet
Byrådets temamøde 15. januar 2015
Voksenansvar for anbragte børn og unge Alarm- og pejlesystemer
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Demokrati og involvering
Industritekniker med udviklingsmuligheder til A/S Jydsk Aluminium Industri Har du en teknisk baggrund, og kunne du tænke dig en uddannelse indenfor måleteknik,
IBSE & matematik til småbørn i naturformidling Hvad skal vi bruge det til? Og hvordan? Læreplaner – Sprog – Noget med ud ad døren.
Anerkendende pædagogik
Det samarbejdende biblioteksvæsen og DDB
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Persondata-forordningen
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Webinar om fordringstyper til daginstitution
Styregruppemøde 25. maj 2018 Charlotte Holmberg Ph.d.-arbejdsgruppen
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Institut for Kommunikation & Psykologi
dekansekretariater i den nye organisering
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Skolen og praktik Overgangen
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Skolebestyrelsens årsberetning
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
A-kasser Netværksmøde
Dialogmøde 7. maj 2018 for medarbejdere vedr
SAM.I strategi proces
Danmarks Vejlederforening
Hvad sker der med universiteterne? Afskedsforelæsning 1. marts 2019
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Erfaren Projekt- og Software konsulent til Professional Services
Introduktion til arbejdet som webmaster
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
Introduktion til arbejdet som klubpræsident
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
af Kliniske Lærestolsprofessorer
ISO = international service organiser
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Velkommen til ROADSHOW i GeoDanmark!
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Præsentationens transcript:

Medarbejdermøde den Børge Obel

Medarbejdermøde DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger på Bestyrelsesmødet den Strategi- proces Valgcirkulære 3.Hvad skal der ske inden den 1.4?

Medarbejdermøde Noget af det dekanen for forskning skal lave…..  FORSKNING −Forskningsprofiler på institutterne (udviklingskontrakt) −Forskning og ressourceallokering (herunder ekstern finanisering) −Omfang og organisering af forskningsstøtte −PhD-uddannelsen −Centerkonstruktionen på HHÅ  INSTITUTLEDELSE −Udvikling af institutledergruppen −Snitflader mellem institutter og ledelse  ANDET −Ny organisation −Medlem af strategigruppen −Akkrediteringer

Medarbejdermøde Forskning og udviklingskontrakten - første del  Institutterne skal i den indledende fase (fra 14/2) tage stilling til: −Hvilke forskningsområder vil instituttet fokusere på? −Hvilke succeskriterier er relevante for området og hvordan (og i forhold til hvem) vil I måles? −Er der kritisk masse i de enkelte områder til at indgå i forskerskoler? −Hvor langt er området fra at nå mål om international høj profilering - hvad skal der til at for at nå dem?

Medarbejdermøde Hvad (tror jeg) dekanen for uddannelse skal lave? −Uddannelse: ·Udvikle og sikre kvaliteten af vore eksisterende uddannelser ·Tage nye uddannelsesinitiativer i markeder (nationale og internationale) med nye og mere varierende krav til viden og kompetencer ·Udforske og udvikle samarbejdet om uddannelser mellem de 2 tidligere fakulteter ·Stimulere til udviklingen af flere efter- og videreuddannelsestilbud ·Udforske og udvikle nye lærings- og evalueringsmetoder ·Sikre intern effektivitet i samarbejdet mellem HHÅs forskellige interne faglige og administrative enheder ·Øge dialogen med dimittender, aftagere, universiteter… ·- og 100 andre ting

Medarbejdermøde Nogle af de centrale begreber i uddannelse −Hvad er ”Really important knowledge”? −Respekt for forskelligheden – og evnen til at lære af den −Forventningsdannelse −Intern og ekstern synlighed af den værdiskabelse (i bred forstand), der hver dag sker gennem fagudvikling og undervisningen på HHÅ −Betydningen af akkreditering: ·EQUIS ·AACSB ·ECTS-label −Værdi =>Nye Muligheder

Medarbejdermøde Hvad skal der ske inden den 1.4? 1.Strategiproces Strategigruppe: Anni Søborg, Børge Obel, Hanne Harmsen, Peder Østergaard og Pernille Kallehave 2.Ansættelse af nye institutledere 3.Overgangsorganisation 4.Design af ny administrativ organisation 5.Bestyrelsesmøde den 31.3 Nyt budget Budgetgruppe: Bodil Richter, Jesper Bruun Johnsen, Henning Andersen, Jan Halle, Børge Obel, Ulla Lykke Jørgensen Præsenterer oplæg til ny adm. struktur? 6.Fortsat drift 7.Valg af Akademisk råd 8.Tiltrædelsesreception 1.4 for dekaner og akademisk råd, og de nye institutledere

Medarbejdermøde Overgangsorganisation  Institutleder stillingerne er opslået med ansøgningsfrist den  Designe faglig og administrativ organisation” med tilhørende arbejdsdeling mellem institut, central administration, rektor, dekaner, akademisk råd, udvalg, HSU mv. udarbejdes i løbet af de næste par måneder.  Fra den referer institutlederne til dekan for forskning på samme måde som man refererede til de ”gamle” dekaner. Der skal laves en speciel beslutning for institut for Sprog og Kommunikation, idet fakultetsopgaver og institutopgaver skal adskilles. Helle Vrønning Dam konstitueres som institutleder for ISEK fra den 1.2.  Fra den refererer studielederne til dekan for uddannelse på samme måde som man refererede til de ”gamle” dekaner.

Medarbejdermøde Overgangsorganisation  Studienævnene forlænges indtil efteråret  Fakultetssekretariaterne fungerer som hidtil indtil videre. Begge fakultetssekretariaterne servicerer begge de nye dekaner i de spørgsmål, der hører under respektive dekaners område. Fra den refererer Kontorchef Ulla Lykke Jørgensen og Kontorchef Henning Andersen, Lene Augusta Jørgensen samt Peter Frost til rektor på samme måde som man refererede til de ”gamle” dekaner.  Der laves overgangsbudget for 2005, der skal afspejle den nye struktur. Fakulteternes puljer sammenlægges med rektorpuljen. Godkendes på bestyrelsesmødet den

Medarbejdermøde ? Løbende orientering på inline under punktet: Nyt fra ledelsen