IT-Kravspecifikation Datatekniker H5 Introduktion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
LEAN Akademy.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Fokus LedelsenBestyrelsen Klar til skolelivet Andelen af skolestartere, der ikke har behov for særlige sprogstøttende foranstaltninger (herunder modtageklasser)
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT

Velkommen til AK IT: Databaser og modellering
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Introduktion til erhvervscase
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Generel introduktion til EC
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
Kontaktperson-ordning = primærvoksenfunktion = mentorordning VANGEBOSKOLEN
Obligatorisk selvvalgt opgave
Digital skriftlig- og mundtlighed
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Spørgetime. Kunde / konto eksemplet Konto åbnet( ) Beløb indsat( , 100) Konto åbnet( ) Beløb hævet ( , ) Beløb indsat( ,
OSO.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
1 Kursusafslutning. 2 Plan Opgaveseminar Kursusevaluering.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Generelt om abstraktion og modellering Tietgen Skolen.
Velkommen til forårs-sfo. Målet med i aften 1)Se omgivelserne. 2)Få praktiske oplysninger 3)Give et indblik i en forårs-sfo-dag. 4)Tid til de 1000 spørgsmål.
Censormøde
DIEB10.1 Kursusgang 10 Oversigt: Sidste kursusgang Eksempler på løsning af opgaven Arkitektur for brugergrænsefladen og for systemet Dokumentation af designet.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Udvidet hardware/software Datatekniker Valgfrit specialefag.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Programmering 1 Java/C#
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Konference 2017 Velkommen til konference 2017 for
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
IT-B: 1.07 Fasemodel og Agil Udvikling
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Gruppearbejde 1 Formål:
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Almen Didaktik Indhold og form
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
Elevers og læreres rolle
Kommunikation/dialog i e-læringsforløb
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
IT-B: 1.07 Fasemodel og Agil Udvikling
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Princip for udarbejdelse af principper
Kommunikationsstrategi
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Præsentationens transcript:

IT-Kravspecifikation Datatekniker H5 Introduktion

Målpinde Eleven har kendskab til de principper og metoder, der knytter sig til at omsætte virksomhedens, brugernes og kundens krav til produkt- og designkrav, herunder f.eks. brainstorming, interviews, Prototyping og Use Case teknikken. Eleven kan, med udgangspunkt i et produkt- og designkrav, udarbejde en kravspecifikation til et it-system, som skal anvendes i forbindelse med afgivelse/indhentning af tilbud. Eleven kan analysere en kravspecifikation i forbindelse med afgivelse/indhentning af tilbud. Eleven har kendskab til accepttest. Eleven kan, i forbindelse med kravspecifikationen til en softwareopgave, udarbejde dokumentation i f.eks. UML notation. © Mercantec 2014

Arbejdsform  Ugen deles op i to dele  Generelt arbejde med metoder og principper for kravspecifikationer  Udarbejdelse af en ”svendeprøve” kravspecifikation. Denne skal senere anvendes i faget Systemudvikling  Der arbejdes i grupper gennem hele første del af forløbet  Anden del af forløbet kan der efter ønske arbejdes selvstændigt  Under hele forløbet skrives dagbog der afleveres og indgår i evalueringen © Mercantec 2014

Evaluering På kurset evalueres i ud fra følgende kriterier  30% Dagbog  30% Kravspecifikation og testspecifikation fra dag 3  30% Kravspecifikation fra dag 5  10% Jeres arbejde og indsats i løbet af ugen © Mercantec 2014