Krav og bestemmelser.  5 dages efteruddannelse  I det sidste år af godkendelsesperioden (år 5)  Kan deles i to  4 plus 1, eller  3 plus 2  Varighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

Læringens fundamentale processer
Mødepakke for øverste chef på virksomheden
Godkendelsen gælder i 5 år, dog højst så længe den pågældende har kørekort. Godkendelsen kan fornys, såfremt indehaveren:  i de sidste 3 år jævnligt.
Øget fokus på lærlingens sikkerhed i uddannelsen
Indhold, metoder og planlægning på GK efteruddannelse bus
Ny kørekortbekendtgørelse
KNALLERT Obligatorisk efteruddannelse okt.- nov VELKOMMEN.
Undervisningsplanlægning
Grundlæggende IT, niveau G
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Velkommen til en rejse gennem den nye Arbejdsmiljølov
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Læremidler i praktikken
Uddannelse & rekruttering Fiskericirklen - 9. oktober 2007 Poul Christensen Konsulent 3F Transportgruppen Uddannelse & rekruttering i transportsektoren.
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Kultur i organisationer
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Organisering af virksomhedernes interne AM-arbejde
Arbejdsmiljøarbejdet i nye rammer
Forskningsperspektiver på læremidler
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Den teoretiske undervisning og teoriprøven
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Anbefaling til afklaring af arbejdet i LUU Forretningsorden og organisering af udvalgsarbejdet. Forventninger til samarbejde mellem udvalget og skole samt.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Litium-ion, BMS og brændselscelle teknologi. Velkommen til: 1.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Lærerprofessionen.
Trafiksikkerhedspolitik Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Forsikringskonsulent Conny Høy – Forsikringskonsulent.
Biologi C Planlægning Indhold Didaktiske overvejelser Studieretning: Samf A, mat B, idræt B.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Social- og sundhedshjælper retning
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Matematikfaglighed i samfundsfag og EU
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
Trafiksikkerhed – Ringkøbing-Skjern Kommune September 2009 – opstart arbejdsgruppe på tværs af kommunens afdelinger, med det formål af udarbejde forslag.
Nyt fra og. Nye bøger ! Kommende bøger Konflikthåndtering Elementær brandbekæmpelse Opdatering Obligatorisk efteruddannelse for buschauffører Obligatorisk.
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
Landsorganisationen i Danmark Det nye arbejdsmiljøsamarbejde.
Navn på underviser 1.  Navn  Lidt om underviserens faglige baggrund  Beskrivelse og mål for kurset 2.
Tekniske hjælpemidler Bekendtgørelse Anvendelse af tekniske hjælpemidler § 1. Bekendtgørelsen omfatter: anvendelsen af tekniske hjælpemidler ved.
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
Målet for de individuelle køretimer I kørelektionerne bedømmes chaufførens evne til rationel kørsel med hovedvægt på sikkerhed, herunder navnlig beherske.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Overskrift Max 1 linje HVORFOR undervise i færdsel ?
Evaluering.
Temadag for TR.
Kursus for skolerevisorer Hotel Comwell, Middelfart 23. oktober 2012
KRAP Sammenhæng Mål Tegn Tiltag Evaluering
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Almen Didaktik Indhold og form
Statistik, bøder m.m. Statistik
Fagdidaktisk kursus i biologi
Virksomhedssamarbejde
Kjeld H. Jensen 3F Susanne Linhart, DI BAR -> BFA -> BAU
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Leavitt’s model Modellen er en oversigt over de dynamiske,
Velkommen til fagligt samspil
TEMA 1 Kompetence afklaring ca. 2 uger
Arbejdsmiljø i SOSU-arbejdet – Etik og adfærd
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Krav og bestemmelser

 5 dages efteruddannelse  I det sidste år af godkendelsesperioden (år 5)  Kan deles i to  4 plus 1, eller  3 plus 2  Varighed ved deling max. 3 måneder

3 dage 1. Undervisningslære og færdighed. 2. Undervisningsplanerne for køreuddannelsen. 3. Risikoforståelse, trafikkultur, færdselspsykologi og færdselssociologi. 1 dag  Regelgrundlaget for kørekort og køreuddannelse.  Miljørigtig køreteknik og køretøjsteknik.  Supplerende viden (færdselslov mv.).

 Kørelæreren får viden om de grundlæggende pædagogiske kriterier og metoder for planlægning, tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af undervisningen. Kørelæreren får desuden en forståelsesramme for betydningen af valg af metoder, planlægning og formidling af stoffet, herunder:  Valg af metoder og undervisningsformer.  Vurdering af deltagerforudsætninger og læreprocesser.  Planlægning, tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af undervisningen.  Samarbejde om at planlægge og gennemføre undervisning.  Vurdering og valg af lærer- og formidlerrolle.

 Kørelæreren får viden om indholdet af målbeskrivelsernes og deres betydning for køreundervisning og køreprøve. Kørelæreren får desuden viden om det konkrete indhold af delmålene i undervisningsplanerne samt betydningen af lærervejledningernes indhold.

 Sociale, psykologiske og samfundsmæssige faktorer  Undervisningen vil tilbyde kørelærere en forståelsesramme, hvor trafikken både kan forstås som et kollektivt system der fungerer i et dynamisk samspil mellem fælles regler og normer men samtidig består af autonome og intentionelle individer…  Ulykkes- og skadefaktorer  Undervisningen vil fokusere på at give kørelæreren baggrundsviden og praktiske redskaber til at formidle ulykkes- og skadefaktorer i trafikken.  Adfærds- og holdningspåvirkende virkemidler  Fokus for dette emne vil være en gennemgang af måder der kan påvirke og både holdninger og adfærd hos trafikanter, spændende fra oplysning og viden til straf og sanktion

 Regelgrundlaget for kørekort og køreuddannelse.  Miljørigtig køreteknik og køretøjsteknik.  Supplerende viden (færdselslov mv.).

Ét af følgende 6 emner (1 dag)  Arbejdsmiljø.  Virksomhedsøkonomi, virksomhedsdrift og ansættelse.  Køreteknik til motorcykel.  Køreteknik til almindelig bil.  Køreteknik til store køretøjer.  Energi- og miljørigtig kørsel.

 TUR er godkendt for en måned siden  Planlægger kursus uge 33  Kun for ansatte i AMU og TS  Planlagt til at køre her

 En plan….

Dag 1 Undervisningsplaner Dag 2 Undervisningslære Dag 3 Risikoforståelse, og færdselspsykologi Dag 4 Regelgrundlag og miljørigtig kørsel Systematik og opbygning - gennemgang og opgave Rammer for undervisningen Deltagerforudsætning og læreprocesser Sociale, psykologiske og samfundsmæssige faktorer. Kørelærergodkendelse og køreuddannelse - bekendtgørelse og cirkulære Præstationskrav, definition og betydning - gennemgang og opgave Valg af lærerrolle Undervisningsformer Holdninger, hvordan kan de formidles? De hyppigste trafikulykker, faktorer: - trafikant grupper - erfaring og rutine Energirigtig køreteknik - hvorfor energirigtig kørsel Præstationskrav, teori- eller praktik - eksempler fra hverdagen -Opgave Planlægning og tilrettelæggelse af undervisning Hvad siger videnskaben? - uopmærksomhed - flere punkter her Færdselsloven, opdatering og diskussion - udvalgte §§ fra færdselsloven Lærervejledningerne - indhold -Elastikker Metoder og hjælpemidler Brug af interaktive programmer Bedre sikkerhed; hvordan? - teknologi - uddannelse Andre bestemmelser - registreringsbekendtg -Detailforskrifter

 Forelægger endnu ikke