1 Digitaliseringens krav og muligheder Vibeke Lyngse, Danmarks Naturfredningsforening.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Lovlig sagsbehandling
Den danske strukturreform
Indflydelse i Med-systemet?
Repræsentantskabsmøde 2013 Stig Langvad, formand for DH.
Nationalparkmøde Anne Sophie Gamborg Dansk Skovforening 7. september 2010.
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Tre kampagner målrettet unge
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Fremtidens markedsføringsplatform
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
RAY-BAN Magic Pen. Kampagnen • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban • Web prank – Indirekte.
1 DN`s Hjælpekasse DN Håndbogen DN- Nettet ” Man skal ikke vide alting, men man skal vide hvor man kan slå det op”.
Kommunikationsstrategi 2010
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Informationsspecialist Vibeke Luk
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Flowchart for eksisterende site. Problemer med eksisterende site Dobbelt navigation uden konsekvens –Nyheder og Aktiviteter Virker ikke i Netscape Inkonsekvens.
Danmarks Naturfredningsforening Velkommen til årsmøde.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Valg af parametre.
Hvad handler det om og hvordan kan kommunerne samarbejde?
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
SÅDAN LIGGER LANDET… - tal om landbruget 2011.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Alle har ret til en rig natur.
Kommunikation Intern kommunikation
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
DN - Hvem? Hvad? Hvordan? Forstå organisationen Forstå organisationen DN’s ”hovedstol” DN’s ”hovedstol” Afdelingsbestyrelsens rolle Afdelingsbestyrelsens.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Lærerarbejdet - i spændingsfeltet mellem intention og virkelighed Susanne Tellerup.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
1 Rekruttering og fastholdelse Få fat i de rigtige folk til din afdeling Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive Ja klart nok, men hvordan?
Strategiproces Fællesmøde 29. oktober 2011
1 DNs organisation Vedtægter Forretningsordner. 2 Spørgsmål …… Hvad synes du en DN-afdeling skal arbejde med?
Lyd og lys Hvad siger loven? DNs Lyd- og lysnetværk 20. februar 2011 Christian Poll Miljøpolitisk medarbejder Danmarks Naturfredningsforening.
Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Hjerteforeningens interessevaretagelse Politisk konsulent Signe Elkrog Friis Den 20. oktober 2015.
Henkastet affald handler om etik og fællesskab En ren natur giver tryghed og glæde for de fleste mennesker. Henkastet affald er, i særlig grad, et etisk.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Din kreative online praksis! – del 2
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Hvad er nyhedskriterier?
Styringsmæssige afsæt
GUIDE TIL EN KLASSES AFLEVERINGER
Tilføj sted og dato Tilføj sted og dato Medlemsmøde om OK18.
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Kforum Annoncørinfo 2018.
GUIDE TIL EN KLASSES AFLEVERINGER
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
UNI-Login til forældre UNI-Login til ForældreIntra og MinUddannelse
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Præsentationens transcript:

1 Digitaliseringens krav og muligheder Vibeke Lyngse, Danmarks Naturfredningsforening

2 3 korte om Danmarks Naturfredningsforening Danmarks største natur- og miljøorganisation medlemmer Stærk lokal forankring - 95 lokale afdelinger Høj troværdighed og politisk gennemslagskraft - Målt af eksterne

3 Vores formål – og vision ”Vi arbejder for et bæredygtigt samfund med et smukt og varieret landskab, en rig og mangfoldig natur og et rent og sundt miljø”

4 Digitaliseringens krav og muligheder Dialog – kontant afregningDigitale fodsporNye forretningsmetoder

5 Dialog – kontant afregning Hvad sker der? Er det ok? Tilstedeværelse Skal vi svare? Skal andre? Hvor hurtigt? Reaktion Er vi parate til at handle? En mus kan hurtigt blive en til elefant! Stiller krav til omstillingsparathed i organisationen Konsekvens

6 Digitale fodspor Lettere at nå dem med samme interesser Risiko for kun at nå ”de indviede” Mere præcise målgrupper Hjælp til at guide i en massiv informationsstrøm Risiko for overload Individtilpasset kommunikation Eksklusivitet - Eksklusivt Lukket klub for de indviede Login – eller ud?

7 Nye forretningsmetoder ”Klik” – og du handler! Nu og her – uden at skifte kanal Direkte Call-to-action Vi kan komme i dialog – og følge op Man behøver ikke beslutte sig i første omgang Mulighed for opfølgning Støtte til en sag Medlemmer Mobilisering

8 En case: ”Red kysterne” - vi beder bare om 300 meter

9 Problemet kort: De frie kyster er hjerteblod for DN Truet af ny lovgivning (Forsøgsprojekter, lempelse af lovgivning) Når man først åbner posen…. vil mer’ ha’ mer’

10 Formål med kampagnen Rejse en folkesagIndsamle underskrifter Lægge et politisk pres Skabe opbakning til DN’s sag

11 Kampagne på mange flanker Viral kampagne Facebook YouTube Twitter Synlig i gadebilledet Buslangsider Kulturplakater Biografer PR Nyheder Kronik Undersøgelse Debatindlæg Både nationalt og regionalt/lokalt Event Folkemødet; Bjørn Nørgaard maler med interessenterne Bål langs strandene i januar – deltagere Kendisser Jesper Christensen og Charlotte Munch Også andre blandede sig PA/Lobby Møder med politiker

12 Statistik kyst-film Facebook –Unikke personer der har set filmene 3 sekunder eller mere: –Unikke personer der har set filmene 30 sekunder eller mere: –Unikke personer der har set filmene til 95% af længden: –5 video opslag i juni-august 2015 – 4 forskellige film –Derudover utallige billed/tekst opslag –Rækkevide på video opslag totalt 2,4 mio. unikke personer –70% viralt, 30% annoncer YouTube: afspilninger underskrifter på Stor stigning i SMS donationer (reklame på 300meter.dk)

13 Resultater underskrifterLovændring udskudt til efteråret4.000 nye medlemmer