Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Advertisements

Aalborg Kommunes buskøreplaner
AffaldVarme Århus Teknik og Miljø Århus Kommune Grøn Energi set fra en kommunal forsyningsvirksomhed.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Nytteindsats V/ Anne Riis.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Disse slides er beregnet på stx/hf. FINANSLOVSFORSLAGET  2% hvert år  ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr. år frem til.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
Emner: Store barrierer og lille erhvervsevne hvordan håndterer vi de situationer? Personlig assistance og fleksjob Hjælpemidler. LAB/SEL. - ligheder.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
Oplæg til økonomisk politik Tema i Økonomiudvalget den 8. februar 2011.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Hvad skal der ske i 2006 Historien Omfattende tekniske forberedelser er allerede i gang Startet af amtsborgmestrene ultimo 2004 Først trafikselskaberne.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv Konference den 11. januar 2012 Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
1 Klimatilpasning på Frederiksberg. 2 Agenda Om Frederiksberg og dens forsyning Klimatilpasning på Frederiksberg Skybrudsplanerne Fremtidens udfordringer.
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Dialogforum - Engrosmodel
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
14. MARTS 2016 YARAs etablering Kommunens Myndighedsrolle.
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Et godt samarbejde er en afgørende faktor for at skabe en værdiskabende byggeproces og opnå et vellykket byggeri. Dårligt samarbejde udpeges tit som årsag.
OPSAMLING OG FORELØBIG EFFEKT AF CYKELPULJEN
Indhold Visualiseringer Trafiksikkerhed Støj og Støv Der henvises i øvrigt til strategisk miljøvurdering, Lokalplan samt beslutningssag inklusiv bilag.,
17. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på dagtilbudsområdet.
Central kontra decentral
Tro på dig selv - det gør vi
ÅRHUS AFDELING.
optimering af ejendomsdriften
Potentialemodel for kvantificering af effekterne af Aarhus Letbane
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
Køreteknik.
Tjernobyl Nordlige Ukraine.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
OK18 Det statslige forlig
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
Regional udvikling og kollektiv trafik
Lf. nr. 123 af 23/ om ændring af (…) virksomhedsskatteloven (…) - med seneste ændringer Anders Lützhøft.
Vision 2050 er vejen til vækst
Placering, orientering og tegngivning
Status for buspuljerne
Hvad betyder det på efterskolerne?
Ansøgningsskema CØ SMV Virksomhedens navn:
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Livets tog Forfatter ubekendt.
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
DABYFO kreds Vestsjælland Onsdag den 15. maj 2019
Vejbelysning – med og uden LED
Præsentationens transcript:

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger 2. runde – to ansøgninger Trafikstyrelsen har givet tilsagn om støtte til alle de syv ansøgte projekter fra ”fremkommeligheds-puljen” I alt tilsagn om støtte på godt 41 mio. kr.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Støttede projekter Busbaner på Randersvej (2. etape) – støttes med kr. Busbaner på Randersvej (3. etape) – støttes med kr. ITS / busprioritering i signalanlæg – støttes med kr. Krydsombygning Brendstrupvej/Olof Palmes Allé – støttes med kr Krydsombygning Hasle Ringvej/Halmstadsgade (to projekter) – støttes med (3,6 + 1,3 mio. kr.) i alt kr. 7.Forprojekt området omkring Viby Torv – støttes med kr.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Randersvej (og Nørrebrogade) Kommunen har tidligere principbesluttet etablering af busbaner i begge retninger. Er i forvejen en 4-sporet vej – stor indfaldsvej. Projektet er opdelt i tre etaper.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Randersvej (og Nørrebrogade) 1. etape mellem Nørreport og Ringgaden blev færdiggjort sidste år (ca. 1,5 km) – uden statslig støtte.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Randersvej 2. etape Arbejdet har været i gang længe – lang vinter! Nu mangler ikke så meget mere. Strækning på ca. 600 meter. Statslig støtte ca. 4,2 mio. kr.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Randersvej 3. etape Klart mest komplicerede strækning – politisk, økonomisk, proces- mæssigt, teknisk – ca. 1,2 km. lang. Meget smal strækning, hvor bl.a små gamle byhuse skal rives ned for at gøre plads. Lang behandlingstid – først opkøb af huse, herefter ny lokalplan. - Og rødbøgen skal fældes! Statslig støtte: 27,9 mio. kr.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Mål og forventninger Der forventes opnået disse fordele med busbanerne: Kortere rejsetid – en fordel for både passagererne og i.f.t. en minimering af kørselsomkostningerne. Rettidighed - busserne bliver mere præcise og har bedre mulighed for at overholde køreplanen. Kørselskomfort – mere glidende kørsel giver mere tilfredse kunder og gladere chauffører. Århus Kommune har tidligere etableret busbaner på Grenåvej. Forventningen til de nye busbaner er, at der vil opnås de samme resultater, som på Grenåvej.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Mål og forventninger På Grenåvej viste en evaluering blandt passagererne efter anlæggelsen af busbanerne at: 85% havde bemærket den ændrede kørsel ad busbanerne. 19% tog nu bussen oftere. 23% kunne tage en senere busafgang. 83% vurderede virkningen på rejsetiden som enten positiv eller meget positiv. 76% vurderede virkningen på præcisionen som enten positiv eller meget positiv. 69% synes busserne nu var mere behagelige at køre med.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard ITS / busprioritering i signalanlæg - forprojekt Formulering af minimumskrav til funktion af udstyr for signalprioritering. Baseret på registrering af køretøjers position via GPS og trådløs kommunikation. Skal kunne anvendes op mod de to største signal- leverandører i Danmark Løsningen skal også kunne anvendes af andre kommuner og andre trafikselskaber. Prioritering af udrykningskøretøjer indgår også. Statslig støtte på kr.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Krydsombygning Brendstrupvej / Olof Palmes Allé Område med stor vækst, uddannelsesinstitutioner, erhverv og ikke mindst Skejby Sygehus. Store og stigende trafikmængder. Kø- dannelser. Krydset signalreguleres – med busprioritering. Der etableres separate svingbaner og heller. Statslig støtte: 3,1 mio. kr.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Hasle Ringvej / Halmstadsgade 1. projekt: To venstresvingsspor ind fra Ringvejen til Halmstadsgade. 2. projekt: To højresvingsspor ud fra Halmstadsgade til Ringvejen. Mange busser gennem krydset. Busprioritering i signalanlæg. Statslig støtte i alt knap 5 mio. kr.

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Området omkring Viby Torv Problem for mange busser at holde ind ved stoppested umiddelbart syd for Viby Tov, hvis bussen herefter skal til venstre ad Holme Ringvej. Med forprojekt skal skitseres alternative løsninger

Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Fremtidige projekter – måske med statslig støtte? Århus Kommune vedtager en ny kollektiv trafikplan denne sommer. Tavlen med alle nuværende buslinjer viskes ren, og et helt nyt busnet opbygges. Grundstrukturen i det nye net er et antal hurtige, hyppige, direkte A-bus linjer primært langs indfaldsvejene og på ringvejene. Der forventes flere passagerer, fordi mange vil få et bedre transporttilbud end i dag. Men en så stor omlægning kræver ressourcer i.f.m. omstilling. Når den nye trafikplan er vedtaget, forventer vi i efteråret at søge midler fra ”passagerpuljen”.