Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik."— Præsentationens transcript:

1 Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik Severin Hansen, hsh@trafikstyrelsen.dk www.trafikstyrelsen.dk hsh@trafikstyrelsen.dk Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt

2 Puljens fakta ­Løbetid 2013-2017 ­Årlige ansøgningsrunder ­Ansøgningsfrist 1. februar ­57 mio. kr. årligt ­Ansøgningsberettigede er kommuner, regioner og trafikselskaber gerne i samarbejde med andre ­Medfinansieringen er minimum 50 pct. ­Puljen evalueres i 2016 Trafikstyrelsen skal administrere ordningen.

3 Hvad nu? Trafikstyrelsen har lagt ansøgningsmateriale (med forbehold) på hjemmesiden: ­Ansøgningsskema med vejledning og skabeloner ­Afrapporteringsmateriale ­Udkast til bekendtgørelse, høring 14. december Materialet er udarbejdet over samme læst som de to andre buspuljer – lette arbejdet for ansøgerne. Så nu er det med at komme i gang!

4 Puljens formål og indhold Styrke den kollektive trafik i yderområderne Hvad gives støtten til: ­Udvikling af nye ruter m.v. ­Investeringer i infrastruktur

5 Nye ruter - driftsstøtte ­Intentionen er nye tiltag ­Nye eller udvidelse af eksisterende ruter ­Nye tiltag – flextur/telebusser og andet Driftsstøtten kan ydes i en 2 årig periode. Hensigten er at bidrage til oprettelse af ruter/initiativer der efterfølgende får permanent karakter.

6 Investeringer ­Investeringer i infrastruktur, der gør den kollektiv trafik bedre. ­Ikke investeringer i materiel ­Ikke identisk med Fremkommelighedspuljen men fællesmængder. ­Måske søge denne nye pulje – måske med større held.

7 Relation til andre puljer Fremkommelighedspuljen har støtte projekter i yderområder (se buspuljernes vidensbank): ­Læsø, booking af bus(tilpasning af størrelse) samt busstoppesteder ­Ringkøbing, busterminal ­Thisted, terminal og stoppesteder ­Rebild, pendlervenligt rutenet ­Kalundborg, terminal ved bus og privatbane ­Sorø, forplads til station ­Guldborgsund, stoppesteder, terminal og kryds ­O.a. Men også afslag grundet kravet om flere passagerer.

8 Buspuljens vidensbank

9 Andet ­Markedsføring kun i forbindelse med aktiviteter der støttes ­Cykelparkering kun i forbindelse med anden aktivitet

10 Prioriteringskriterier ­tyndt befolkede områder ­fremmer den kollektive trafik i yderområderne ­nye ideer og innovative tiltag ­styrker grønne løsninger ­flest muligt får gavn af projektet ­har lokal forankring ­engagement og bidrag til processen indgår som et vigtigt element i ansøgningen.

11 TAK


Download ppt "Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google