Fremtidens fagforening - hvad har det med miljø at gøre?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fra myndighed over servicevirksomhed til lokalt fællesskab
Advertisements

Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Værdigrundlaget i Greve
Bjarne Ibsen Professor, Forskningsleder
Nationalparkmøde Anne Sophie Gamborg Dansk Skovforening 7. september 2010.
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Produktion og Logistik
Vi gennemførte en række interview ifm
Forældremøde X årgang.
Formandskonferencen 31. august 2006 Aktuelle emner.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Senior Senior Erhverv Thy-Mors - kan også blive en del af din fremtid.
Rekruttering af unge til landbruget.
Senior Erhverv Thy-Mors
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Arbejdsglæde som ledelsesredskab, Fredensborg Kommune
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Arbejdsglæde.
Arbejdsglæde Jon Kjær Nielsen Chief Happiness Officer.
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
Ledelse af innovative medarbejdere
Stress i det grænseløse arbejde - Har indflydelse ændret karakter?
NOEA/Aalborg Universitet
Klubanalyse Medlemmet: Det vigtigste element - skal føle trivsel og ejerskab.
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
HR afdelingens bidrag til arbejdsmiljøarbejdet og visa versa ….. og hvilken betydning har det at topledelsen er engageret Annette Gaard.
Vækstgruppen Vordingborg Erhverskonference 30. maj 2013 Vordingborg – Herning.
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Kodeks for offentlig topledelse
Det Sociale Kapitel
Bestyrelsen som arbejdsgiver Bestyrelseskonference Lørdag d. 16. juni 2012.
Arbejdsmetode SWOT-analyse på eksisterende set-up Andres erfaringer med enstrenget erhvervsfremme- system VISION Version 1 Hvilke krav stiller visionens.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Hvorfor Kjøbenhavns Amatør Sejlklub? Jeg er kommende sejler. Jeg bor i nærheden af Svanemøllehavnen. Kender jeg KAS? Kan man kende forskel på KAS og de.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
18. Strategisk analyse af interne forhold
Strategiproces Fællesmøde 29. oktober 2011
BKFs årsmøde 13. november 2008 Præsentation af BKFs nye ledelsespublikation Ved Børne- og Kulturdirektør Klaus Nørskov.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til SCKK til temamøde om ”Kortere uddannede og kompetencestrategier.
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
FTF FTF er danskere − FTF er hovedorganisation for offentligt og privat ansatte. − FTF har 81 medlemsorganisationer. − FTF er.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Rekruttering og fastholdelse af frivillige Brønden, Brøndby kommune 2. oktober 2010 Anders Jacobsen Konsulent Center for frivilligt socialt arbejde 1.Motiver.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
1 Kursus Lægesekretærer Den ”nye” dagsorden. 2 Indsats på DL området Fag, arbejdsmiljø og image mv. Skrive en ny historie Udvalg i afdelingerne Indsats.
Arbejdsglæde som ledelsesredskab Alexander Kjerulf Jon Kjær Nielsen.
DANSK HANDICAP IDRÆTS-FORBUND Udvalgskonference 2007 Lørdag den 16. juni.
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Præsentation og gennemslagskraft TUP ”Transfer i AMU” ZBC, tirsdag d. 16. august 2011.
Individualisme – se mig Fællesskab – spejl mig Følelser - føl mig Fornuft - mål mig Selvoptimering Værdifællesskaber Selvskabelse Fornuftsfællesskaber.
Beskæftigelseskonference 15. maj 2014 v. John Hermansen Formand for Det Regionale Beskæftigelsesråd i Midtjylland.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Samarbejdsaftale Badminton
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Medarbejdertrivselsundersøgelse 2019
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentationens transcript:

Fremtidens fagforening - hvad har det med miljø at gøre?

Opfindelse VækstNedbrydning Drift Genopfindelse INTET ER KONSTANT

Virksomhed Uddannelse IDENTIFIKATION ER VIGTIG

Dårligt resultat Succes Uvæsentlige opgaver Væsentlige opgaver Godt resultat Spild Utilfredse medlemmer Utilfredse tillidsfolk OPGAVEPRIORITERING

SYNLIGHED OG TROVÆRDIGHED Troværdighed Synlighed PARAT

IDENTIFIKATION Brand Beskytte Mindske risiko Styrke Udvikle Troværdighed Konstant på prøve Plads til en fejl Medarbejdere Fastholde Skabe forståelse Tiltrække Skabe stolthed Oplevet Bad Guy Oplevet Good Guy Forklarer Skal forholde sig til følsomme emner Fortæller Kan vælge emner selv

IDENTIFIKATION Værdier som organisationen ønsker at bevæge sig væk fra Værdier som organisationen ønsker at bevæge sig henimod Værdier som organisationen ønsker at bevare Ineffektive Reaktive Ofre Pamper Amatører Engagement Seriøse Vindere Folkelige Smart Proaktive Innovativ Aggressive Åbenhed Fleksibilitet Nærhed ”Klassens frække dreng” Charmerende Gennemslagskraft Professionel Succes Åbenhed Ideologiske Opposition Gammeldags Fleksibel Miljø Selvstændighed

ARBEJDSDELING Rollefordeling PersonLokaltRegionaltNationaltServicens strategiske rolle Imageskabende Loyalitetsskabende Aktivitetsskabende Grundlæggende service

Sagsbehandling Arbejdsmiljø A-kasse Forhandling Information IT Administration BRUGERSTRUKTUR

SERVICEORGANISATIONDELTAGELSESORGANISATION Service ”Value for money” Forsikringsselskab Salgsteknikker, rabat- og discountordninger Professionelle ansatte laver alt arbejde Serviceorganisationen bygger på professionalisme Deltagelse Politik Hjælp til selvhjælp Hvervning/organisering Aktive medlemmer Deltagelsesorganisationen bygger på aktivisme. SERVICE ELLER DELTAGELSESORGANISATION?

OPBYG RELATIONER INDEN DU FÅR BRUG FOR DEM …

…ELLERS BLIVER DU OVERRASKET

Jeg skifter job og dermed fagforening Jeg får dårlig service Jeg forstår ikke det jeg modtager Jeg er uenig med foreningen – f.eks. politisk Jeg kan ikke se hvad jeg får for pengene Jeg kan selv Jeg betaler for meget Hændelser der giver mulighed for ”exit” ”KERNEKUNDE ELLER CASHCOW ?

Ambassadør program Ikke-brugere af services Utilfredse medlemmer Tilfredse medlemmer Brugere af services Dialog program Rednings- program Loyalitets- program PROGRAMSTRATEGIER

Nærhed Hastighed Det personlige møde Civilsamfundet IT, Call Centre ”Systemet”

Loyalitet Engagement De fortabteDe trofaste Zapperne De solide Ambassadørerne

1.Fokus på kerneydelser 2.Fællesskab og individualitet er hinandens forudsætninger 3.Uafhængig af andre end medlemmernes interesser 4.Ven med medlemmerne og ikke systemet 5.Debat frem for fortielse 6.Lav en uundværlighedstest 7.Alle valgte og ansatte i fagforeningen skal ha’ en værge DOGMEREGLER

Legitimitet er svaret

PARAT skal lyse op – uden at blænde