Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April 8 2016 at 12:5 Powered.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En god skole er en inkluderende skole.
Advertisements

EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Kulturforandringer i Børn og Unge Kulturforandring i hele Børn og Unge Hvad går det ud på? Kulturforandring i Område Skanderborgvej og Viby lokaldistrikt.
Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Den pædagogiske assistentuddannelse En uddannelse til fremtiden Oplæg v. Vibeke Nielsen Den 23. juni 2009.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Kursus for skolebestyrelsesmedlemmer 27. oktober 2014.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
VELKOMMEN til KLUB ROSKILDE MIDT ARENA. KLUB ROSKILDE NORDKLUB ROSKILDE SYD KLUB ROSKILDE ØST KLUB ROSKILDE VEST KLUBBERNE I ROSKILDE KLUB ROSKILDE MIDT.
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
VELKOMMEN til KLUB ROSKILDE MIDT VINDINGE. KLUB ROSKILDE NORDKLUB ROSKILDE SYD KLUB ROSKILDE ØST KLUB ROSKILDE VEST KLUBBERNE I ROSKILDE KLUB ROSKILDE.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Kvalitet i Dagplejen Christina Barfoed-Høj, specialkonsulent, Socialministeriet. 18. maj 2010.
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
Morgendagens Børne- og Ungeliv FORÆLDRE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:13 Powered.
Velkommen Social kritik – og faglighed, der forpligter. Børns og unges invitationer til ny- orientering.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
”Hvordan undgår jeg som professionel at tage parti?” ”Jeg mangler redskaber til samtaler med forældre der har det svært” ”Kan vi forlange at både mor og.
AULA.
Respekt for Grænser Fakta
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Et pilotprojekt på naturskolen
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Tænketankens vision i en skolekontekst
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Tro på dig selv - det gør vi
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
FÆLLES målstyring i matematik
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Den daglige praksis i DUS’en er præget af lege - og læringsprocesser
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Informationsmøde Førskolen
Velkommen til en times god trivsel med oplæg og samtale
Sund Mund til Byens børn
Skolen og praktik Overgangen
Tendenser i forældresamarbejdet
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Jonna Jepsen Specialkonsulent, underviser og forfatter
Velkommen til forældremøde
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Hovedformål: Sammenhæng
Hjerneskaderådgivningen CFK
Blev udført i perioden fra den september
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Velkommen til forældremøde
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Præsentationens transcript:

Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered by Enalyzer

Er du medarbejder i et dagtilbud, på en skole eller i en klub? Powered by Enalyzer | April at 12:54

Inklusion Medarbejderne blev først præsenteret for den definition af inklusion, der står i Børne- og Ungepolitikken. I hvor høj grad oplever du, at denne definition af inklusion svarer til forståelsen af inklusion på din arbejdsplads? Powered by Enalyzer | April at 12:548

Inklusion I hvor høj grad oplever du, at der er et fælles sprog om inklusion på tværs af 0-18års området? Powered by Enalyzer | April at 12:549

SP-modellen I hvor høj grad arbejder I med SP-modellen på din arbejdsplads? Powered by Enalyzer | April at 12:550

SP-modellen I hvor høj grad vurderer du, at jeres refleksioner i forbindelse med SP- modellen fører til, at I får øje på nye handlemuligheder? Powered by Enalyzer | April at 12:551

SP-modellen I hvor høj grad vurderer du, at arbejdet med SP-modellen fører til, at I kan lave inkluderende tiltag i praksis? Powered by Enalyzer | April at 12:552

SP-modellen Har du været på kursus i SP-modellen på noget tidspunkt? Powered by Enalyzer | April at 12:553

Kompetencer I hvor høj grad oplever du, at der har været fokus på at løfte jeres kompetencer på din arbejdsplads? Powered by Enalyzer | April at 12:554

Kompetencer I hvor høj grad oplever du, at kompetenceløftet har medført, at I har fået nye handlemuligheder i jeres arbejde med børn eller unge? Powered by Enalyzer | April at 12:555

Kompetencer Krydset med I hvor høj grad oplever du, at du har kompetencer, som svarer til de udfordringer, der er i dit arbejde? Powered by Enalyzer | April at 12:556

IT – Skole I hvor høj grad oplever du, at du og dine kollegaer har mulighed for at bruge digitale redskaber i undervisningen? (Digitale redskaber kan fx være Ipads, computere, IT-programmer eller smartboards) Powered by Enalyzer | April at 12:525

HTK-Leg&Lær - Dagtilbud I hvor høj grad oplever du, at arbejdet med HTK-Leg & Lær giver mulighed for at reflektere over børnenes læring og udvikling i institutionen? Powered by Enalyzer | April at 12:535

HTK-Leg&Lær - Dagtilbud I hvor høj grad anvender I mål og udviklingsplanerne til at planlægge det pædagogiske arbejde, når I arbejder med HTK-Leg & Lær? Powered by Enalyzer | April at 12:536

HTK-Leg&Lær - Dagtilbud I hvor høj grad oplever du, at arbejdet med HTK-Leg & Lær har medvirket til læring og/eller trivsel i børnegruppen? Powered by Enalyzer | April at 12:537

Forældresamarbejde Krydset med I hvor høj grad oplever du, at samarbejdet mellem medarbejdere og forældre er ligeværdigt? Powered by Enalyzer | April at 12:557

Forældresamarbejde Krydset med I hvor høj grad oplever du, at I samarbejder med forældrene om at højne det enkelte barns trivsel? Powered by Enalyzer | April at 12:558

Børn i mistrivsel I hvor høj grad oplever du, at der er klare retningslinjer i forhold til, hvad du som medarbejder skal gøre, når du oplever, at et barn er i mistrivsel? Powered by Enalyzer | April at 12:559

Børn i mistrivsel I hvor høj grad har du kendskab til handleguiden Børn i mistrivsel? (som du finder på kommunens hjemmeside Powered by Enalyzer | April at 12:560

Den lokale handleplan for læsning I hvor høj grad oplever du, at den lokale handleplan for læsning bruges på tværs af dagtilbud, skole og klub i det område, du arbejder i? Powered by Enalyzer | April at 12:561

Den lokale handleplan for læsning I hvor høj grad vurderer du, at jeres lokale handleplan for læsning har medvirket til et fælles fokus på sprog og læsning på din arbejdsplads? Powered by Enalyzer | April at 12:562

Den lokale handleplan for læsning I hvor høj grad har I haft fokus på sammenhængen mellem børnenes sproglige udvikling og deres læseudvikling på din arbejdsplads? Powered by Enalyzer | April at 12:563

Overgange I hvor høj grad oplever du, at samarbejdet omkring børns og elevers overgange fungerer godt? (overgange kan fx være mellem dagtilbud og skole, mellem SFO og klub eller mellem et tilbud i normalområdet og et tilbud i specialområdet) Powered by Enalyzer | April at 12:564

Samarbejde mellem almenområdet og PPR I hvor høj grad oplever du, at samarbejdet mellem almenområdet og PPR er fleksibelt? Powered by Enalyzer | April at 12:565

Samarbejde mellem almenområdet og PPR Angiv hvor enig eller uenig du er i følgende udsagn: - Jeg oplever, at almenområdet og PPR samarbejder på en konstruktiv måde Powered by Enalyzer | April at 12:566

Samarbejde mellem almenområdet og PPR Angiv hvor enig eller uenig du er i følgende udsagn: - Jeg oplever, at det er tydeligt for mig, hvilke muligheder der er i samarbejdet mellem almenområdet og PPR Powered by Enalyzer | April at 12:567

Samarbejde mellem almenområdet og PPR Angiv hvor enig eller uenig du er i følgende udsagn: - Jeg oplever, at det er tydeligt, hvilke forventninger vi har til hinanden i samarbejdet mellem almenområdet og PPR Powered by Enalyzer | April at 12:568

Samarbejde mellem almenområdet og PPR Angiv hvor enig eller uenig du er i følgende udsagn: - Jeg oplever, at aftaler bliver overholdt i samarbejdet mellem almenområdet og PPR Powered by Enalyzer | April at 12:569