Tværforbindelsen - vejen til vækst på Sjælland Bent Rasmussen Havnedirektør, Kalundborg Havn Fremtidens trafikale infrastruktur i Region Sjælland Sørup.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En tysk-dansk aftale om trafik og infrastruktur – et politisk perspektiv Flemming Damgaard Larsen MF (V), Formand for Folketings Trafikudvalg.
Advertisements

Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen.
En attraktiv by med høj mobilitet: Hvordan baner vi vejen?
Solcelleanlæg – for private
Kick Off Broen til bedre sundhed
Herredsvejs forlægning og udretning af Paludan-Müllers Vej
Erhvervslivets gevinster ved forbedring af infrastrukturen
Terminal A - A no. 1 Ny lavpristerminal i Københavns Lufthavn, Kastrup
Strategiplanen er fundament og retning.
Infrastruktur og bosætning
Miljøvurdering – Slagelse Kommuneplan 2013 Identifikation af væsentlige miljøfaktorer Overskrifterne • Kommuneplan 2013 • Miljøvurdering.
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Grunddataprogrammet.
Er mere motorvej løsningen?
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
Infrastruktur som en vækstdriver for Danmark Københavns Lufthavne 9. marts 2011 Kan transportinfrastruktur skabe vækst? Niels Buus Kristensen 1.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Status for Den Regionale Udviklingsplan (RUP) - Indtil nu… - Det regionale udgangspunkt og væsentlige udfordringer - Fra udgangspunkt og udfordringer til.
1 Udfordringer i den dansk-tyske erhvervsregion Dansk-Tysk Infrastruktur konference, mandag den 15. december 2008, Flensborg Hans Kirk Formand for UdviklingsRåd.
1 Er fremtidens infrastruktur grænseoverskridende? September 2008.
Er Hovedstaden klar til fremtidens udfordringer? v. Cheføkonom Klaus Rasmussen, DI 2. april 2008.
Infrastruktur, erhverv og vækst i hovedstadsregionen Den Sorte Diamant 23. maj 2011 Investeringer i infrastruktur i Hovedstadsregionen og Øresundsregionen.
Opfølgende analyser af Hærvejsmotorvej
En national godstrafikmodel – klarlæggelse af behov Mogens Fosgerau.
En fast Kattegatforbindelse
Sygefravær som indsats i Region Hovedstaden Kan ledelse kurere sygdom…?
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Mindre CO 2 fra transporten Et V-oplæg om reduktion af CO 2 udledningen fra transport – med omtanke.
Region Hovedstaden Åbningskonference København, 18. januar 2007 Region Hovedstaden – Danmarks vækstlokomotiv Adm. direktør Niels Boserup Københavns Lufthavne.
Regeringens Investeringsplan med fokus på transportområdet TØF-konference Industriens Hus, Civilingeniør Thomas Krag Thomas Krag Mobilitetsrådgivning.
Mobilitetsplanlægning i en dansk sammenhæng Johan Nielsen Danske Regioner GATE marts 2010.
BOSÆTNINGSSEMINAR DEN 4. FEBRUAR 2014 Guldborgsund Kommune Potentiale – uanset hvad vi gør, så er vi i 2022 en del af metropolen, placeret på en højklasse.
Region Midtjylland - Infrastruktur I dag - I morgen - I fremtiden Direktør Jens Egdal.
Argumenterne Motorvejen betyder: Tilgængelighed, erhvervsudvikling og konkurrenceevne Lige muligheder for Midt- og Vestjylland Grundlag for serviceniveau.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Masterplan for infrastruktur Region Midtjylland Give en status for hvordan infrastrukturen ser ud i dag, Redegøre for de udfordringer, vi står overfor,
Samfundsmæssige betydning af klimaændringer indenfor landbruget Brian H. Jacobsen, FOI, KU (KVL)
Er fremtidens infrastruktur grænseoverskridende? Dansk-Tysk erhvervskonference Mandag, den 26. maj 2008, kl – 12.00, Lyren 1, 6330 Padborg/Danmark.
Perspektiv på den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar Flemming Jensen, Adm. Direktør, DSB.
150m høje Havvindmøller i St. Røttinge, Næstved kommune 1.
Fremkommelighed, trafiksikkerhed, miljø og økonomi Strategi for vintertjeneste Freddy Knudsen, Vejdirektoratet.
Copyright © 2013 Grontmij A/S | CVR V/ ANALYSECHEF BRIAN GARDNER MOGENSEN, GRONTMIJ A/S TILGÆNGELIGHED OG MOBILITETS BETYDNING FOR VÆKST PÅ FYN.
Bredbånd til alle - også på landet Kaj Møldrup Christensen – formand for Panel for Udvikling i Landdistrikter og Fiskeriområder.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Virksomhedsberedskabet Teamledernetværksmøde d. 6. maj 2014.
Aktuelt billede af arbejdsmarkedet v. Karl Schmidt, direktør, Beskæftigelsesregion Syddanmark.
9/24/ september 2011 Program for borgermøde om Budget Velkommen til Borgermøde 11. september 2012.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Hirtshals Havn Maritim vækst – Frederikshavn 2013 Hirtshals Havn Norddanmarks Førende Erhvervshavn.
Litteraturstudie af effekterne af BRT, letbaner og metro Trafikdage, 22. august 2016 Jesper Bláfoss Ingvardson, Ph.D.-studerende, DTU Management Engineering.
TrafikdageAnnette Christensen & Thomas Odgaard 23.aug. 16 De trafikale infrastrukturs betydning for erhvervslivet Chefkonsulent Annette Christensen, DI.
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Storstrømsbroen Infrastruktur i Region Sjælland 12. FEBRUAR 2016
Aftale om regionernes økonomi for 2010
Baggrund for præsentationen
Trafikale og miljømæssige effekter
Regional udvikling og kollektiv trafik
Forslag til masterplan for infrastruktur
Syddanmark følger op på trafikaftalen af 29. jan.
Markedsmodning, proces
Ukiumut Nalunaarut 2014/15 Royal Greenland A/S – Årsrapport 2014/15
Lokale arbejdstidsdrøftelser TU 19 BUF’s budget 2019 og 20
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016
Målopfølgning – Natur- og Miljøudvalget
Præsentationens transcript:

Tværforbindelsen - vejen til vækst på Sjælland Bent Rasmussen Havnedirektør, Kalundborg Havn Fremtidens trafikale infrastruktur i Region Sjælland Sørup Herregaard, 12. februar 2016

En sjællandsk Tværforbindelse binder regionen sammen Vækst og udvikling er koncentreret omkring de store trafikforbindelser Vigtigt at regionens byer og virksomheder har forbindelse til det store trafik H Lavere transportomkostninger + kortere transporttid kan betragtes som en reduktion af de effektive afstande. Det er den største del af de bredere økonomiske effekter ved bygning af bedre infrastruktur.

Behov for bedre fremkommelighed Kilde: Vejdirektoratet, 2014 Trængsel på store dele af rute 54 og rute 22 i myldretiden Vejdirektoratet forventer øget trafik frem mod 2025 Tung trafik gennem små byer skaber farlige situationer Igangværende VVM- undersøgelse af rute 54

Infrastruktur og erhverv Novenco Group rekrutterer i dag medarbejdere både fra Nordsjælland, Nykøbing Falster og Odense. Med en Tværforbindelse vil vi kunne gøre os endnu mere attraktive i området. Novenco Group, Næstved En udbygget Tværforbindelse er vigtig for at vi kan skabe de rigtige logistikløsninger for vores bryggeri i Skælskør. En udbygget Tværforbindelse vil påvirke vores tilgang til markedet, i forhold til hvor vi producerer i fremtiden. Harboe Bryggeri, Skælskør

Godsomsætning i 2014 på 11,2 mio. tons

Kalundborg Container Terminal etableret i maj 2012

Nyt havneområde

Kalundborg Havn og Tværforbindelsen Bulkskibe på tons med hvede kræver det ca lastbilstræk på hver 30 tons. Godsomsætningen i Kalundborg Havn belaster årligt hele eller dele af rute 22 med ca lastbiltræk. Dette tal skal ganges med ca. faktor 2, da alle lastbiltræk kører ad samme rute retur for at hente næste læs.

Sjællænderne pendler længst Hurtigere rejsetid – bedre sammenhæng Sparet transporttid Rønnede-Næstved-Slagelse-Kalundborg (84 km) 47 min 21 min Kilde: Grontmij, 2015.

En særlig gevinst på Sjælland TVÆRFORBINDELSEN (Industrien) Arbejdspladser1.218 Indkomstskabelse mio. kr Skatter mio. kr. 495 Produktionsværdi mio. kr HÆRVEJSMOTORVEJ (Industrien) Arbejdspladser1.811 Indkomstskabelse mio. kr. 922 Skatter mio. kr. 254 Produktionsværdi mio. kr Kilde: Grontmij 2015 Kilde: Grontmij2014