1. 8. - 9. klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler 2.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Opgaver og drøftelser kristendomskundskab og dansk 8. – 9
Advertisements

klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler
Rammefortællingen – Jobs Bog Bibeltekster Livsfilosofi Etik
Gud er opofrende Vi brød relation til Gud,
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Søren Kierkegaard 2. Eksistentialisme.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
Læremidler til Madkamp 2015 Kirsten Marie Pedersen Madkundskab UC Lillebælt/Læreruddannelse n på Fyn.
‘Klasseledelse’ Færøerne 2016 Dag 1 Pædagogisk konsulent Mette Stange, Fredericia
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Krogerup Højskole, den 19. oktober 2015.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
KFF Åndsfrihed Åndsfrihed, demokratiforståelse og friskoler (i dansk perspektiv)
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Ringsted, september 2015.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN KONKURRENCEN.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Min Uddannelsesdagbog
Modul 2.
Februar 2017 PKU-konference
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
FORDYBELSESDAG - RELIGION
Forløb i samfundsfag.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Klippe og klistre.
Narrativ teori og vejledning i efterskolen
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
SYNerGAIA Innovation - Psykoedukations projektet
Læremidler til MADKAMP Årets fokus: Konservere din køkkenhave
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved industriel produktion og mekanik og læsevejleder Aktionslæringsforløb KEND DIT VÆRKTØJ.
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
IBSE & matematik til småbørn i naturformidling Hvad skal vi bruge det til? Og hvordan? Læreplaner – Sprog – Noget med ud ad døren.
FÆLLES målstyring i matematik
Læringsmålstyret undervisning - målpilen som værktøj
Lektionsstudier i praktik - temamøde om praktik – 15 sep 2015
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Undervisning af elever med IT-rygsæk KCL foråret 2018
Relationer og recovery Tema i psykoedukation til patienter med skizofreni eller anden psykose TEMAETS FORMÅL: At deltagerne får viden om relationers.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Velkommen til en times god trivsel med oplæg og samtale
Monsteret der ønskede sig en ven til jul
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
Undervisningspligten
Personlighed og Kompetencer
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Sådan bruger du præsentationen
Lev livet bedre At lære er at leve.
Innovation i humanistiske fag
Innovation i humanistiske fag
Innovation i praktisk-musiske fag
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Innovation i praktisk-musiske fag
Innovation i Naturfaglige fag
Dialogbaseret værktøj
Opsamling Sæt borgerne reelt i centrum - Vær nysgerrige på, hvad der er vigtigt for borgeren - Brug det antropologiske blik Tag kompleksiteten alvorligt.
SIR – epidemimodeller med NetLogo
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Hvordan anvendes data på skoleniveau?
Præsentationens transcript:

1

klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler 2

klasse Livet på godt og ondt - Indhold 3 Dias 1Film 2Undervisningshjul 3Introduktion 4Indholdsfortegnelse 5 – 7Før forløbet - Forforståelse 8 - 9Forløbet Drøftelser og opgaver Målstyret undervisning Materialer 30Afrunding

Livet på godt og ondt – Adams Æbler 4

Livet på godt og ondt - Adams Æbler 5

6

Jobs Bog - Drøftelse 7

8

Overnaturlige hændelser 9

Bibeltekster - Opgaver 10

Jobs Bog og Adams Æbler - opgaver 11

Jobs Bog og Adams Æbler - opgaver 12

Figurer i Adams Æbler og Bibelen Udfyld skemaet og drøft det 13 FigurOndGodTroJob Ivan Adam Gunnar Khalid

Adam og Ivan 14 Ivan/OndtIvan/GodtAdam/OndtAdam/Godt

Adam og Ivan - Gudsforhold 15 1.Hvordan ændres Ivans forhold til Gud sig? 2.Hvordan ændres Adams forhold til Gud sig? 3.Hvad er det, Ivan og Adam erkender i deres Gudsforhold? 4.Hvorfor hedder filmen: Adams Æbler? 1.Hvordan ændres Ivans forhold til Gud sig? 2.Hvordan ændres Adams forhold til Gud sig? 3.Hvad er det, Ivan og Adam erkender i deres Gudsforhold? 4.Hvorfor hedder filmen: Adams Æbler?

Allusioner - Essay - FP 9 16

Målstyret undervisning for forløbet 17 Kompetenceområder Kompetencemål Læringsmål for undervisningen Færdighedsmål Vidensmål Elevmål – tegn på læring Kompetenceområder Kompetencemål Læringsmål for undervisningen Færdighedsmål Vidensmål Elevmål – tegn på læring På hjemmesidens Værktøjskassen kan du finde flere værktøjer til målstyret undervisning. Se You Tube klip om målstyret undervisningYou Tube klip På hjemmesidens Værktøjskassen kan du finde flere værktøjer til målstyret undervisning. Se You Tube klip om målstyret undervisningYou Tube klip

Målstyret undervisning for forløbet FFM 18 KompetenceområderKompetencemål Bibelske teksterEleven kan tolke grundlæggende værdier og ud fra centrale bibelske fortællinger Livsfilosofi og etikEleven kan forholde sig til den religiøse dimensions indhold og betydning ud fra grundlæggende tilværelsesspørgsmål og etiske principper

19 BIBELSKE FORTÆLLINGER

20 LIVSFILOSOFI OG ETIK

klasse Adams Æbler- Livet på godt og ondt – Materialer 21

klasse Adams Æbler- Livet på godt og ondt – Materialer 22

klasse Livet på godt og ondt – Materialer 23

klasse Livet på godt og ondt – Materialer 24

25 God fornøjelse Se også etikforløb 8. – 9 klasse God fornøjelse Se også etikforløb 8. – 9 klasse