”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Folkeskole-reformen August 2014.
Fra integration til inklusion
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Forældremøde X årgang.
Et systematisk værktøj til Udvikling af Pædagogisk praksis
Måltidet – lyst og fællesskab
Inklusion i Børneinstitution Højme
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Hvad render vi rundt og laver?
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Byggesten til en (mere) inkluderende skole (2) DPU, Aarhus Universitet
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
- Hvad kan I forvente som forældre?
Målepunkter for den inkluderende skole?
Dansen omkring handicapbegrebet
Ph.D. Group in Economics Sektion for Økonomi, Syddansk Universitet D
De mange muligheders skole Oplæg for skoleledere i Nordjylland 29. sept 2010 Klaus Majgaard.
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Konference om styring af specialundervisning og inklusion, 4. oktober 2010.
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Inkluderende undervisning: Dilemmaer, muligheder og udfordringer
Læring og inklusion i skolen
Kontaktforældre Program
Skolesocialrådgiver på Amager Fælled Skole
Den inkluderende skole
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
INKLUSION - at arbejde for givende og bæredygtige fællesskaber
Et fagligt løft af folkeskolen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Rejseholdets anbefalinger - overblik Tema 1 Kompetenceløft til lærere og ledere Anbefaling 1: Lærernes kompetencer skal styrkes Anbefaling 2: Hæv kompetencen.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Skoleforvaltningen Inklusion Inkluderende miljø på Kærbyskolen.
Er foreningerne for alle – eller bare for de fleste?
Afrapportering fra netværket for børn og unge Margit Næsby, Børn- og Ungechef.
Indsatser i København ifm. Inklusion/specialreformen,
FÆLLES OM FRITIDEN Oplæg på temadagen ‘Veje til deltagelse’ Cecilie Friis / projektmedarbejder SUMH – Sammenslutningen af Unge Med Handicap.
Inklusion i efterskolen Fokus på tosprogede elever.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Inklusion Fokus: Udsatte unge og samarbejde med kommunerne Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
Mangfoldighed og Inklusion i efterskolen Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Leg, Liv og Læring Fredericia 8. marts Skolesport 2016 … skaber bevægelsesglæde og giver mod til mere bevægelse … er vejen til succesoplevelser.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Velkommen til Skolen ved Sundet
KLF - konference om chancelighed
Inspirationsworkshop med fokus på
Nye muligheder og potentialer
Præsentationens transcript:

”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere i fællesskabet. Målet er at alle børn og unge skal ses, anerkendes og værdsættes som de unikke personer de er, og dermed sikres faglig, personlig og social udvikling.”

Flere ressource- personer Ressource- center Inklusions- parat indretning Kompetence -udvikling

Flere ressource- personer Inklusions- pædagog Skole- socialrådgiver Klasseassistent

Ressourcecenter Interne vejledere Skole- socialrådgiver Skolepsykolog Inklusions- pædagog U&U-vejleder Skoleledelse Specialcenter Talepædagog Sundheds- plejerske

Inklusionsparat indretning Flytbare vægge Grupperum Afskærmede områder IT-redskaber Miljøer der støtter læring Sækkestole

Kompetence- udvikling Sommer- universitet Sparring med eksterne rådgivere Let adgang til specialpædagogiske kompetencer Pædagogisk weekend Temadage / kurser